  • 1. Data: 2004-11-29 13:10:42
    Temat: Jak jest z urlopami?
    Od: ".:enzo:." <e...@b...pl>

    Witam,
    mam do wykorzystania 10 dni urlopu
    wypoczynkowego. Pracodawca nie chce mi dać
    np. 5 dni a pozostałe 5 w innym terminie tylko każe
    mi wybierać po 2 lub pojedynczo.
    Czy jest to zgodne z aktualnymi przepisami?Jakiego
    argumentu mam użyć?

    --
    enzo

  • 2. Data: 2004-11-29 17:22:59
    Temat: Re: Jak jest z urlopami?
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2004 14:10:42 +0100, .:enzo:. <e...@b...pl>
    napisał:

> [...]
    > np. 5 dni a pozostałe 5 w innym terminie tylko każe
    > mi wybierać po 2 lub pojedynczo.
    > Czy jest to zgodne z aktualnymi przepisami?Jakiego

    przepisy mówią, że urlop może być udzielany w czesciach ale jedna z nich
    musi obejmować co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 3. Data: 2004-11-29 17:54:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:opsh8k8lmlmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > przepisy mówią, że urlop może być udzielany w czesciach ale jedna z nich
    > musi obejmować co najmniej 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Art. 162.
    Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. Co najmniej
    jedna część urlopu powinna obejmować nie mniej niż 14 kolejnych dni
    kalendarzowych.

    Czy 'powinna' == 'musi'?
    Moim zdaniem nie, a zdaniem uczonych w prawie?

    Alek

  • 4. Data: 2004-11-29 18:05:08
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Nov 2004 18:54:06 +0100, Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > kalendarzowych.
    >
    > Czy 'powinna' == 'musi'?
    > Moim zdaniem nie, a zdaniem uczonych w prawie?

    W zasadzie "powinien" nie oznacza "musi". Ale nie w prawie pracy. :-)
    No, chyba, ze istnieją bardzo szczególne okoliczności to
    uniemożliwiające...

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 5. Data: 2004-11-29 18:37:05
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:opsh8m6uztmg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > W zasadzie "powinien" nie oznacza "musi". Ale nie w prawie pracy. :-)
    > No, chyba, ze istnieją bardzo szczególne okoliczności to
    > uniemożliwiające...

    Oooo! z kolegi to lepszy fachowiec :))
    Formalnie nie mogę narzekać, dostałem odpowiedź, ale faktycznie dalej wiem
    tyle co na początku.

    To może tymczasem pytanie dodatkowe: kogo zobowiązuje ten przepis?
    Przykład: pracownik co jakiś czas pisze wniosek o 5 dni urlopu bo taką ma
    potrzebę. Pracodawca wyraża zgodę bo nie ma nic przeciwko temu.
    Niepostrzeżenie urlop został wyczerpany i nie ma jak 'zmontować' tych 14
    dni.
    Kto za to beknie? Dodam, że ani pracownik ani pracodawca nie ma pretensji.
    No ale przyjdzie PiPa i się przyczepi, ale do kogo?

    Alek

  • 6. Data: 2004-11-30 19:48:42
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    wiadomości
    > Kto za to beknie? Dodam, że ani pracownik ani pracodawca nie ma pretensji.
    > No ale przyjdzie PiPa i się przyczepi, ale do kogo?

    ja myśle , że pracodawca dlatego , że pracownik ma prawo do nieprzerwanego
    urlopu wypoczynkowego art.152 natomiast art.162 reguluje wyjatek od tej
    zasady , polegajacy na tym,ze pracownik moze wnosic o podzielenie urlopu na
    czesci z tym zastrzeżeniem ,ze jedna czesc nie moze obejmowac mniej niz 14
    dni kalendarzowych tak wiec to na pracodawcy ciazy obowiazek prawidlowego
    prowadzenia firmy wynikajacy z k.p

    Sandra

  • 7. Data: 2004-11-30 20:32:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "sandra" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ja myśle , że pracodawca

    No jasne, przecież mówimy o kodeksie opracy :(

> [...]
    na
    > czesci z tym zastrzeżeniem ,ze jedna czesc nie moze obejmowac mniej niz

    To jest uszczęśliwianie ludzi na siłę.

    > tak wiec to na pracodawcy ciazy obowiazek prawidlowego
    > prowadzenia firmy wynikajacy z k.p

    Czyli jeżeli pracownik wystepuje z wnioskiem o kilka dni urlopu to
    pracodawca, zanim wyrazi zgodę, musi sprawdzić czy pozostanie jeszcze 14
    dni, a jak nie to musi odmówić tych kilku dni urlopu? A jeżeli pracownik
    np. ma do załatwienia ważne sprawy rodzinne i MUSI wziąc tych kilka dni
    urlopu?

    Alek

  • 8. Data: 2004-11-30 21:25:29
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    wiadomości news:coilm7$2p3

    > To jest uszczęśliwianie ludzi na siłę.

    niby ja uszczesliwiam ?
    niech porozmawia w sądzie pracy i może nas poinformuje na grupie o tej
    rozmowie

    > Czyli jeżeli pracownik wystepuje z wnioskiem o kilka dni urlopu to
    > pracodawca,

    ma kadrowca i ksiegowego od tego , sam tego nie robi z reguly przeglada w
    necie angore albo cos jeszcze:)

    a jak nie to musi odmówić tych kilku dni urlopu?

    nie nie jesli juz ma bałagan to ma :) urlop pracownikowi sie nalezy ,
    pytanie bylo w przypadku kontroli kto zostanie ukarany

    A jeżeli pracownik
    > np. ma do załatwienia ważne sprawy rodzinne i MUSI wziąc tych kilka dni
    > urlopu?

    w uzasadnionych przypadkach i pojedynczych nie sądze by z tego wynikł jakiś
    problem

    Sandra

  • 9. Data: 2004-12-01 16:27:37
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > niby ja uszczesliwiam ?

    Boże broń! Ja nie mam do ciebie żadnych pretensji :)
    Jestem wdzięczny za wyjaśnienia.
    Pretensje mam do państwa - o prawo pracy i całą resztę
    składającą się na trwający nadal ustrój socjalistyczny.

    > niech porozmawia w sądzie pracy i może nas poinformuje na grupie o tej
    > rozmowie

    To ostatnie miejsce do którego chciałbym się udać na pogawędkę...

    > ma kadrowca i ksiegowego od tego

    Ale ci fachowcy pracują na rachunek pracodawcy i to on
    formalnie rzecz biorąc udziela lub nie.

    > w uzasadnionych przypadkach i pojedynczych nie sądze by z tego wynikł
    jakiś
    > problem

    Ja się na urlop nie wybieram :) - pytam o zasady. Uważam bowiem,
    że prawo jest tu nieżyciowe a czasem wręcz niesprawiedliwe.
    No ale wroga trzeba znać, więc pytam.

    Alek