-
1. Data: 2019-08-05 12:20:58
Temat: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: piotrus <p...@s...com>
Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
(określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
tym przypadku 3 lata gwarancji.
Jak jest faktycznie?
PS
-
2. Data: 2019-08-05 12:37:39
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2019-08-05 o 12:20, piotrus pisze:
> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
>
> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
> (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
> upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
> tym przypadku 3 lata gwarancji.
>
> Jak jest faktycznie?
>
> PS
Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
twoich kosztów na ewentualne naprawy.
Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?
-
3. Data: 2019-08-05 13:59:58
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik t-1 t...@t...pl ...
>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
>> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
>> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
>> przy zakupie?
>>
>> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
>> ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
>> istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
>> iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.
>>
>> Jak jest faktycznie?
>>
> Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
> twoich kosztów na ewentualne naprawy.
> Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?
A skad wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
Gwarancja to przeciez dobrowolne swiadczenie sprzedawcy i to on okresla
jego warunki.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."
Gabriel Laub
-
4. Data: 2019-08-05 14:35:12
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 05.08.2019 o 13:59, Budzik pisze:
>
>>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
>>> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
>>> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak
>>> przy zakupie?
>>> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok
>>> ekstra (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu
>>> istotnej naprawy upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi,
>>> iż nie obowiązuje w tym przypadku 3 lata gwarancji.
>>> Jak jest faktycznie?
>> Gwarancja mówi, ze przez 3 lata będziesz miał działający sprzęt bez
>> twoich kosztów na ewentualne naprawy.
>> Więc skąd pomysł na jakieś dodatkowe terminy?
> A skąd wiadomo co jest napisane w omawianej gwarancji?
> Gwarancja to przecież dobrowolne świadczenie sprzedawcy i to on okresla
> jego warunki.
>
Myślę, że wiadomo to z postu pytającego. Oczywiście możemy założyć, że
kłamał, no ale wówczas to on ryzykuje otrzymaniem złej odpowiedzi.
-
5. Data: 2019-08-05 14:39:12
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 05.08.2019 o 12:20, piotrus pisze:
> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
> (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
> upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
> tym przypadku 3 lata gwarancji.
> Jak jest faktycznie?
Gwarancja jest umową pomiędzy producentem, a nabywcą. Producent
zagwarantował, że urządzenie będzie działało przez 3 lata. 3 lata po
zakupie urządzenia w sklepie umowa ta przestaje Was wiązać - chyba, ze
tam jest coś innego napisane, o czym nie napisałeś. Jak producent to
będzie naprawiał, to już jego sprawa. Mnie przykładowo kiedyś GARMIN
wymienił po prostu cały odbiornik i nawet nie bawili się w starą
obudowę. Dostałem nowe zapieczętowane urządzenie.
-
6. Data: 2019-08-05 15:06:17
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2019-08-05, piotrus <p...@s...com> wrote:
> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
Tak. Art. 581 kc.
> Na zakupiony sprzęt producent udzielił 2 lat gwarancji + 1 rok ekstra
> (określany jako "forma pro konsumencka"). Od momentu istotnej naprawy
> upłynęło 2 i pół roku. Serwis producenta twierdzi, iż nie obowiązuje w
> tym przypadku 3 lata gwarancji.
>
> Jak jest faktycznie?
Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
(2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
nie jest.
--
Marcin
-
7. Data: 2019-08-05 15:39:44
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 05.08.2019 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie (wymiana
>> wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem od nowa
>> gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi jak przy zakupie?
> Tak. Art. 581 kc.
Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny, który
może być inaczej w umowie unormowane.
-
8. Data: 2019-08-05 17:00:44
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: piotrus <p...@s...com>
W dniu 2019-08-05 o 15:06, Marcin Debowski pisze:
> Trzeba by wiedzieć jak dokładnie sformułowano warunki tej gwarancji w
> odniesieniu do tego 1 ekstra roku. Zeskanuj i wystaw gdzieś to
> pomyślimy, choć prawdę mówiąc wątpie. Skoro gwarant coś nazwał gwarancją
> (2 lata), a coś dla odróżnienie inaczej, to to drugie gwarancją raczej
> nie jest.
W karcie gwarancyjnej producenta jest 2 lata, ale jedyny polski serwis
(i przedstawiciel producenta) twierdzi że dla tego modelu urządzenia
jest specjalna gwarancja 3 letnia. Potwierdzili to kilkukrotnie w
korespondencji do mnie - "gwarancja producenta 3 letnia międzynarodowa",
"Dodatkowy 3 rok gwarancji, którą producent udzielił jest formą pro
konsumencka", Na zakupiony sprzęt producent udziela 2 lat gwarancji + 1
rok ekstra".
Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3
latach gwarancji.
P.S.
-
9. Data: 2019-08-05 19:59:58
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...
>>> Czy dobrze rozumuję, że dokonanie istotnej naprawy w sprzęcie
>>> (wymiana wszystkiego poza obudową) jest równoznaczne z uzyskaniem
>>> od nowa gwarancji na całość urządzenia z warunkami identycznymi
>>> jak przy zakupie?
>> Tak. Art. 581 kc.
>
> Faktycznie. Pytanie, co jest w treści umowy, bo to przepis ogólny,
> który może być inaczej w umowie unormowane.
No patrz. Czyli jednak :))))
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain
-
10. Data: 2019-08-05 20:00:14
Temat: Re: Istotna naprawa - gwarancja od nowa?
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 05.08.2019 o 17:00, piotrus pisze:
> Na wielu miejscach w sieci są też widoczne odpowiedzi tego serwisu o 3
> latach gwarancji.
Wystaw tę gwarancję, bo inaczej będziemy tu bili pianę.