  • 21. Data: 2005-06-17 12:45:23
    Temat: Re: Internet Cafe, nie chce w moim domu, pomocy.
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    wiadomości news:d8u8c6$huf$1@opal.futuro.pl...

    > Nie ma znaczenia? Aha - czyli po prostu chcesz go (za przeproszeniem)
    > udupić, bo go nie lubisz (ew. jego zięcia)? Ładnie, bardzo ładnie...

    dlaczego od razu udupic?? Skoro ktos podejmuje dzialania nie pytajac o zgode
    wspolwlascicieli nieruchomosci to chyba jest cos tu nie tak

    Jacek

  • 22. Data: 2005-06-17 12:45:28
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 6/17/2005 2:13 PM, Herbi wrote :

    > Dlaczego ma się wyprowadzić pytająca ??????????
    > Przecież ona tam mieszka np. *od dziesięcioleci* a jakiś kmieć teraz chce
    > zostać biznesmenem telekomunikacyjnym jej kosztem.
    > Niech on sobie kupi teren, postawi budę i tam robi co mu się żywnie podoba?

    Bo pytającej się to nie podoba (z przyczyn powiedzmy przekonań), czy
    dana działalność będzie uciążliwa? Mam na myśli uciążliwa w sensie
    obiektywnym, bo nawet zmiana sąsiadów z pary emerytów na małżeństwo z
    5-giem dzieci będzie uciążliwa -- ale niewątpliwie jest dopuszczalna.

    > Dlaczego 'koszty' ma ponosić pytająca?
    >

    > Sytuacja analogiczna:
    > - masz wybudowany dom /hipotetecznie/ - a po 15 latach sąsaiad buduje za
    > miedza lotnisko - nie podoba Ci się? To ku..a sprzedaj dom i przeprowadż
    > się.

    Hmm. A wiesz, że tak to właśnie funkcjonuje? Może niekoniecznie
    lotnisko, bo te miewają pasy ochronne ale na przykład drogę...

    Każdy kto kupuje nieruchomość, musi liczyć się z tym, że sąsiad za
    miedzą będzie prowadził działalność dopuszczoną w miejscowym planie
    zagospodarowania -- nawet jeśli to będzie ośrodek MONARu. Podobnie
    właściciel mieszkania w bloku musi liczyć się z tym, że sąsiad będzie
    prowadził nieuciążliwą działalność, która jest dopuszczona prawem w
    takiej lokalizacji. Jeśli więc, właściciel spełnił wszystkie wymagane
    prawem warunki to nie ma co się denerować.

    Zaś odpowiadając na pytanie, czy wymagana jest zgoda? Jeśli nieruchomość
    jest podzielona w ten sposób, że każdy ma wyłączną własność swojego
    mieszkania, zaś na częściach wspólnych jest współwłasność, to moim
    zdaniem, zgoda pozostałych współwłaścicieli nie jest wymagana.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession

  • 23. Data: 2005-06-17 12:47:05
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "PAVEL" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > można, tylko po co ktoś miałby ją tam otwierać, natomiast jeżeli jest w
    > odrębnym pomieszczeniu to wg mnie mieści się w granicach zwykłego zarządu

    jakiego zarzadu??

    Jesli jest 3 rownoprawnych wspolwlascicieli to kazdy musi wydac zgode :)
    tak samo ze wszelkimi remontami itp itd

    Nawet na wyciecie drzewa na podworku potrzebna jest zgoda.

    Chyba ze jeden z nich juz wczesniej uzyskal np notarialne upowaznienie do
    calkowitego zarzadzania nieruchomoscia w imieniu pozostalych
    wspolwlasdcicieli, ale takie upowaznienie mozna cofnac w kazdej chwili

    Jacek

  • 24. Data: 2005-06-17 12:47:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

    > Praktycznie na wszystkie prace wymagana jest zgoda wszystkich wlascicieli,
    > za kazdym razem
    >
    > Sadzac po poscie to sasiad robi to nielegalnie, nie uzyskawszy wczesniej
    > odpowiednich zgod i dokumentow

    Zakładam, że granice posiadania są wyraźnie określone (podobnie, jak np.
    w zabudowanie szeregowej).

    PS: cholernie wkurza mnie mentalność psa ogrodnika... (to akurat nie do
    Ciebie)

  • 25. Data: 2005-06-17 12:51:11
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    wiadomości

> [...]
    > zabudowanie szeregowej).
    >
    > PS: cholernie wkurza mnie mentalność psa ogrodnika... (to akurat nie do

    Nie wiem jak jest to okreslone, bo Anna tego nie napisala, wiec domniemywam
    ze granice nie sa okreslone i kazdy ma po iles tam metrow kwadratowych :)

    Jesli jest inaczej, to sasiad musi miec jedynie zgode pozostalych
    wspolwlascicieli w miejscu gdzie wlascoc jest wspolna czyli klatki schodowe
    itp itd

    Jacek

    PS. Tez dziwi mnie stwarzanie problemow i robienia z kawiarenki internetowej
    Bog wie jakiej meliniarni, osoba podnoszaca raban albo zazdrosci, albo po
    prostu nie wie o czym pisze

  • 26. Data: 2005-06-17 14:42:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego 'koszty' ma ponosić pytająca?

    Jakie koszty? Tylko konkretnie proszę?

    --
    Pozdr
    Leszek

    Masz prawo do odmowy odpowiedzi na ten post. Jeśli z prawa tego nie
    skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko Tobie.

  • 27. Data: 2005-06-17 15:31:33
    Od: "werdom" <w...@i...pl>

    Użytkownik "lysiejacy" <l...@s...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:d8uekm$er2$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "werdom" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > do kogo to skierowałeś/skierowałaś?
    > chyba nie do Anny - nie widziałem w jej pytaniu ani chamstwa ani agresji
    > więc do kogo i dlaczego w odpowiedzi na post Anny?
    > pozdrawiam grzecznie

    skierowalem to, jak sie okazalo, do wszystkich tych co sa powyzej w drabince
    w tym watku i sa BARDZO agersywni.
    Odpowiedz na jej email-przypadek i uogolnienie.
    Wiadomo przeciez, ze nie do niej slowa swoje kierowalem.

    wer

  • 28. Data: 2005-06-17 16:08:37
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 17.06.2005 Herbi <x...@a...pl> napisał/a:
    > Potrafisz dostrzec różnicę pomiędzy klatką schodową/korytarzem dla trzech
    > rodzi a klatką schodową/korytarzem dla stada bachorów?

    Wez pod uwage, ze p. Ania i kolejny lokator(ka) moze mieszkac na dwoch
    gornych pietrach, a kawiarnia internetowa moze byc ulokowana na parterze.

    Nadal nikt za to nie podal podstaw prawnych ktore mowia mozna/nie mozna.

    > Oczywiście - skoro budynek jest wielorodzinny - nie jest to miejsce do
    > prowadzenia publicznej działalności gospodarczej.

    Na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 29. Data: 2005-06-17 16:17:56
    Od: dito <d...@i...pl>

    werdom napisał(a):

    > skierowalem to, jak sie okazalo, do wszystkich tych co sa powyzej w drabince
    > w tym watku i sa BARDZO agersywni.
    > Odpowiedz na jej email-przypadek i uogolnienie.
    > Wiadomo przeciez, ze nie do niej slowa swoje kierowalem.

    Kurde ale fajna skladnia, styl niczym Yoda z gwiezdnych wojen ;)
    Ale oczywiscie, podpisuje sie obiema rekami pod tym co napisales.
    Ania ma prawo poznac podstawy prawne, a jesli ich nie ma to koles moze
    sobie tam otworzyc cafe, czyz nie tak to powinno wygladac?

    Pozdrawiam,
    Dawid.

  • 30. Data: 2005-06-17 16:42:51
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Anna" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna jakos temu zaradzic, ja nie chce miec tu zadnej kafejki. Czy
    istnieja
    > jakies instrumenty prawne mogace zapobiec otwarciu tego interesu ?

    Zacznij od nadzoru budowlanego (w starostwie).
    Zmiana sposobu użytkowania lokalu (jest mieszkanie a ma być lokal
    użytkowy) wymaga chyba jakichś formalności.
    Prowadzenie prac remontowych na pewno wymaga zgłoszenia a niekiedy nawet
    pozwolenia na budowę (zależy od zakresu prac) i wymaga zgody wszystkich
    współwłaścicieli budynku. Jeśli tego nie dopełnił (a na to wygląda) to
    nadzór może nałożyć mandat, nakazać wstrzymanie prac, przywrócenie stanu
    sprzed remontu.
    Jeśli robi to bez projektu to prawdopodobnie nie przewidział spełnienia
    wszystkich norm przeciwpożarowych, sanitarnych, higienicznych itd. więc na
    dalszym etapie możesz go nękać kontrolami strażaków, sanepidu itd.

    Alek