  • 1. Data: 2008-05-02 22:24:04
    Temat: JAk zablokować Masę Krytyczną?
    Od: "Zool" <p...@W...gazeta.pl>

    Mam dość stadnych przejazdów rowerzystów po ulicach Warszawy, za każdym
    razem w popołuniowym piątkowym szczycie, czyli w czasie powrotów do domu i
    wyjazdów weekendowych.

    Masa odbywa się na podstawie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego i
    wykorzystanie drogi w sposób szczególny. Tu przykład:
    http://img525.imageshack.us/img525/4863/irzezw1hc4.j
    pg
    http://img212.imageshack.us/img212/5148/irzezw2he6.j
    pg

    Moje pytanie jest takie: czy można jako obywatel chcący skorzystać z tej
    drogi w sposób zwyczajny, mogę odwołać się od takiej decyzji albo w inny
    sposób zablokować jej wydanie?

  • 2. Data: 2008-05-02 22:33:23
    Temat: Re: [OT] JAk zablokować Masę Krytyczną?
    Od: Mikaichi <m...@v...pl>

    Użytkownik Zool napisał:
    > Mam dość stadnych przejazdów rowerzystów po ulicach Warszawy, za każdym
    > razem w popołuniowym piątkowym szczycie, czyli w czasie powrotów do domu i
    > wyjazdów weekendowych.

    A ja w tym czasie mam dosc stadnych przejazdzek kierowcow, ktorzy
    blokuja wszystkie drogi a czesto i chodniki. Miasto jest wtedy
    sparalizowane. Akurat w czasie powrotów do domów i wyjazdow weekendowych.

  • 3. Data: 2008-05-03 07:32:00
    Temat: Re: JAk zablokować Masę Krytyczną?
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zool" <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Mam dość stadnych przejazdów rowerzystów po ulicach Warszawy, za każdym
    > razem w popołuniowym piątkowym szczycie, czyli w czasie powrotów do domu i
    > wyjazdów weekendowych.

    biedactwo, musisz mieszkac lub pracowac na starowce lub w jej bezposrednim
    sasiedztwie, bo masa ma to do siebie ze zawsze ma inna trase, tylko miejsce
    startu i mety to samo, no i chyba jednak powinienes brac jakis nerwosolek,
    skoro irutyje cie troche wieksze zakorkowanie raz w miesiacu i to tylko w
    "sezonie rowerowym"

  • 4. Data: 2008-05-03 09:01:57
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Zool <p...@w...gazeta.pl> napisal:
    [ ciach ]

    A ja mam propozycje, abys sprobowal wraz z kontrujacymi
    cie Szerszeniem i Mikaichim zastanowic sie nad sposobem
    oddzialania na poslow i minsterstwo infrastruktury, aby
    wprowadzili OBLIGATORYJNY przepis nakazujacy budowe
    sciezek rowerowych przy WSZYSTKICH nowobudowanych lub
    remontowanych drogach - OBUSTRONNIE. Problem zostanie
    rozwiazany z korzyscia dla OBU stron: rowerowe zawalidrogi
    przestana blokowac jazde szybszych pojazdow, rowerzysci
    uzyskaja siec bezpiecznych drog dojazdowych.

    A na argument, ze wzrosna koszty odpowiadam tak: zmaleja
    koszty leczenia pourazowego rowerzystow, zmniejsza
    sie koszty przestojow samochodow, zwiekszy sie liczby
    osob korzystajacych z rowerow na krotkich (do 5 km)
    dojazdach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2008-05-03 09:16:18
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Zool pisze:
    > Moje pytanie jest takie: czy można jako obywatel chcący skorzystać z tej
    > drogi w sposób zwyczajny, mogę odwołać się od takiej decyzji albo w inny
    > sposób zablokować jej wydanie?

    Jesli wykazesz ze masz w tym intres (stosownie do KPA) to mozesz domagac
    sie wznowienia postepowania w sprawie wydania tej decyzji lub tez
    domagac sie stwierdzenia jej niewaznosci.

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2008-05-03 10:31:37
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sat, 3 May 2008 09:01:57 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > rozwiazany z korzyscia dla OBU stron: rowerowe zawalidrogi
    > przestana blokowac jazde szybszych pojazdow,

    W godzinach szczytu, czyli tedy kiedy sa te korki, polemizowalbym kto jest
    szybszym pojazdem. A poza godzinami szczytu, dla kogos kto zdal na prawo
    jazdy, a nie je kupil wyprzedzenie rowerzysty nie powinno sprawiac problemu

    --
    marcin

  • 7. Data: 2008-05-03 11:02:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał

    > Jesli wykazesz ze masz w tym intres (stosownie do KPA) to mozesz domagac
    > sie wznowienia postepowania w sprawie wydania tej decyzji lub tez
    > domagac sie stwierdzenia jej niewaznosci.

