-
11. Data: 2019-08-05 23:32:22
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Animka <a...@w...pl>
W dniu 2019-08-05 o 17:00, piotrus pisze:
> W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
>
>> Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
>> odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
>> pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
>> (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
>> nie jest.
>
>
> W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis
> (i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia
> jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w
> korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa",
> "Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił jest formą pro
> konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1
> rok ekstra".
Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?
--
animka
-
12. Data: 2019-08-06 02:39:59
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-08-05, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
>
>>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
>>> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
>>> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
>> Tak. Art. 581 kc.
>
> Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
> może być inaczej w umowie unormowane.
Raczej szczególny. Nie wydaje mi się, żeby umowa gwarancyjna mogła go
wyłączyć, więc bardziej będzie się to wszystko MZ sprowadzało do tego,
co to jest ten 1 rok. Ale, jeśli jest tak jak wątkotwórce dalej napsiał,
i te 3 lata są klarownie wymienione np. w reklamie, to też jest to
dodatkowy punkt za okresem trzyletnim, vide art 577: "[..] Oświadczenie
gwarancyjne może zostać złożone wreklamie.", choć akurat tu mam pewne
wątpliwości jak to należy interpretować.
W każdym razie chyba najrozsądniej będzie skontaktować się z
https://www.uokik.gov.pl/
Skoro gwarant staje okoniem to i tak argumentacją bezpośrednią sie tu
nic nie ugra, a jeden telefon od rzecznika może załatwić sprawę.
--
Marcin
-
13. Data: 2019-08-07 09:18:44
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: piotrus <p...@s...com>
W dniu 2019-08-05 o 23:32, Animka pisze:
> Masz to na papierku, czy tylko tak Ci powiedział?
Na papierku mam tylko 24 miesiące (karta producenta). Wszystkie
informacje o dodatkowym roku pochodzą od dystrybutora - info
telefoniczne, odpowiedzi w korespondencji e-mail, wypowiedzi w forach etc.
P.S.
-
14. Data: 2019-08-07 10:52:08
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: n...@o...pl
w <5d48030a$0$522$65785112@news.neostrada.pl>, piotrus
<p...@s...com> napisał(-a):
> Od momentu istotnej naprawy
> upłynęło 2 i pół roku.
Gwarancje producenta masz 3 lata od momentu nabycia i nie przedłuża się (chyba
że w tejże gwarancji masz zapisane co innego).
Niezgodność (czy rękojmia) trwa 2 lata i istotna naprawa powoduje, że biegnie
od nowa (ale tu musisz sprawdzić jakie są aktualne przepisy, bo były zmiany, a
ja nie jestem na bieżąco).