eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoIstotna naprawa - gwarancja od nowa?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2019-08-05 23:32:22
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2019-08-05 o 17:00, piotrus pisze:
    > W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
    >
    >> Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
    >> odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
    >> pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
    >> (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
    >> nie jest.
    >
    >
    > W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis
    > (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia
    > jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w
    > korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa",
    > "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił  jest  formą pro
    > konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1
    > rok ekstra".

    Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?


    --
    animka


  • 12. Data: 2019-08-06 02:39:59
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-08-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
    >>> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
    >>> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
    >> Tak. Art. 581 kc.
    >
    > Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
    > może być inaczej w umowie unormowane.

    Raczej szczególny. Nie wydaje mi się, żeby umowa gwarancyjna mogła go
    wyłączyć, więc bardziej będzie się to wszystko MZ sprowadzało do tego,
    co to jest ten 1 rok. Ale, jeśli jest tak jak wątkotwórce dalej napsiał,
    i te 3 lata są klarownie wymienione np. w reklamie, to też jest to
    dodatkowy punkt za okresem trzyletnim, vide art 577: "[..] Oświadczenie
    gwarancyjne może zostać złożone wreklamie.", choć akurat tu mam pewne
    wątpliwości jak to należy interpretować.

    W każdym razie chyba najrozsądniej będzie skontaktować się z
    https://www.uokik.gov.pl/

    Skoro gwarant staje okoniem to i tak argumentacją bezpośrednią sie tu
    nic nie ugra, a jeden telefon od rzecznika może załatwić sprawę.

    --
    Marcin


  • 13. Data: 2019-08-07 09:18:44
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: piotrus <p...@s...com>

    W dniu 2019-08-05 o 23:32, Animka pisze:

    > Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?

    Na papierku mam tylko 24 miesiące (karta producenta). Wszystkie
    informacje o dodatkowym roku pochodzą od dystrybutora - info
    telefoniczne, odpowiedzi w korespondencji e-mail, wypowiedzi w forach etc.

    P.S.


  • 14. Data: 2019-08-07 10:52:08
    Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
    Od: n...@o...pl

    w <5d48030a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>, piotrus
    <p...@s...com> napisał(-a):

    > Od momentu istotnej naprawy
    > upłynęło 2 i pół roku.

    Gwarancje producenta masz 3 lata od momentu nabycia i nie przedłuża się (chyba
    że w tejże gwarancji masz zapisane co innego).

    Niezgodność (czy rękojmia) trwa 2 lata i istotna naprawa powoduje, że biegnie
    od nowa (ale tu musisz sprawdzić jakie są aktualne przepisy, bo były zmiany, a
    ja nie jestem na bieżąco).

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1