-
1. Data: 2005-09-26 18:47:51
Temat: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "luke" <l...@o...pl>
Witam!
Mam następujące pytanie: Czy dostawców Internetu obowiązują również zapisy
ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia z dnia 16 lipca 2004 r.. Chodzi mi
szczególnie o następującą sprawę. Czy składając reklamację dotyczącą braku
dostępu do sieci domagając się wystawienia korekty abonamentu mogę powołać
się na art.105 ww. ustawy w brzmieniu:
"Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo,
abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty
miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy."
Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?
Dziękuję z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
Luke
-
2. Data: 2005-09-26 20:15:11
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
luke napisał(a):
> Witam!
>
> Mam następujące pytanie: Czy dostawców Internetu obowiązują również zapisy
> ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia z dnia 16 lipca 2004 r.. Chodzi mi
> szczególnie o następującą sprawę. Czy składając reklamację dotyczącą braku
> dostępu do sieci domagając się wystawienia korekty abonamentu mogę powołać
> się na art.105 ww. ustawy w brzmieniu:
> "Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo,
> abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty
> miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
> rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy."
> Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
> abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?
Dostęp do Internetu nie jest usługą powszechną.
M.
-
3. Data: 2005-09-27 01:26:19
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: ramona <f...@i...pl>
Maciej Bebenek wrote:
> luke napisał(a):
>
>> Witam!
>>
>> Mam następujące pytanie: Czy dostawców Internetu obowiązują również
>> zapisy
>> ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia z dnia 16 lipca 2004 r.. Chodzi mi
>> szczególnie o następującą sprawę. Czy składając reklamację dotyczącą
>> braku
>> dostępu do sieci domagając się wystawienia korekty abonamentu mogę
>> powołać
>> się na art.105 ww. ustawy w brzmieniu:
>> "Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej
>> okresowo,
>> abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty
>> miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
>> rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy."
>> Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
>> abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?
>
>
> Dostęp do Internetu nie jest usługą powszechną.
>
> M.
A jaka? Przeciez nie jest mowa o prywatnym gronie rybakow wegorza, a o
usludze oferowanej *powszechnie* .
-
4. Data: 2005-09-27 05:35:49
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "gg" <d...@d...d.>
Użytkownik "luke" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dh9g3d$2om$1@atlantis.news.tpi.pl...
> abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty
> miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
> rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy."
> Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
> abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?
Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene powinieneś
dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego prawdopodobnie kwitowałeś
własnym podpisem.
--
pozdrawiam
P.
-
5. Data: 2005-09-27 20:13:31
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "luke" <l...@o...pl>
gg wrote:
> Użytkownik "luke" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:dh9g3d$2om$1@atlantis.news.tpi.pl...
>> abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej
>> opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech
>> okresów rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie
>> 12 miesięcy." Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu
>> obliczył jako 1/30 abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy
>> mógł tak postąpić?
>
> Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene
> powinieneś dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego
> prawdopodobnie kwitowałeś własnym podpisem.
Umowa została podpisana w roku 2002, w którym obowiązywała jeszcze stara
Ustawa i 1/30 za każdy dzień braku dostępu. Wtedy było to zgodne z prawem.
Natomiast od wejścia nowej ustawy w 2004 r. wprowadzono cytowany przeze mnie
zapis. Uważam więc, że zapis powinien ulec więc automatycznej aktualizacji
Pozdrawiam
Luke
-
6. Data: 2005-09-28 05:55:20
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "the.one" <t...@g...xx>
Użytkownik "ramona" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
news:%c1_e.9883$L15.8272@trndny01...
> > Dostęp do Internetu nie jest usługą powszechną.
> A jaka? Przeciez nie jest mowa o prywatnym gronie rybakow wegorza, a o
> usludze oferowanej *powszechnie* .
Co nie znaczy, ze jest usluga powszechna... Poczytaj Prawo Telekomunikacyjne
art. 81.
the.one
-
7. Data: 2005-09-28 12:54:26
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: gollum <n...@u...pl>
> Umowa została podpisana w roku 2002, w którym obowiązywała jeszcze stara
> Ustawa i 1/30 za każdy dzień braku dostępu. Wtedy było to zgodne z prawem.
> Natomiast od wejścia nowej ustawy w 2004 r. wprowadzono cytowany przeze mnie
> zapis. Uważam więc, że zapis powinien ulec więc automatycznej aktualizacji
Ale dostęp do internetu nie jest usługą powszechną jak ktoś już słusznie
zresztą zauważył...
-
8. Data: 2005-09-28 21:11:46
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "luke" <l...@o...pl>
gollum wrote:
>> Umowa została podpisana w roku 2002, w którym obowiązywała jeszcze
>> stara Ustawa i 1/30 za każdy dzień braku dostępu. Wtedy było to
>> zgodne z prawem. Natomiast od wejścia nowej ustawy w 2004 r.
>> wprowadzono cytowany przeze mnie zapis. Uważam więc, że zapis
>> powinien ulec więc automatycznej aktualizacji
>
> Ale dostęp do internetu nie jest usługą powszechną jak ktoś już
> słusznie zresztą zauważył...
czyli proste pytanie, czy providerów internetu nie obowiązuje Prawo
Telekomunikacyjne??
-
9. Data: 2005-09-28 21:33:52
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
luke napisał(a):
>>Ale dostęp do internetu nie jest usługą powszechną jak ktoś już
>>słusznie zresztą zauważył...
>
>
> czyli proste pytanie, czy providerów internetu nie obowiązuje Prawo
> Telekomunikacyjne??
>
>
Obowiązuje. Ale zacytowałeś przepis nie mający znaczenia w omawianej
sprawie.
M.
-
10. Data: 2005-09-30 15:54:30
Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>
Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości
> Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene powinieneś
> dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego prawdopodobnie kwitowałeś
> własnym podpisem.
A jak ci ktos napisze ze jezeli nie zaplacisz w terminie naleznosci za
obonament to robisz "loda" wlascicielowi firmy . To zrobisz ?? ( zaznaczam
ze potwierdziles taka umowe wlasnym podpisem ....) ????
Regulamin moze byc niezgodny z obowiazujacym prawem .....
J.