  • 351. Data: 2021-01-25 02:06:56
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > rozkaz. Dostanie napierdalać, to będzie napierdalał. No chyba że
    > twierdzisz, że jak dostanie rozkaz pacyfikacji pokojowej demonstracji to
    > jednak zdejmie mundur. Jakby pięć lat temu ktoś ci powiedział co się
    > będzie odpierdalać, to byś powiedział, żeby nie zmyślał bo to przecież
    > nie możliwe. Otóż możliwe. Otóż nasz grupowy policjant twierdzi, że
    > pokojowe demonstracje popełniają przestęsptwa samym swoim istnieniem,
    > wiec on nie ma problemu z napierdalaniem pokojowych demonstracji -
    > przecież to są przestępcy i to że protestują przeciwko rządowi ich nie

    Tak, wiem, ale ogólnie jest sporo ludzi, którzy nie mają dylematów, aby
    podpierniczyć 50zł, które komuś na glebę upadły, czy zajumać jabłka z
    ogródka, ale ci sami ludzie nie posuną się do obicia komus mordy czy
    kradziezy z włamaniem i niekonieczni wynika to z innego wymiaru kary.
    Trudność jest tu jednak taka, że niefajne czyny policjantów są
    legitymizowane przez obecną władzę, więc łatwiej zostać co wiekszym
    sk..synem. Niestey możesz mieć rację.

    --
    Marcin

  • 352. Data: 2021-01-25 02:44:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pewnie ktoś uznał, ze tak. Że to nie odnosi skutku w dłuższym okresie.

    Pouczenia są w jakikolwkiek sposób rejestrowane? Jesli nie, to może w
    tym jest problem. Tak dociekam, bo mieszkam od 20 lat w miejscu,
    słynącym m.in. z drakońskiego prawa i jeszcze nie dostałem mandatu. A
    mam na swoim koncie wyczyny w rodzaju spotkania z radiowozem na drodze
    jednokierunkowej, gdzie jechałem pod prąd. Ale jako, że większość
    pouczeń jest rejestrowana, to wszyscy wiedzą, że jak się przegnie, w
    sensie jest ich zbyt wiele to nie będzie zmiłuj. W Polsce mamy pod 80
    drogowych trupów na milion mieszkańców. Tu, ca 20.

    > Jesli chodzi o ruch drogowy, to roczne raporty masz na stronach KGP.

    Nie widzę statystyk mandatowych.

    > W znanych mi osobiście przypadkach mniej więcej na poziomie 99,99 %. NA
    > ten mandat / wniosek trzeba naprawdę sobie zasłużyć chamstwem, albo

    Hmm. No ale statystyki też trzeba zadowolić?

    > głupotą. Natomiast tak szerzej, to mamy tzw "ciemną liczbę" masy
    > wykroczeń, które codziennie ludzie popełniają, a które w ogóle nie są
    > nigdzie odnotowywane.

    No to oczywiste, bo nikt tego nie byłby w stanie ogarnąć.

    --
    Marcin

  • 353. Data: 2021-01-25 06:39:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No tak. Cały czas powtarzam, że to nie ten kulson jest problemem :)

    Oczywiście że kulson jest problemem, bo fizycznie broni tego
    spierdolenia, którego sam jest istotnym elementem.

    > Nie usprawiedliwiam. Wykazuję zrozumienie sytuacji.

    Usprawiedliwiasz - nie popierasz ale rozumiesz...

    > Dodatkowo patrząc z
    > boku, trudno mi się wk..ć na młotek gdy jasne jest, że sam z siebie się
    > nie wziął i był uderzył.

    Pieprzenie kotka. Młotek nie ma świadomości - kulson tak. Młotek nie ma
    osobowiści prawnej - kulson tak. Młotek nie ma matury. I tak dalej.
    Zresztą powiedz kulsonowi, ze jest młotkiem to zobaczysz co ci odpowie;)

    Dopóki nie mają ograniczonej poczytalności to odpowiadają a swoje czyny,
    jak nie mają to zdaje się nie powinni zostać dopuszczeni do służby.