    A kto ma interes? Każdy mieszkaniec Warszawy? A może każdy kierowca,
    który danego dnia ma zamiar tamtędy jechać?

  • 8. Data: 2008-05-03 11:36:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Alek pisze:
    > A kto ma interes? Każdy mieszkaniec Warszawy? A może każdy kierowca,
    > który danego dnia ma zamiar tamtędy jechać?

    Poczytaj co to jest interes prawny (nie mylic z interesem faktycznym).

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2008-05-03 13:06:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 May 2008, Jacek_P wrote:

    > wprowadzili OBLIGATORYJNY przepis nakazujacy budowe
    > sciezek rowerowych przy WSZYSTKICH nowobudowanych lub
    > remontowanych drogach - OBUSTRONNIE.

    wKF: pasy rowerowe. Czyli coś takiego, co stanowi część jezdni.
    Za ścieżkami, w tym akceptując wersję "śmieszka" (z różnymi dziwnymi
    utrudnieniami) optują głównie osoby, które chcą traktować je jako
    rekraację lub zabawę dla dzieci (większość z korzystających w ten
    sposób pewnie z biedą osiągnie porażający współczynnik korzystania
    średnio raz na trzy tygodnie), a nie do komunikacji - dojazdu,
    "lekkiego transportu".
    Szersze uzasadnienia leżą w archiwach .rowery :), poruszam problem,
    bo nieraz zrobienie tzw. "śmieszki" problemu dla dojeżdżających
    nie rozwiązuje (jedynie jadący jezdnią mają tę satysfakcję, że
    mogą sobie potrąbić lub wypatrywać patrolu - który rowerzyście
    przywali mandat za jazdę jezdnią a im za przekraczanie prędkosci :D)

    > A na argument, ze wzrosna koszty

    W pełni zgoda.
    Problem jest inny - mianowicie te koszty wcale nie wzrosną o tyle,
    o ile kosztowałaby ścieżka zdolna utrzymać (bez niszczenia nawierzchni)
    rower.
    Co odpowiesz gościowi, który oponentów załatwia krótkim pytaniem: "czy
    jak karetka pojedzie do kogoś z Twojej rodziny, to wolałbyś żeby utknęła
    w korku czy pojechała ścieżką rowerową"?

    Oczywiście wtedy (przy konieczności zapewnienia, że po kilku przejazdach
    karetki czy też służb miejskich straży miejskiej nie wyłączając :P
    nawierzchnia będzie dalej prosta i gładka) nie jest to wyłącznie "koszt
    zwolnienia drogi z rowerów".
    A o tym też się IMO nieraz zapomina!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-05-03 23:29:59
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > wKF: pasy rowerowe. Czyli coś takiego, co stanowi część jezdni.

    Kwestia nazwy. Dokladnie tak rozumiem pojecie "sciezki rowerowej".
    Stad ujalem to okresleniem: obustronnie. Sciezka dwukierunkowa
    to nieporozumienie, zwlaszcza przy skrecaniu w droge poprzeczna.

> [...]
    > mogą sobie potrąbić lub wypatrywać patrolu - który rowerzyście
    > przywali mandat za jazdę jezdnią a im za przekraczanie prędkosci :D)

    A najwiekszym koszmarem sa sciezki brukowane fazowana kostka.

    > Problem jest inny - mianowicie te koszty wcale nie wzrosną o tyle,
    > o ile kosztowałaby ścieżka zdolna utrzymać (bez niszczenia nawierzchni)
    > rower.

    Hm, nie bardzo zalapalem o czym piszesz.

    > Co odpowiesz gościowi, który oponentów załatwia krótkim pytaniem: "czy
    > jak karetka pojedzie do kogoś z Twojej rodziny, to wolałbyś żeby utknęła
    > w korku czy pojechała ścieżką rowerową"?

    Czyli pas rowerowy tworzylby de facto pas awaryjny dla drogi.
    W ten sposob mozna uzyskac poparcie tej idei ze strony kierowcow
    i zwyklych zjadaczy chleba. Niemniej, taki pas musi byc fizycznie
    (jakas bariera np. typu linowego), a nie tylko logicznie (namalowana
    linia) oddzielony od jezdni, gdyz skonczy jako kolejny pas dla samochodow,
    albo jako pas parkingowy... tez dla samochodow. Pewnej kategorii kierowcow
    nie da sie przekonac inaczej, jak tylko przy pomocy fizycznego przymusu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek