  • 361. Data: 2021-01-25 11:56:27
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 23 Jan 2021 02:14:23 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Serio wątpisz, że się zdarzają?
    > https://youtu.be/rmTHk3sxSUA

    Odsetek głupich cyklistów jest zapewne podobny, co kierowców i pieszych.
    To chyba nie znaczy, że mogę nie przestrzegać przepisów i traktować
    rowerzystów na zasadzie "wszyscy za jednego".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 362. Data: 2021-01-25 13:10:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 11:39, Olin pisze:

    > Władza ludowa z czasem coraz bardziej opiera sia na pałach, więc do
    > następnych wyborów MO może liczyć na kolejne dodatki i przywileje
    > emerytalne, które zachęcą funkcjonariuszy do właściwego głosowania.

    PiS jedną akcją skutecznie się pozbawił do końca świata głów z tej
    strony i już raczej nic nie jest w stanie tego zmienić. Uznali, ze te
    kilkaset tysięcy głosów jest mniej warte, niż głosy żądających odebrania
    tych emerytur.

    --
    Robert Tomasik

  • 363. Data: 2021-01-25 13:11:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pouczenia są w jakikolwkiek sposób rejestrowane?

    Tak. W systemie są, choć usuwa się je dość szybko.

    --
    Robert Tomasik

  • 364. Data: 2021-01-25 13:14:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 11:56, Olin pisze:
    > Odsetek głupich cyklistów jest zapewne podobny, co kierowców i pieszych.
    > To chyba nie znaczy, że mogę nie przestrzegać przepisów i traktować
    > rowerzystów na zasadzie "wszyscy za jednego".

    Nie w tym problem. Problem w ustanawianiu pod lobby cyklistów
    przepisów.l Tu upatruję problemu. Niestety u niektórych to wyłącza
    zdrowy rozsądek. Ludzie czasem robią coś zgodnie z przepisem, ale z
    pominięciem zdrowego rozsądku. Przykładowo, wchodzenie pod nadjeżdżający
    pojazd na przejściu może i będzie zgodne z przepisami, ale na pewno nie
    jest zdrowe :-D

    --
    Robert Tomasik

  • 365. Data: 2021-01-25 14:35:30
    Od: Kviat

    > Nie w tym problem. Problem w ustanawianiu pod lobby cyklistów
    > przepisów.

    Czyli do tej pory przepisy były ustanawiane pod lobby kierowców?
    To może w tym jest problem?

    >l Tu upatruję problemu.

    A dlaczego problemem jest jakieś lobby cyklistów (czyli kto? - bo to
    brzmi jak jakaś oszołomska teoria spiskowa zawiązana przeciwko
    kierowcom), a nie jest problemem nieprzestrzeganie przepisów przez
    kierowców?

    > Niestety u niektórych to wyłącza
    > zdrowy rozsądek.

    Jakby obecne przepisy włączały zdrowy rozsądek u kierowców, to może
    zmiana przepisów nie byłaby konieczna?

> [...]
    > pominięciem zdrowego rozsądku. Przykładowo, wchodzenie pod nadjeżdżający
    > pojazd na przejściu może i będzie zgodne z przepisami, ale na pewno nie

    Niezwalnianie przed przejściami dla pieszych nie jest ani zdrowe, ani
    zgodne z przepisami.

    Uprzedzę twoje wątpliwości: pieszych wchodzących prosto pod samochód
    jest promil. Kierowców niezwalniających przed przejściami dla pieszych
    jest kilkadziesiąt procent. A nawet 90%. Tak pokazują badania.

    Mało tego, ten temat jest od dawna dyskutowany, a nadal znajdują się
    "geniusze", którzy te fakty po prostu ignorują i w kółko nawijają jacy
    to piesi są źli, pozbawieni zdrowego rozsądku i masowo wbiegają pod
    samochody biednym i pokrzywdzonym kierowcom, którzy od teraz (sic!) będą
    musieli zwalniać przed przejściem dla pieszych.
    Ręce opadają. Kto jak kto, ale policjanci powinni znać te, już nie
    najnowsze, badania i nie powtarzać bzdur o nierozsądnych pieszych.