    > Pewnie tak. Z tym, że ci sławniejsi to może długofalowo pretendują do
    > jakiś spółek skarbu państwa.

    Aspirant kulson i sierżant sawera? Przypuszczam że wątpię.

    > I co potem? Jaki jest okres przedawnienia takich przestępstw/wykroczeń?

    Pięć lat? Dlatego piszę, że co poniektórzy są zapewne zainteresowani
    drugą kadencją pisu. Zresztą wiesz. Komendant się zmieni. Przyjdzie nowe
    i może się okazać, że jakoś teraz ciężej awansować.

    --
    Shrek

  • 354. Data: 2021-01-25 06:49:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > ogródka, ale ci sami ludzie nie posuną się do obicia komus mordy czy
    > kradziezy z włamaniem i niekonieczni wynika to z innego wymiaru kary.

    Ale julki nie spałowały się same, więc znaczy że tacy ludzie są w
    policji i nie są to przypadki jakieś mało liczne. Co więcej masz
    przykłady kulsoniego myślenia - skoro je pałują, to znaczy że julki
    popełniają przestępstwo. Więc nie wmawiaj mi, że droga od
    przypierdalania się bez podstawy prawnej do obywateli na podstawie
    sympatii politycznych do napierdalania pałami pokojowych demonstracji
    jest jakoś bardzo długa. Nie jest. Jest wręcz niemal pewne, że jak ten
    konkretny kulson dostanie taki rozkaz to pójdzie pacyfikować julki. Może
    będzie starał się pały nie używać za mocno, ale do suki wciągnie, za
    miasto wywiezie. Może nawet sobie wytłumaczy, że w sumie nic złego nie
    zrobił - julka przecież w sądzie zostanie uniewiniona, więc w sumie w
    czym problem? Zresztą co złego w pacyfikowaniu pokojowych protestów -
    nawet p.o.rezydent chwalił.

    > Trudność jest tu jednak taka, że niefajne czyny policjantów są
    > legitymizowane przez obecną władzę, więc łatwiej zostać co wiekszym
    > sk..synem. Niestey możesz mieć rację.

    Dlatego skurwysyństwa odpuszczać i usprawiedliwiać nie wolno. Należy je
    nagłaśniać i pokazywać. To już przynosi efekty - choćby takie że
    zaufanie do policji leci do poziomów z wczesnych lat 90. I słusznie.

    --
    Shrek

  • 355. Data: 2021-01-25 06:58:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Po 4-8 latach nikt nie będzie pamiętał idywidualnie o takich dowodach.
    > Jak złoży zawiadomienie, to na 100% nie zapomni. Zresztą, tak jak
    > wspomniałem w odpowiedzi Shrekowi, nie wiem kiedy się coś takiego
    > przedawnia. Widzę 5-10 lat za drobniejsze rzeczy...

    Sądzę, że po zmianie władzy trochę zawiadomień wpłynie. Niestety
    przekroczenie uprawnień przedawnia się po 5 latach, z czego cztery już
    prawie minęły. A szkoda, bo byłby piękny przykład na to że "ja tylko
    wykonywałem rozkazy" na podstawie tym razem zarządzenia ministra to
    bardzo słabe tłumaczenie. I coś takiego jak gradacja aktów prawnych
    istnieje (choć dopiero w okręgówce).

    --
    Shrek

  • 356. Data: 2021-01-25 07:03:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Oczywiście nie. Ale (potencjalne) postawienie się kulsonowi polecającemu
    > usunięcie i pójście sobie stad, już być może.

    NIe no - to już państwo policyjne.

    --
    Shrek

  • 357. Data: 2021-01-25 07:17:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odnoszę wrażenie, że argumentacja Roberta dotyczy nieoczywistych
    > przypadkóoe i takie ma na myśli.

    Takie miał na myśli wcześniej. Potem sprowadzono poziom do absurdu, a
    robert dalej w to brnie, że cokolwiek i w jakimkolwiek trybie p.o.remier
    ogłosi to jest obowiązujące prawo. I robert połknął haczyk, bo twierdzi,
    że właśnie tak jest i on tego prawa będzie przestrzegał i je realizował
    choćby pałą. Choćby to była oczywista omyłaka pisarska lub
    "obwieszczenie" opublikowali hakerzy.

