  • 111. Data: 2021-01-14 12:23:55
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-01-2021 o 12:04, Robert Tomasik napisał:
    > A wskażesz podstawę prawną tego osądu?

    Bo karę ma wystawić na podstawie przepisów. Przepisy natomiast to nie
    tylko rozporządzenia, rozporządzenie jest jednym z nich i to nie
    najważniejszym. Prawo czyta się w całości, a nie punktowo.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 112. Data: 2021-01-14 12:45:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 11:36:09 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale nie ukarali autorów pomysłu. :-(

    Ustawa dezubekizacyjna została uchwalona w grudniu 2016, od 1 października
    2017 r. obniżono emerytury. W 2019 były wybory parlamentarne, a w ubiegłym
    prezydenckie. Miałeś okazję ukarać pomysłodawców przy urnie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 113. Data: 2021-01-14 12:51:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jan 2021 12:18:03 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ciekawe podejscie do stosunkow ... w 1953 Stalin zmarl ...

    Jeszcze w późnych latach 80. WOP namiętnie legitymował w Karkonoszach
    turystów idących "drogą przyjaźni". Trzeba było mieć DO pod ręką, żeby co
    kawałek nie wyjmować.
    W czerwcu 1983 w ogóle nie dało na nią wejść, bo było po prostu zamknięta.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 114. Data: 2021-01-14 13:52:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 12:51, Olin pisze:
> [...]
    > kawałek nie wyjmować.
    > W czerwcu 1983 w ogóle nie dało na nią wejść, bo było po prostu zamknięta.

    Na początku lat 90-tych ze szlaku biegnącego granicą Polsku - Ukrainską
    korzystało się w ten sposób, że my chodziliśmy 100 metrów w głąb naszego
    terenu, a oni 100 metrów w głąb swojego. Podobno Ukraińcy łapali na
    ścieżce biegnącej granicą.

    --
    Robert Tomasik

  • 115. Data: 2021-01-14 13:54:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 12:45, Olin pisze:

    > Ustawa dezubekizacyjna została uchwalona w grudniu 2016, od 1 października
    > 2017 r. obniżono emerytury. W 2019 były wybory parlamentarne, a w ubiegłym
    > prezydenckie. Miałeś okazję ukarać pomysłodawców przy urnie.

    Spokojnie. Mam nadzieję, ze przyjdzie na to czas. Sprawców Stanu
    Wojennego karano też wiele lat później. Chwilowo naród biega pod dom
    autora pomysłu samodzielnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 116. Data: 2021-01-14 13:54:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Bo karę ma wystawić na podstawie przepisów. Przepisy natomiast to nie
    > tylko rozporządzenia, rozporządzenie jest jednym z nich i to nie
    > najważniejszym. Prawo czyta się w całości, a nie punktowo.

    No właśnie. W całości. To Rozporządzenie też.

    --
    Robert Tomasik

  • 117. Data: 2021-01-14 15:41:04
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-01-2021 o 13:54, Robert Tomasik napisał:

    > No właśnie. W całości. To Rozporządzenie też.

    tak rozporządzenie też z gradacją prawa, rozporządzenie odnosi sie do
    ustawy, sprawdzamy ustawę, kogo dotyczą zapisy i do jakich sytuacji sie
    odnoszą, a następnie sprawdzamy konstytucję, czy nie jest kolejny
    wykluczający element (np konieczność wprowadzenia stanu
    nadzwyczajnego),sprawdzamy w tym wypadku czy został wprowadzony.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 118. Data: 2021-01-14 17:41:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spokojnie. Mam nadzieję, ze przyjdzie na to czas. Sprawców Stanu
    > Wojennego karano też wiele lat później. Chwilowo naród biega pod dom
    > autora pomysłu samodzielnie.

    Nie bądź śmieszny - nie biegają tam w obronie milicjantów. Pewnym
    paradoksem jest też to, że autora broni następne pokolenie milicjantów;)

    --
    Shrek

  • 119. Data: 2021-01-14 17:41:14
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 14.01.2021 o 07:57 Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Za same maseczki to aż do 21 grudnia nie było żadnej podstawy karnej aby
    > karać
    Obecnie jest?

    Kamil

  • 120. Data: 2021-01-14 17:46:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 12:18, J.F. pisze:

    > A nie mozemy niemieckich praw komentowac ?

    W sumie możemy, ale wypadałoby dać znać, że zmieniamy temat.

    > U nas tez rozne okresy "wlada ludowa" miala.
    >
    > krotkie guglanie
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Stra%C5%BCnica_WOP_Z%C
    5%82oty_Stok

> [...]
    > granicy z Czechosłowacją. Na zainstalowane miny z rakietami świetlnymi
    > wpadło stado owiec Władysława B. Sygnał o zbiorowym przekroczeniu
    > granicy spowodował przybycie w trybie alarmowym żołnierzy z brygady WOP.
    > Władysława B. Kolegium do spraw wykroczeń ukarało ograniczeniem
    > wolności[8].
    >
    > 1957 - tragicznie skończył się pościg ulicami miasta za obywatelem
    > Czechosłowacji, który nielegalnie przekroczył granicę do Polski. Został
    > zastrzelony przez dowódcę strażnicy WOP na pl. Kościelnym. Okazało się,
    > że był to pacjent szpitala psychiatrycznego w Bíláj Vode[8].

    No wiesz - jakkolwiek każda śmierć to jakaś tragedia, to jednak 1
    przypadek na całość istnienia przejścia to trochę za mało żeby wopistów
    uznać za organizację przestępczą. Pomyśl jak musiałbyś określić wojsko
    polskie;)

    > No coz, jest jeszcze maly problem organizacyjny - waskie te "granice",
    > przebiegnie szybko, a jak jest po drugiej stronie - wolno strzelac ?
    > Troche inaczej w Odrze, bo plynie sie wolno,, chyba, ze szybka motorowką
    > - czyli luksusem w PRL.
    > A za granica "bratnie  panstwo", to pomoga lapac zbiega, a moze nawet
    > mozna przejsc granice legalnie, na dowod ...

    No właśnie dlatego wątpie w to masowe strzelanie przez wopistów do ludzi.

    --
    Shrek