  • 1. Data: 2003-06-23 21:07:48
    Temat: Jak ktoś robi w konia ZUS i US....
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl>

    Jest tak:
    Firma A jest zadłużona w ZUSie i US (ma również innych wierzycieli), urzedy
    te na konta firmy nałożyły egzekucję. Co robi właściciel? Zakłada drugą
    firmę, nazwijmy ją B, podpisuje aneksy do umów z kontrahentami, by teraz
    należności płacili na konta firmy B. Konto firmy A jest puste i nie ma co
    egzekwować... pracownicy nie dostają wypłat, nie jest im opłacany ZUS.
    Trwa do już ponad rok. I mam pytanie. Co grozi właścielowi firmy A? Czy to
    nie jest wyprowadzanie pieniędzy z firmy? Jak zawiadomić o popełnieniu
    przestepstwa i kogo? - tak mi się przynajmniej wydaje, że to przestepstwo.

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 2. Data: 2003-06-23 22:28:01
    Temat: Re: Jak ktoś robi w konia ZUS i US....
    Od: "Jacek Baraniecki" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" napisał w wiadomości | Jest tak:
> [...]
    | należności płacili na konta firmy B. . Co grozi właścielowi firmy A? Czy
    | nie jest wyprowadzanie pieniędzy z firmy? Jak zawiadomić o popełnieniu

    Taki proceder jest znany i często stosowany w naszym życiu gospodarczym.
    Trwa on tak długo , aż dowie się o tym komornik ( tzn wyśledzi cały proces
    , dowie sie o istnieniu firmy B i zajmie jej konto ) . Nie jestem tylko
    pewien czy można to nazwać przestępstwem.
    Nalezy więc jak najszybciej poinformować komornika

    Pozdrawiam
    Jacek Baraniecki

  • 3. Data: 2003-06-24 04:07:04
    Od: "Tomasz Stawarz" <t...@o...pl>

    > urzedy

    policja, prokuratura, US, ZUS, komornik

> [...]
    > , dowie sie o istnieniu firmy B i zajmie jej konto ) . Nie jestem tylko
    > pewien czy można to nazwać przestępstwem.

    Mozna, ale to juz do decyzji prokuratora.
    Ew mozna wystapic z prywatnym aktem
    oskarzenia.

    > Nalezy więc jak najszybciej poinformować komornika

    Dokladnie.
    No chyba ze to Ty jestes wlascicielem firm A i B ;)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2003-06-24 09:42:42
    Od: "Tom" <...@f...pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest wyprowadzanie pieniędzy z firmy? Jak zawiadomić o popełnieniu
    > przestepstwa i kogo? - tak mi się przynajmniej wydaje, że to przestepstwo.

    przyjrzyj się art 300-302 kk, jakiegoś haka powinieneś znaleźć ;)
    tworzenie nowej firmy reguluje art 301

    Art. 300. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone
    zajęciem,
    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca
    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 301. § 1. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli udaremnia lub
    ogranicza zaspokojenie ich należności przez to, że tworzy w oparciu o
    przepisy prawa nową jednostkę gospodarczą i przenosi na nią składniki
    swojego majątku,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli
    doprowadza do swojej upadłości lub niewypłacalności.
    § 3. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli w sposób lekkomyślny doprowadza
    do swojej upadłości lub niewypłacalności, w szczególności przez trwonienie
    części składowych majątku, zaciąganie zobowiązań lub zawieranie transakcji
    oczywiście sprzecznych z zasadami gospodarowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 302. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości, nie
    mogąc zaspokoić wszystkich wierzycieli, spłaca lub zabezpiecza tylko
    niektórych, czym działa na szkodę pozostałych,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Kto wierzycielowi udziela lub obiecuje udzielić korzyści majątkowej za
    działanie na szkodę innych wierzycieli w związku z postępowaniem
    upadłościowym lub zmierzającym do zapobiegnięcia upadłości,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Tej samej karze podlega wierzyciel, który w związku z określonym w § 2
    postępowaniem przyjmuje korzyść za działanie na szkodę innych wierzycieli
    albo takiej korzyści żąda.

    burenezo

  • 5. Data: 2003-06-24 15:22:53
    Od: tester Xnews <a...@a...pl>

    w <news:bd9618$7gv$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Tom napisał(a):

> [...]
    > określonym w § 2 postępowaniem przyjmuje korzyść za działanie na
    > szkodę innych wierzycieli albo takiej korzyści żąda.

    Burenezo!
    Jestes boski! Dzieki!

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 6. Data: 2003-06-25 08:32:34
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witam,

    > policja, prokuratura, US, ZUS, komornik

    A co zrobic w przypadku gdy prezes firmy A po stwierdzeniu, ze nie moze
    pracownikom i US i ZUS splacic naleznosci, ugaduje sie ze swoim bylym
    pracownikiem , ktory juz zalozyl firme, ze ten udostepni starej firmie
    pomieszczenia oraz konta...
    Prezes firmy A nie jest juz prezesem firmy B tylko jej pracownikiem (
    przynajmniej tak mi sie wydaje bo nie mam wgladu do akt personalnych ), a
    firma A nadal istnieje ale jako typowe zombie czyli zyje ale jestem
    martwy...
    I co teraz zrobic?
    Zlozylem pozew przeciwko firmie A, ale skoro firma A jest zombie a w sumie
    przychody bedzie generowala firma B to ja swojej kasy juz nie odzyskam...
    chyba ze zloze pozew bezposrednio przeciwko prezesowi firmy A?
    I co mam zrobic?
    Czy to co robi prezes firmy A jest przestepstwem?
    Ale sie namotalo...

    Adas

  • 7. Data: 2003-06-25 09:22:56
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Przyjazny Andrzej wrote:

> [...]
    > pieniędzy z firmy? Jak zawiadomić o popełnieniu przestepstwa i kogo? -
    > tak mi się przynajmniej wydaje, że to przestepstwo.

    Nie napisałeś najważniejszego: Jaka jest forma prawna firm A i B? Czy
    jest to działalność gospodarcza osoby fizycznej? A może Spółka z o.o.?
    Od odpowiedzi na to pytanie zależy bardzo dużo.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 8. Data: 2003-06-26 08:58:39
    Od: tester Xnews <a...@a...pl>

    w <news:bdbplh$2b0t$1@news.atman.pl>
    Jureq napisał(a):

    > Nie napisałeś najważniejszego: Jaka jest forma prawna firm A i B?
    > Czy jest to działalność gospodarcza osoby fizycznej? A może Spółka
    > z o.o.? Od odpowiedzi na to pytanie zależy bardzo dużo.

    Firma A to spolka akcyjna, firma B - spolka zo.o.

    --
    Przyjazny Andrzej
    ICQ: 175468603

  • 9. Data: 2003-07-01 13:41:08