    > Natomiast reszta jego rozmówców
    > przyjmuje, że są one oczywiste, lub coś jest oczywistą pomyłką.

    Bo reszta wykazuje logiczne myślenie. A robert nie. I to jest mocno
    niepokojące, zważywszy gdzie robert pracuje, jaki stopień tam ma i czym
    się zajmuje. Już pal sześć krawężnika - z całym szacunkiem bądź z jego
    brakiem, krawężnik niemal z definicji prezentuje poziom poniżej
    średniego dla stanowisk nierobotniczych. Ale rozmawasz nie z
    krawężnikiem a oficerem policji. To już powinno zobowiązywać do jakiegoś
    poziomu.

    > Posuwając rzecz do absurdu, jak w "prawie" znajdzie się tekst, "możesz
    > zabić murzyna" to nie ma bata aby policjant uniknął odpowiedzialności
    > jesli to zrobi, rozkaz czy nie, ale w przypadkach mniej oczywistych
    > będzie MZ działał na zasadzie ryzyka.

    No tu sie zgadzamy. Pytanie czy zgadza się z tobą policjant:P No i nie
    przypominam sobie, żeby wydano rozporządzenie "będziesz julki pałował
    albo będziesz bałwanki prześladował".

    > Sąd w szczególności MZ oceni czy jako profesjonalista, policjant miał
    > mocne podstawy przypuszczać, że przepis jest bezprawny. I pewnie będzie
    > to inna miarka dla inspektora, a inna dla krawężnika.

    To po raz kolejny napiszę - nie rozmawisz tu z krawężnikiem. Twój
    rozmówca jest OIDP nadkomisarzem.

    --
    Shrek

  • 358. Data: 2021-01-25 10:47:06
    Od: Kviat

    > Ostra konfrontacja by była, gdy nasz antyterorysta
    > wzywa do usunięcia bałwanka, panie mówią nie i rozpoczynają protest
    > okupacyjny z obroną miejsca bałwankowego. Antyterorysta wzywa posiłki,
    > zakuwa babki i odwozi na dołek.
    >
    > Nie do tego namawiasz?

    Absolutnie nie namawiam naszych antyterrorystów do wzywania do usuwania
    bałwanka.
    Ta "ostra" konfrontacja powstała dlatego, że panie się postawiły, czy
    dlatego, że jakiś kulson przypierdolił się do bałwanka?

    Bo z tego co piszesz zrozumiałem, że przyczyną "ostrej" konfrontacji są
    panie, bo się kopały z koniem...
    Ja tak nie uważam.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 359. Data: 2021-01-25 11:39:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 24 Jan 2021 16:25:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Może tę resztę to zachęci do wzięcia udziału w kolejnych. Pytanie, czy
    > będzie na kogo głosować.

    Władza ludowa z czasem coraz bardziej opiera sia na pałach, więc do
    następnych wyborów MO może liczyć na kolejne dodatki i przywileje
    emerytalne, które zachęcą funkcjonariuszy do właściwego głosowania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 360. Data: 2021-01-25 11:44:24
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 22 Jan 2021 16:48:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > No i po co
    > mamy szukać karambolu. Stłuczka już nie wystarczy? Mógłbym złośliwie Ci
    > wskazać zdarzeniem z 17 czerwca 2015 roku na skrzyżowaniu ulicy
    > Jagiellońskiej i Kościuszki w Nowym Sączu, tylko to o tyle bez sensu, ze
    > niby jak to zweryfikujesz?

    Ja tam ufam bliźnim i wierzę, że stłuczka miała miejsce, a o szczegóły nie
    pytam. Dalej nie rozumiem w jaki sposób to uprawnia do spychania
    rowerzystów na krawężnik. To jakieś odreagowanie traumy?

    Mnie kiedyś ochlapało auto, kiedy czekałem na światłach, ale nie rysuję w
    rewanżu nożem karoserii przypadkowych samochodów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl