  • 121. Data: 2012-01-16 09:47:13
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    wiadomości news:4f13e865$1@news.home.net.pl...

    > Och, to jeden z takich popularnych poglądów - tak jak np. genialny w
    > swej prostocie sposób na lepsze zarobki obywateli: "dodrukować"
    > pieniędzy i im dać ;)

    Ja pitolę :(

    HINT:
    1/ Sędziowie NIE PŁACĄ składek emerytalnych i OTRZYMUJĄ emeryturę.
    2/ "Niesędziowie" PŁACĄ składki emerytalne i OTRZYMUJĄ emeryturę.

    A teraz drodzy panowie może uda się Wam na podstawie powyższego odpowiednio
    zatrybić i odnieść się do mojego pierwszego pytania, bez wysnuwania jakichś
    teorii z kosmosu o drukowaniu pieniędzy. Da radę?

    N.

  • 122. Data: 2012-01-16 10:08:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 10:47, Nixe pisze:

> [...]
    > odpowiednio zatrybić i odnieść się do mojego pierwszego pytania, bez
    > wysnuwania jakichś teorii z kosmosu o drukowaniu pieniędzy. Da radę?

    Jest jeszcze trzecia opcja:

    3/ Sędziowie PŁACĄ składki emerytalne i OTRZYMUJĄ emeryturę, ale państwo
    się skapnęło, że taniej będzie, zamiast wypłacać im pensje brutto i
    pobierać znów od niej składki, wypłacać im tylko pensję "minibrutto" i
    potrącać tylko dochodowy.

    --
    Liwiusz

  • 123. Data: 2012-01-16 10:26:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 11:08, Liwiusz pisze:

> [...]
    > się skapnęło, że taniej będzie, zamiast wypłacać im pensje brutto i
    > pobierać znów od niej składki, wypłacać im tylko pensję "minibrutto" i

    Nie tyle taniej, co bardziej polityczne. Jest dzięki temu jest kolejna
    grupa uprzywilejowana.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 124. Data: 2012-01-16 10:27:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    Danusiu!
    Używaj czasem nie samej klawiatury...

    On 2012-01-16 09:21:09 +0100, "Danusia" <j...@w...pl> said:
    > a gro

    gros

    > krzykiem "bież go".....

    Czyli biegnij go.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 125. Data: 2012-01-16 10:32:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 11:33, Nixe pisze:

    > A co z resztą budżetówki? Oświata, o ile się nie mylę, nadal płaci ZUS.

    Oświata to niekoniecznie budżetówka.

  • 126. Data: 2012-01-16 10:33:26
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]
    > się skapnęło, że taniej będzie, zamiast wypłacać im pensje brutto i
    > pobierać znów od niej składki, wypłacać im tylko pensję "minibrutto" i

    OK, teraz to jasne, ale czy tak faktycznie się dzieje? Tzn. zmniejszono im
    brutto?

  • 127. Data: 2012-01-16 10:48:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.01.2012 10:23, krys pisze:

    > Na tej samej zasadzie, jak Pan Zbyszek przyjmując 1. pracę działał w zgodzie
    > z ówczesną ustawą, powinien emeryturę mieć na tamtych zasadach. Przyszłe
    > roczniki też miały prawo oczekiwać, że dostana emerytury na zadach ustaw,
    > które obowiązywały w czasie, kiedy zawierali z państwem umowę: "teraz ja
    > płacę haracz, a za 40 lat wy mi jałmużnę" .

    Nadal nie rozumiesz podstaw.

    Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
    emeryturę. Nowe przepisy mogą uwzględnić stare zasady dla "starych"
    pracowników, ale nie muszą.

  • 128. Data: 2012-01-16 10:52:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-01-16 09:47, Użytkownik krys napisał:

    > Gdyż?

    > Powinieneś wiedzieć najlepiej - każdy sadzie według siebie..

    Ja wypracowałem metodę sądzenia według innych.

    > Przedstawił Ustawę z 68 roku. Żaden "człowiek przedstawiony z nazwiska" nie
    > ma nic do rzeczy
    > I mam nadzieję, że sprawę wygra.

    Nie wygra, ta ustawa gwarantowała to co napisano do jej zastąpienia
    przez kolejną ustawę, od 68 roku zmieniały się pewnie kilkanaście
    razy, nie ma na tej planecie sądu który olał by dzisiejsze przepisy
    a zgodził się sądzić w oparciu o nieobowiązujące dziś a taki status
    ma ta ustawa z 68r.
    I jak pójdzie z tym do dowolnego prawnika to taką właśnie
    interpretację usłyszy.

    A przypomnę że człowiek nie powoływał się dotychczas na ustawę
    tylko na obietnice: "Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą
    w życiu pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 %
    ostatniej pensji"

    Pozdrawiam

  • 129. Data: 2012-01-16 10:59:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 16 Jan 2012 11:48:46 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nadal nie rozumiesz podstaw.
    >
    > Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
    > emeryturę. Nowe przepisy mogą uwzględnić stare zasady dla "starych"
    > pracowników, ale nie muszą.

    Jeżeli to wszystko jest takie proste, to może przy okazji mi wytłumaczyć
    dlaczego podniesienie wieku emerytalnego dla służb mundurowych jest
    naruszeniem praw nabytych a podniesienie wieku emerytalnego dla
    wszystkich innych ubezpieczonych takim naruszeniem nie jest?

  • 130. Data: 2012-01-16 10:59:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > Emeryturę uzyskujesz na zasadach obowiązujących w chwili przejścia na
    > emeryturę. Nowe przepisy mogą uwzględnić stare zasady dla "starych"

    Jeżeli to wszystko jest takie proste, to może przy okazji mi wytłumaczysz