  • 11. Data: 2007-08-29 10:04:34
    Temat: Re: Jak długo trzeba przechowywać dokumenty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > to co, że niby jak się przedawniło to nie mogę iść do sądu?

    Możesz. Ba! Możesz nawet jak należność została już dawno spłacona albo
    nigdy nie powstała.

    Tylko po co?

  • 12. Data: 2007-08-29 14:01:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Możesz. Ba! Możesz nawet jak należność została już dawno spłacona albo
    > nigdy nie powstała.
    >
    > Tylko po co?

    Mniejsza z tym po co.
    Chciałem tylko napisac że nieprawdą jest że przedawnienie uniemożliwia
    dochodzenia roszczenia sądownie. Które to przytaknąłeś.

  • 13. Data: 2007-08-29 14:27:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Mniejsza z tym po co.
    > Chciałem tylko napisac że nieprawdą jest że przedawnienie uniemożliwia
    > dochodzenia roszczenia sądownie. Które to przytaknąłeś.

    Chyba logiczne jest, że chodziło o *skuteczne* dochodzenie sądowe.

    Bo nieskutecznie to można dochodzić wszystkiego, włącznie np. z tym
    milionem złotych który rzekomo jesteś mi winien ;->

  • 14. Data: 2007-08-29 16:09:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007, Lukasz wrote:

    > PIT-y i inne takie - 5 lat.

    Tyle, ze taka odpowiedź daje średni współczynnik wpuszczenia w maliny
    statystycznego obywatela tak gdzieś na poziomie 97% ;)

    Owszem, 5 lat.
    Ale od końca roku, w którym miało miejsce rozliczenie podatku (złożenie
    deklaracji i był termin wpłaty).
    Czyli np. w przypadku podatku dochodowego moze to być 7 lat od
    zdarzenia, jak podatek był rozliczony "normalnie"!
    A jak komuś np. odliczenia "przeniosły się" na kolejną deklarację,
    to przecież dowodem owych rozliczeń *pozostały* oryginalne
    dokumenty, te sprzed roku. Albo dwu czy więcej.
    Dłuuugo tak może wyjść :)
    Ci emeryci, którym polikwidowano zakłady pracy, pewnie też mogliby
    coś ciepłego powiedzieć o terminach trzymania "papierków"...

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-08-29 20:11:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Chyba logiczne jest, że chodziło o *skuteczne* dochodzenie sądowe.

    przedawnione dlugi jak najbardziej może skutecznie dochodzić w sądzie.

    > Bo nieskutecznie to można dochodzić wszystkiego, włącznie np. z tym
    > milionem złotych który rzekomo jesteś mi winien ;->

    żebyś się kiedyś nie zdziwił.
    jak najbardziej moge tego miliona skutecznie dość jak zignorujesz
    wszystkie pisma z sadu.

  • 16. Data: 2007-08-29 20:14:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Czyli np. w przypadku podatku dochodowego moze to być 7 lat od
    > zdarzenia, jak podatek był rozliczony "normalnie"!

    tylko teoretycznie.
    wystarczy zebys po 10 latach nie dostal zawiadomienia z sadu o rozprawie
    i sad przyklepał to co zobaczyl.
    Wiec jak zobaczysz po 10 latach komornika w drzwiach to też dobrze
    byłoby mieć chociaż ostatni rachunek, z ktorego wynika, że saldo konta
    wynosi zero.

  • 17. Data: 2007-08-29 20:58:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > przedawnione dlugi jak najbardziej może skutecznie dochodzić w sądzie.

    Jak pozwany jest idiotą. Ale wtedy często nawet sąd nie jest potrzebny ;)

    > żebyś się kiedyś nie zdziwił.
    > jak najbardziej moge tego miliona skutecznie dość jak zignorujesz
    > wszystkie pisma z sadu.

    Ale to TY jesteś mi winien ;) (jak twierdzę ;) )

  • 18. Data: 2007-08-29 22:11:19
    Od: Adek <m...@m...com>

    ZUS ma afaik 10 lat

  • 19. Data: 2007-08-29 22:43:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jak pozwany jest idiotą. Ale wtedy często nawet sąd nie jest potrzebny ;)

    > Ale to TY jesteś mi winien ;) (jak twierdzę ;) )

    To idź do sądu. Masz dużą szansę, że wygrasz jeśli przedstawisz
    wiarygodne dokumenty a ja sprawę zignoruję totalnie.
    Ale jeśli się pojawię to będziesz siedział, za próbę wyłudzenia,
    wprowadzenia sądu w błąd i składanie fałszywych oświadczeń, jazde po
    pijaku, próbę gwałtu i nie wiem co tam jeszczee.

  • 20. Data: 2007-08-31 14:52:43
    Od: m...@a...pl

    Dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.

    Mariusz