    Normalnym kierowcom te nowe przepisy nie przeszkadzają i niczego nie
    zmieniają.

    https://autokult.pl/34256,kierowcy-jezdza-coraz-szyb
    ciej-przed-przejsciami-to-ogromne-zagrozenie-dla-pie
    szych

    "Ministerstwo Infrastruktury od dawna dysponuje raportem na temat
    zachowań uczestników ruchu w okolicach przejść dla pieszych, ale nie
    spieszyło się z upublicznieniem dokumentu, informuje serwis brd24.pl.
    Rzeczywiście, choć obejmuje on badania przeprowadzone od września do
    grudnia 2018 r., na stronie internetowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa
    Ruchu Drogowego pojawił się on dopiero w piątek 5 lipca 2019 r. Co z
    niego wynika?

    Jeździmy zbyt szybko. W obszarach, gdzie dozwolona prędkość wynosiła 50
    km/h, 85 proc. kierowców na 100 m przed przejściem przekracza dozwoloną
    prędkość. W odległości 10 m przed "zebrą" zbyt szybko jedzie 40 proc.
    kierowców.

    Poza terenem zabudowanym jest jeszcze gorzej. Jeśli limit prędkości
    wynosi 70 km/h, na 100 m przed przejściem szybciej jedzie 90 proc.
    kierujących, a na 10 m przed nim aż 68 proc."

    I co ciekawe, nawet ministerstwo uważało kierowców za ociężałych
    umysłowo - stwierdzili, że kierowcy nie są na to gotowi. Nie ogarniali
    dotychczasowych przepisów, to trudno od nich wymagać, że ogarną nowe :)
    Najwyraźniej coś się zmieniło i teraz kierowcy już są gotowi...

    "Pod koniec czerwca Ministerstwo Infrastruktury negatywnie opowiedziało
    się w kwestii przyznania - wzorem większości europejskich krajów -
    pierwszeństwa pieszym jeszcze przed wejściem na przejście. W świetle
    ujawnionych teraz danych jasno widać, że Polacy nie są na to gotowi.
    Niestety dotyczy to przede wszystkim kierowców, którzy z założenia
    powinni odznaczać się większą odpowiedzialnością. W końcu zaliczyli
    egzamin ze znajomości przepisów."

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 366. Data: 2021-01-25 15:26:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 14:35, Kviat pisze:

    > Czyli do tej pory przepisy były ustanawiane pod lobby kierowców?
    > To może w tym jest problem?

    Wcześniej po prostu na drodze było równouprawnienie. Rower był normalnym
    użytkownikiem drogi. Potem zaczęło sie wymyślanie różnych
    uprzywilejowanych grup. A to motocyklista mogący się przeciskać między
    samochodami w korku. A to rowerzysta mogący wyprzedzać z obydwu stron.
    Ja pamiętam, gdy zewnętrzne wsteczne lusterko było dodatkowym
    wyposażeniem i to tylko z lewej strony. Teraz w osobówce, to musisz mieć
    oczy w koło głowy, a w ciężarówce, to pomimo, że mam takie prawo jazdy,
    to sobie po prostu na mieście nie wyobrażam. Teraz radośnie dołączono do
    tego pieszych.

    --
    Robert Tomasik

  • 367. Data: 2021-01-25 15:49:46
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Jan 2021 15:26:10 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Teraz radośnie dołączono do
    > tego pieszych.

    Do czego dołączono pieszych?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 368. Data: 2021-01-25 16:17:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.01.2021 o 15:49, Olin pisze:

    > Do czego dołączono pieszych?

    Do uprzywilejowanej grupy użytkowników drogi. Weź pod uwagę szereg
    "dzikich" przejść na krajówkach chociażby. Samochody będą sie
    zatrzymywały już na widok idącego chodnikiem pieszego.

    --
    Robert Tomasik

  • 369. Data: 2021-01-25 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Aleś Ty jest uparty. Nie wystarczy.

    Ale numeracje plus delikatnie przepisy juz wystarczy?
    Przeciez wtedy zawsze bedziesz mogł powiedziec ze do aKTUALNYCH
    przepisów nie ma orzecznictwa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 370. Data: 2021-01-25 17:06:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 23.01.2021 o 01:58, Kviat pisze:

    >Ależ bardzo interesuje. Po prostu uznaję, ze skoro opublikowano, to
    >jest
    >zgodne z prawem (bo samo stanowi prawo), a od stwierdzania
    >niezgodności
    >z prawem opublikowanego urzędowo prawa są inne organa.

    No, a potem przeczytasz, ze nalezy Ci sie minimalna emerytura, i tak
    bedzie, bo skoro opublikowano, to zgodnie z prawem :-P

    J.