  • 31. Data: 2008-11-03 10:13:06
    Temat: Re: Jak kupic program z roku 2000?
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Przeglądarka w tej starej wersji była dołączona do któregoś numeru gazety.
    > Chyba CHIP-a. Sam z tego źródła długo tej przeglądarki używałem. Jeśli uda
    > Ci się tamten numer od kogoś odkupić z płytą (może z wydawnictwa), to
    > będziesz miał program legalnie.

    do nr 2 (CHIP) z roku 2001 dołączona była wersja 90-dniowa (ACDSee - v3.1)

    do "normalnego" użytku wystarcza SlowView (v.1.0 RC2), darmowy - dla
    wszystkich!

    andy_nek

  • 32. Data: 2008-11-03 11:42:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2008, Tristan wrote:

    > (autor Marcin Debowski
    >
    > Albowiem? Przecież sprzedaje... A że klient woli używać zamiast wersji 5.x
    > wersję 3.x to cierpi co najwyżej duma producenta.

    Nie. Zależy od producenta - formy prawnej, skali, tego kto
    komu i za co płaci.
    Jest pisemny dowód że inwestycja w wersję 5.x jest nietrafiona.
    Tristan, księgi handlowe nie wyglądają tak prosto jak pełna księgowość
    a osobiste zarządzanie przedsiębiorstwem jak zarząd, który musi się
    rozliczyć z tego co ON zrobił a nie z tego co FIRMA sprzedała :P

    Jakby Cię zrobili managerem projektu "wersja 5.X" i dali premię
    "od efektów wdrożenia wersji 5.X" liczonej jako wzrost sprzedaży
    PONAD stare wersje (każda sprzedana 3.x *zamiast* 5.x zmniejsza
    Ci współczynnik dwukrotnie bardziej niż jedna sprzedana 5.x) to
    byś inaczej spiewał ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2008-11-03 12:19:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 12:42
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0811031236260.2880@quad>):

> [...]
    > PONAD stare wersje (każda sprzedana 3.x *zamiast* 5.x zmniejsza
    > Ci współczynnik dwukrotnie bardziej niż jedna sprzedana 5.x) to

    No ależ niech sprzedają 5.x.... Tylko z prawem do używania 3.x, 2.x czy
    czego tam się zechce... To byłoby uczciwe. Płacę za Vistę, a używam Windows
    1.0, proszę bardzo... Naćpanek by się mógł wtedy chwalić, że mu sprzedaż
    Wisty wzrosła :D

    --
    Tristan

  • 34. Data: 2008-11-03 12:49:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 03.11.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
> [...]
    > 1.0, proszę bardzo... Naćpanek by się mógł wtedy chwalić, że mu sprzedaż

    To byłoby promowaniem starej wersji produktu. Tego raczej niewielu chce bo
    promować nalezy nowy, choćby do kitu - wizerunek handlowy firmy. To takze
    przyznanie się do porazki inwestycyjnej. To w końcu też tworzenie
    (umacnianie) grupy użytkowników potencjalnie niezainteresowanych
    upgradami. To mniej klarowna a co najmniej nie do końca elegancka sytuacja
    z "supportem". Marketing ma zwykle bardzo niewiele wspólnego z
    uczciwością.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2008-11-03 12:50:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No i tu chodziło kasę z uaktualnień. Natomiast skoro jest popyt, to w sumie
    > czemu by nie sprzedawać nadal starej wersji... Poza dumą, nic nie cierpi.

    Cierpi bardzo wizerunek firmy - większość odczyta: "ich nowe produkty są
    gorsze od starych".

    --
    Marcin

  • 36. Data: 2008-11-03 13:27:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 13:49
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <2...@z...router>):

    > To byłoby promowaniem starej wersji produktu.

    No i? Wszyscy byliby szczęśliwi... Ci, co chcą bajerów wersji nowej i ci co
    chcą prostoty wersji starej.

    > Tego raczej niewielu chce bo
    > promować nalezy nowy, choćby do kitu - wizerunek handlowy firmy.

    No ale to ze stratą dla wszystkich...

    > To takze
    > przyznanie się do porazki inwestycyjnej. > To w końcu też tworzenie
    > (umacnianie) grupy użytkowników potencjalnie niezainteresowanych
    > upgradami.

    No dobra, w przypadku Wisty.... Ale w normalnych przypadkach większość
    będzie miała nową wersję, a kilku zainteresowanych starą.

    Poza tym, jak ktoś nie chce nowej to i tak nie uaktualni. A jak nie ma
    żadnej, to czy zakup 5.x z używaniem 3.x coś zmienia? Dla mnie nic...

    > To mniej klarowna a co najmniej nie do końca elegancka sytuacja
    > z "supportem".

    Ależ ja wsparcia nie każę świadczyć....

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2008-11-03 13:28:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 13:50
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <6...@z...router>):

    > Cierpi bardzo wizerunek firmy - większość odczyta: "ich nowe produkty są
    > gorsze od starych".

    dlatego, że pozwolą używać dowolnych z linii? MS nie pozwala i co? Czy
    opinia o Wiście jest dobra? Nie! Wręcz przeciwnie, ludzie zostali zmuszeni
    do wisty i klną, urządzają protesty lub... odchodzą.

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2008-11-03 13:28:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    opinia o Wiście jest dobra? Nie! Wręcz przeciwnie, ludzie zostali zmuszeni
    do wisty i klną, urządzają protesty lub... odchodzą.

    A nasz wielbiciel ACDSee? Może kupi 5, ale czy to opinię o firmie podniesie?
    Nie! A może znajdzie darmowego odpowiednika, skoro firma się stawia.

    --
    Tristan

  • 39. Data: 2008-11-03 13:29:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zbyszek wrote:

    > Czy nałożysz także takie obowiązki na producenta samochodów aby
    > ci musiał wyprodukować i sprzedać samochód np przedwojenny?
    > A może także musi przez 1000lat produkować części do niego - bo może
    > akurat te części użyłeś do swojej maszyny i ci ich brakuje?

    to ja bardzo proszę aby soft był objęty takimi samymi gwarancjami jak
    samochody czy radia.

  • 40. Data: 2008-11-03 20:24:10
    Od: "Maciej" <j...@o...eu>

    Użytkownik <tz> napisał w wiadomości
> [...]

    W Niezbędniku Komputer Świata Extra 3 jest ten program.

    Z opisu tego programu: "W wersji 3.1 wprowadzono obsługę sponsorowaną,
    tzn. że nie płacąc za program można z niego legalnie korzystać.
    Co 30 dni trzeba się jednak łączyć z internetem i ściągać z serwera ACDSee
    odpowiednie materiały reklamowe" - koniec cytatu
    --
    Maciej