  • 21. Data: 2008-07-09 17:24:55
    Temat: Re: Internetowe płatności kartą
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 8 Jul 2008 23:47:53 +0200, Jacek Krzyzanowski napisał(a):

    > Bzdura. Zwrotu pieniedzy moze dokonac tylko sklep.

    Pisz może o czymś, o czym masz pojęcie, choćby miało to oznaczać, że
    przestaniesz zabierać głos.
    Transakcje zdalne są na ryzyko sprzedawcy, po reklamacji klienta bank ma
    prawo wykonać tzw. chargeback, czyli po prostu zabrać sklepowi kasiorę i to
    sklep musi udowodnić, że właściciel karty składał zamówienie. Tak
    przynajmniej stanowią regulacje Visy, osobną historią jest, czy bank się do
    nich stosuje, np. Citi nie robi problemów, a Raiffeisen gra w kulki.

    AK

  • 22. Data: 2008-07-09 17:59:24
    Od: "ola c." <a.cyganeckaUSUŃTO@vp.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:g50k6f$rp4$1@z-news.pwr.wroc.pl...
    > Jak to jest, że w sklepie tożsamość użytkownika karty weryfikowana jest
    > PINem czy podpisem, a w transakcjach przez Intenet wystarczy podać jedynie
    > dane karty, bez weryfikacji tego, czy podający dane ma prawo jej używać
    > czy nie?

    A tak to jest? Ja myślałam że wszędzie jest tak jak u mnie, to znaczy, że
    płacąc przez internet muszę zdrapać i przepisać kolejny numer z karty kodów.
    Kartę kodów mam schowaną w torbie od laptopa. Kartę do płacenia mam w
    portfelu. A więc o ile złodziej nie ukradnie mi jednocześnie portfela i
    komputera to przez internet nic nie zdziała. A nawet jakby już miał i kartę
    i kod, to jeszcze by mu zostały do odgadnięcia login i hasło. A te już są
    tylko w mojej głowie ;-)) Więc mi zdecydowanie łatwiejsze wydaje się po
    ukradzeniu karty podrobienie mojego podpisu, którego wzór na owej karcie ma
    ;-))

  • 23. Data: 2008-07-09 18:24:20
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    ola c. pisze:

> [...]
    > Kartę kodów mam schowaną w torbie od laptopa. Kartę do płacenia mam w

    Ale ty mowisz o karcie platniczej zapewne z INteligo. Przy karcie
    kredytowej nie ma takich cudow.

    Jacek Kustra

  • 24. Data: 2008-07-09 18:51:32
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 9 Jul 2008 19:59:24 +0200, ola c. napisał(a):

> [...]
    > komputera to przez internet nic nie zdziała. A nawet jakby już miał i kartę
    > i kod, to jeszcze by mu zostały do odgadnięcia login i hasło.

    Login i hasło? Na pewno piszesz o płatności kartą?

    AK

  • 25. Data: 2008-07-09 19:56:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisal:
    > Ale ty mowisz o karcie platniczej zapewne z INteligo. Przy karcie
    > kredytowej nie ma takich cudow.

    To dziala przy pomocy zdrapki tylko wtedy, jezeli firma sprzedajaca
    ma podpisana umowe z Inteligo o autoryzacji poprzez usluge 'Place z Inteligo'.
    Przy normalnej transakcji karcianej podaje sie imie, nazwisko, numer karty,
    date waznosci i CVV.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2008-07-09 20:04:20
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Andrzej Kubiak <n...@i...invalid> napisali:

    > Pisz może o czymś, o czym masz pojęcie, choćby miało to oznaczać, że
    > przestaniesz zabierać głos.

    No coz, pozostaje mi skorzystac z porady.

  • 27. Data: 2008-07-09 21:43:01
    Temat: Re: Internetowe platnosci karta
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 09 Jul 2008 19:06:33 +0200, castrol wrote:

    > Niczego nie wymagaja, procz kodu CCV, ktory znajduje sie z tylu karty.

    Kod ten dosyć często nie jest weryfikowany.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 28. Data: 2008-07-10 00:26:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, Piotr [trzykoty] wrote:

    [...]
    > Ja nie widzę nic na korzyść klienta banku a ryzykiem obciążony jest
    > posiadacz karty, mylę się?
    > Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych: Art. 28. 6. O ile umowa
    > o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza obciążają operacje
    > dokonane na odległość

    Ja nie pisałem o "dokonywanych na odległość".
    Pisałem NIGDY!

    A "na odległość" to zdarzyło mi się zapłacić wyłącznie w miarę
    znanym :> z prawidłowego rozliczania poprzednich płatności :>
    przelewem, np. PKP Intercity :O

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2008-07-10 00:30:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, Jacek_P wrote:

> [...]
    eedfea0d4b3

    > Hm, a jak ma sie do tego praktyka w WIEKSZOSCI sklepow,

    Ano tak, że mogą sobie mnie w różny sposób zachęcać do płacenia
    kartą. Aczkolwiek przyznaje, że zdarzyło mi się tak zapatować
    w hotelu (nie spodziewałem się, że mają "standardy" na poziomie
    hipermarketu :P) i mimo wszystko się nie awanturowałem :O

    Odpowiedziałem? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-07-10 07:48:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > Odpowiedziałem? ;)

    Domniemuje, ze masz wyjatkowo dlugie rece i mozesz siegnac
    do tego POS-a, co go zwyczajowo maja po przeciwnej stronie
    niz obslugiwanego klienta ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek