  • 61. Data: 2021-01-13 13:03:16
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 12:44, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]
    strzał w potylicę, lub z kałacha w płynącego przez Odrę, to było
    > przekroczenie uprawnień, czy nawet nie to?

    Tak, czy siak, to trzeba sądzić sprawcę, a przypadkowe osoby.
    Dopuszczenie do czegoś takiego bez protestu społecznego właśnie
    doprowadziło do sytuacji z maseczkami, czy zakazem wychodzenia. Tam
    sprawdzili, czy "mogą wszystko". Okazało się, ze mogą i masz skutki tego
    na ulicach.

    --
    Robert Tomasik

  • 62. Data: 2021-01-13 13:04:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Jan 2021 12:29:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W normalnym kraju autor Rozporządzenia
    > przekraczającego ramy upoważniającej go do tego ustawy dostałby "po
    > uszach" i nikt by czegoś takiego nie wprowadził do obiegu prawnego
    > publikując w dzienniku urzędowym.

    Podziękuj wszystkim, którzy glosowali na dobrą zmianę.
    Również za to, że sportowcy, którzy "pracowali" w milicji, stracili
    emerytury.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 63. Data: 2021-01-13 13:04:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 12:33, A. Filip pisze:
    > Ja mogę (z trudem) uwierzyć że masz zasadniczo rację w przypadku dość
    > oczywistej sprzeczności. W przypadku sprzeczności subtelnej mądrością
    > sądów po wielu latach racji nie masz na pewno :-)

    Czy możesz to jakoś tak napisać, bym zrozumiał, co masz na myśli? Wiem,
    ze wszyscy inni zapewne wiedzą, o co Ci chodzi, ale i ja bym chciał.

    --
    Robert Tomasik

  • 64. Data: 2021-01-13 13:05:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 13 Jan 2021 13:03:16 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > trzeba sądzić sprawcę, a przypadkowe osoby.
    > Dopuszczenie do czegoś takiego bez protestu społecznego właśnie
    > doprowadziło do sytuacji z maseczkami, czy zakazem wychodzenia.

    I co? Protestowałeś?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 65. Data: 2021-01-13 13:24:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > No i ma oparcie w Ustawie. Nawet dwóch, bo samo wykroczenie masz w
    > Kodeksie Wykroczeń, a rozporządzenie jest na mocy ustawy wydane.
    > Policjant nie jest władny do badania zgodności Rozporządzenia z Ustawą,
    > czy zgoła Konstytucją. W normalnym kraju autor Rozporządzenia
    > przekraczającego ramy upoważniającej go do tego ustawy dostałby "po
    > uszach" i nikt by czegoś takiego nie wprowadził do obiegu prawnego
    > publikując w dzienniku urzędowym.

    Hmm czy do pojawienia się ustawy przed świętami, nakaz noszenia maseczek
    miał umocowanie gdziekolwiek wcześniej? Czy zakaz prowadzenia
    działalności gospodarczej, ma jakiekolwiek umocowanie w ustawie (już nie
    wspomnę że wg konstytucji zakaz taki może być wprowadzony tylko w stanie
    nadzwyczajnym)? Czy zakaz przemieszczania się miał umocowanie w ustawie?
    Przykłady można mnożyć.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 66. Data: 2021-01-13 13:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 12.01.2021 o 19:38, J.F. pisze:

    >Ale kulson ma tylko wpływ na doczekać. A co będzie potem, to chuj
    >wie. No i w sumie bez znaczenia co robił w czasie czekania na emkę,
    >więc skoro dają za nie myślenie, to trzeba brać póki dają.

    W łapę? Bo skoro nie wiadomo jak bedzie, to trzeba brac mozliwie duzo
    teraz i odkladac.
    A rzad jakos bardzo duzo nie da.

    Wiec moze jednak myslec ... czy te rozkazy sa legalne :-)

    >Tak średnio raczej. Ja tam uważam, że odpowiedzialność zbiorowa to
    >chujnia i nawet kulsonowi nalezy się sprawiedliwy proces.

