  • 1. Data: 2007-08-28 11:58:36
    Temat: Jak długo trzeba przechowywać dokumenty
    Od: m...@a...pl

    Witam,

    Chciałbym się zapytać, jak długo należy przechowywać różnego rodzaju dokumenty:
    rozliczenia z Urzędem Skarbowym, rachunki za energię, gaz?

    Pozdrawiam, Mariusz

  • 2. Data: 2007-08-28 12:52:32
    Temat: Re: Jak długo trzeba przechowywać dokumenty
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@a...pl wrote:
    > Witam,
    >

    > Chciałbym się zapytać, jak długo należy przechowywać różnego rodzaju dokumenty:
    > rozliczenia z Urzędem Skarbowym, rachunki za energię, gaz?

    najlepiej w nieskończoność.

  • 3. Data: 2007-08-28 13:00:18
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    PIT-y i inne takie - 5 lat.
    Rachunki - patrz pod "przedawnienie roszczenia".

    --
    Lukasz

  • 4. Data: 2007-08-28 13:08:48
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    najlepiej dla kogo??

  • 5. Data: 2007-08-28 13:15:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PH" <h...@n...onecie> napisał w wiadomości

    > najlepiej dla kogo??

    dla zainteresowanego

  • 6. Data: 2007-08-28 13:50:05
    Od: "PH" <h...@n...onecie>

    masz rację

  • 7. Data: 2007-08-28 19:40:01
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Lukasz pisze:

    > PIT-y i inne takie - 5 lat.
    > Rachunki - patrz pod "przedawnienie roszczenia".

    Ale przedawnienie to argument uniemożliwiający dochodzenie roszczenia
    sądownie. Kruki i inne ptaszyska nie przejmują się przedawnieniem. Z
    punktu mając na uwadze potencjalną upierdliwość owych windykatorów
    trzymałbym rachunki po wsze czasy. Wszak domniemanie długu a potem
    przyjęcie spadku wprost pozwoli windykatorom ścigać nawet nasze dzieci.
    Po cholerę zostawiać im takiego garba - nie lepiej na łożu śmierci
    przekazać parukilową skrzyneczkę z rachunkami?

  • 8. Data: 2007-08-28 21:28:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Juzek Kocimientka wrote:

    > Ale przedawnienie to argument uniemożliwiający dochodzenie roszczenia
    > sądownie.

    Owszem.

    > Kruki i inne ptaszyska nie przejmują się przedawnieniem. Z
    > punktu mając na uwadze potencjalną upierdliwość owych windykatorów
    > trzymałbym rachunki po wsze czasy.

    Myślisz, że ci zafajdani oszuści przyjmą się potwierdzeniem zapłaty?

    Żarty sobie stroisz!

    Możesz mieć dziesięć potwierdzeń zapłaty, zaświadczenie z banku, opinię
    prawnika i poparcie prezydenta - oni mają to w nosie.

  • 9. Data: 2007-08-29 00:44:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Owszem.

    to co, że niby jak się przedawniło to nie mogę iść do sądu?

  • 10. Data: 2007-08-29 07:04:59
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > to co, że niby jak się przedawniło to nie mogę iść do sądu?

    Jako wierzyciel możesz, ale musisz podać podstawe roszczenia (rachunek), na
    którym jest data. Dłużnik podczas rozprawy podnosi przedawnienie i nic nie musi
    przedstawiać. Nawet nie musi się tłumaczyć, czy zapłacił, czy nie.

    --
    Lukasz