  • 21. Data: 2008-11-02 14:15:11
    Temat: Re: Jak kupic program z roku 2000?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.11.2008 <tz> <tz> napisał/a:
    > A jak myslicie jak fakt zainstalowania skrakowanego starocia ma sie do
    > legalnosci? Jezeli wpadnie mi firma kontrolujaca legalnosc softu to wg
    > jakiego cennika wyznacza kare? Bo to mnie tez zastanawialo. Przypuscmy, ze
    > mam windowsa 3.11 nielegalnego. I co w tedy? Koszta takie jak najnowszej
    > wisty?

    Martw się raczej aspektem karnym.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2008-11-02 15:49:24
    Od: <tz>

    > Martw się raczej aspektem karnym.

    No wlasnie, w jaki sposob firma scigajaca piractwo moze wyznaczyc kwote kary
    za ew uzywanie starocia ktorego nie mozna kupic?
    Zalozmy mam windows 3.11 i mnie nakryli. I co wtedy?

    TZ

  • 23. Data: 2008-11-02 16:44:47
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > No wlasnie, w jaki sposob firma scigajaca piractwo moze wyznaczyc kwote
    > kary za ew uzywanie starocia ktorego nie mozna kupic?
    > Zalozmy mam windows 3.11 i mnie nakryli. I co wtedy?

    3.11 to już zabytek a zabytkowe obiekty są zwykle znacznie droższe od
    współczesnych
    więc pewnie pomnożą 50 x Vista i będziesz kwita.

  • 24. Data: 2008-11-02 17:26:31
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    >Alez nie musi. Wystarczy, ze nie bedzie mi blokowal mozliwosci
    >zbudowania repliki. I tu akurat mozesz sobie zbudowac replike.
    >W oprogramowaniu tej repliki zrobic nie mozesz.

    Jeśli zaproponujesz okres ochrony softwaru taki sam jak ochrony innych dóbr
    niematerialnych takich jak muzyka, utwory literackie, ochronę patentową
    wynalazków
    to w tym kontekscie można sie zastanowić. Ale okres ochrony tamtych dóbr
    jest
    dość długi.....

    >Masz prawo wlasnosci do software'u. Nikt ci go nie odbiera.
    >Natomiast prawo blokowania kopiowania jest prawem umownym.

    Nie to nie jest prawo umowne, na tym polega prawo własności - pełne
    dysponowanie nią.

    >Twoj egzemplarz oprogramowania nie zniknal.
    >Wiec co ci do mojej kopii?

    To nie chodzi o płytkę ale o licencję - czyli prawo czerpaina korzyści
    z programu - nośnik nie ma tu znaczenia.

    >nieograniczonego drapieznego rabowania zasobow.
    Jakie zasoby są rabowane w tym przypadku?

    Dlaczego tak trudno uszanować czyjeś prawo do pełnej własności, szczególnie
    jak nie wiąże się to z zagrożeniem życia ani zdrowia?

    >Wlasnie, dlatego prawa ochronne nalezy zredukowac.
    Jeśli ograniczysz także całą inną ochronę, która w przypadku prawa
    patentowego
    jest chora, to co innego ale robienie wyjątków to nie droga.

    zbyszek

  • 25. Data: 2008-11-02 18:06:14
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Użytkownik wrote:
    > Witam
    >
    > Jak kupic program (a wlasciwie chodzi o przegladarke acdsee v.3.1) z
    > roku 2000 ktorego nie ma mozliwosci kupic na stronie producenta w
    > dokaldnie tej wersji? Chce byc legalny a wersja najnowsza mnie nie
    > interesuje, co powinienem zrobic?

    xnview? Jak poustawisz to wyglada i dziala podobnie do w.w programu. Darmowy.

  • 26. Data: 2008-11-02 18:54:37
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <490dec17$1@news.home.net.pl> Papkin napisał(a):

    > xnview? Jak poustawisz to wyglada i dziala podobnie do w.w programu. Darmowy.

    Przez niedopowiadanie wprowadzasz w błąd.
    Jest darmowy TYLKO do domowego użytku*. Dla firm oraz komercyjnego
    użytku jest płatny.

    * cytat z licencji:
    "XnView & NConvert are provided as Freeware for private non-commercial,
    educational use and non-profit organization. Commercial use is not
    authorized without agreement or ordering."

    Jacek

  • 27. Data: 2008-11-02 18:55:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 02 listopad 2008 15:13
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <9...@z...router>):

    > Spora, bo zainwestował kupę forsy w opracowanie nowego produktu i ma się
    > mu to zwrócić Z JEGO SPRZEDAŻY.

    Albowiem? Przecież sprzedaje... A że klient woli używać zamiast wersji 5.x
    wersję 3.x to cierpi co najwyżej duma producenta.

    > To jest niestey bdb przykład gdy się wyczerpało koncepcyjnie a rynek
    > wymaga co pewien czas wypuszczenia nowego produktu.

    No i tu chodziło kasę z uaktualnień. Natomiast skoro jest popyt, to w sumie
    czemu by nie sprzedawać nadal starej wersji... Poza dumą, nic nie cierpi.

    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-11-02 19:06:26
    Od: <tz>

    > xnview? Jak poustawisz to wyglada i dziala podobnie do w.w programu.
    > Darmowy.

    Dziala podobnie, lecz nie ma jednej dla mnie istotnej opcji - slajdow z
    predkoscia 0.25sek.
    TZ

  • 29. Data: 2008-11-02 20:09:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <tz> napisał w wiadomości

    Przeglądarka w tej starej wersji była dołączona do któregoś numeru gazety.
    Chyba CHIP-a. Sam z tego źródła długo tej przeglądarki używałem. Jeśli uda
    Ci się tamten numer od kogoś odkupić z płytą (może z wydawnictwa), to
    będziesz miał program legalnie.

  • 30. Data: 2008-11-03 10:11:22
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 2 Nov 2008 10:14:13 +0100, zbyszek napisał(a):

    > Czy nałożysz także takie obowiązki na
    > producenta samochodów aby ci musiał
    > wyprodukować i sprzedać samochód np
    > przedwojenny?
    A czy zakładasz sytuację, że 100 użytkowników
    może _ukraść_ ten sam produkt?

    > A jeśli szanujesz ogólne prawo do własności
    > to uszanuj równierz do softu - pozostaw
    > producentowi pełne prawa dysponowania swoim
    > dobrem.
    W przypadku samochodów prawo wybitnie
    ogranicza prawa własności producentów. Zmusza
    ich m.in. do jakichś socjalistycznych norm
    bezpieczeństwa, emisji spalin, wspólnej
    sprzedaży z innymi markami itp.

    > No problem - stara wersja kosztuje 100 mln
    > - zadowolony? załatwione? Przeregulowanie
    > praw prowadzi jedynie do dalszych absurdów.
    Właśnie - przeregulowanie, kiedyś w sprawach
    praw autorskich było normalnie. Jak ktoś
    Straussowi zwędził walca i grywał jako
    swojego, to ten go sam do sądu pozywał a nie
    wyręczał się policją, stójkowych wołał w
    przypadku kradzieży basetli

    (AFAIR to najmował zbirów, ale to inna historia)

    --
    pozdro
    poreba