    No, jak powie ktory kolega polamal reke zatrzymanej, to nalezy mu sie
    sprawiedliwy proces.

    A jak nie powie - to zbiorowo, za uczestnictwo w grupie przestepczej
    :-)

    J.

  • 67. Data: 2021-01-13 14:32:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 13:04, Olin pisze:
    > Również za to, że sportowcy, którzy "pracowali" w milicji, stracili
    > emerytury.

    Pracujący w Milicji sportowcy musieli się opowiedzieć, czy chcą być
    Policjantami, czy sportowcami tak około 1990 roku. Mało który sportowcem
    był przez 15 lat, więc albo później byli policjantami, albo emerytury
    nie zostali.

    Natomiast poza sportowcami, to jeszcze emerytury pozabierano
    telefonistkom, sekretarkom, pracownikom stacji szyfrów, laborantom - ci
    ludzie w ogóle nie mieli kontaktu z obywatelem, by w ogóle móc cokolwiek
    zrobić źle. W chwili, gdy przygotowywano ustawę, to jeszcze mieli zamiar
    zabrać emerytury strażakom, ale podobno ktoś zwrócił im uwagę, ze
    wówczas, to były zakłady przy samorządach.

    --
    Robert Tomasik

  • 68. Data: 2021-01-13 14:39:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wspomnę że wg konstytucji zakaz taki może być wprowadzony tylko w stanie
    > nadzwyczajnym)? Czy zakaz przemieszczania się miał umocowanie w ustawie?

    Tomek! Twoje krytyczne uwagi są celne, tylko kierujesz je pod
    niewłaściwym adresem. Policjant na patrolu nie jest uprawniony do
    badania zdolności zgodności z jednym aktem prawnym innego aktu prawnego.
    Należy ufać, że skoro akt prawny opublikowano, to jest to legalny akt.
    Weź pomyśl, że w zasadzie idąc Twoim tokiem rozumowania, to w zasadzie
    każdy akt można w ten sposób by było podważyć. Zawsze znajdzie się jakiś
    mniej, lub bardziej sensowny argument. I teraz spróbuj sobie wyobrazić
    rzeczywistość, gdy każdy może na swój sposób sobie wybierać, która
    ustawa czy rozporządzenie uważa za obowiązujące, a który nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 69. Data: 2021-01-13 14:43:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 12.01.2021 o 17:27, Kviat pisze:

    >Jak zwykle wymyślasz sobie jakąś teorię, którą przez kilka kolejnych
    >postów będziesz zwalczał. Policja jest od ustalenia faktów, a nie od
    >ustalania, co dobre, a co złe. Jak policjant z obwinionym się
    >zgadzają,
    >ze to wykroczenie, to ewentualnie w drobnych sprawach można pominąć
    >sąd
    >- mandatem. I tyle.

    >Tu nie chodzi o to, jakie przekonanie ma policjant. Bo on na tym
    >krawężniku nie jest od wygłaszania własnych prywatnych opinii.

    >Dokładnie. Niech sąd sobie to ustala.

    Zaraz zaraz - a kto ma sprawe do sadu skierowac ?
    Bo policja nie widziala zdarzenia, to nie powinna ?

    Za to widzi, ze stoja dwa rozbite samochody, jeden wyjechal z
    podporzadkowanej - a przynajmniej wszystko na o wskazuje, a moze nawet
    podejrzany sie do tego przyznaje ... choc przeciez nieoficjalnie :-P

    J.

  • 70. Data: 2021-01-13 14:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 12.01.2021 o 17:21, Tomasz Kaczanowski pisze:

    >Może wykraczają, a może nie. Ktoś to musi urzędowo stwierdzić i
    >policjant w trakcie interwencji nie jest organem do tego powołanym.

    Ale ma swiadomosc, ze byc moze przekracza uprawnienia ? :-)

    Hm, czy "byc moze" to nie za malo ?

    J.