  • 1. Data: 2005-05-21 16:27:10
    Temat: Intercyza
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    mam pytanie związane z intercyzą przed zawarciem aktu małżeństwa. Przyszły
    małżonek spłaca kredyt na dość dużą kwotę, jak powinna wyglądać taka umowa aby
    nie zostać w przyszłości obciążonym spłatą tego kredytu? Czy taką umowę należy
    potwierdzić notarialnie oraz czy należy o niej zawiadomić wierzyciela?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • 2. Data: 2005-05-22 13:06:55
    Temat: Re: Intercyza
    Od: "Jakub" <k...@o...pl>

> [...]
    należy
    > potwierdzić notarialnie oraz czy należy o niej zawiadomić wierzyciela?

    Najwygodniej chyba spisac taka umowe u notariusza (ja tak robilem)- dokument
    prosty, po prostu oswiadczenie ze po slubie nie zacznie obowiazywac
    wspolnota malzenska.

    Nb. kredyt przyszlego malzonka bez wzgledu na to czy bedzie intercyza czy
    nie, pozostanie jego kredytem, jako zobowiazanie sprzed zawarcia zwiazku.

    Pozdr.

    Kuba

  • 3. Data: 2005-05-22 18:59:48
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > nie, pozostanie jego kredytem, jako zobowiazanie sprzed zawarcia zwiazku.

    Dziękuje za odpowiedz. No wlasnie tu nie jestem do konca pewna czy zobowiazanie
    sprzed zawarcia zwiazku nie przechodzi na oboje malzonkow.
    Przy okazji ciekawa jestem co w przypadku ewnetualnego spadku po rodzicach. Czy
    staje sie on pozniej majatkiem wspolnym? Czy tez moge nim samodzielnie
    dysponowac?

  • 4. Data: 2005-05-22 20:14:56
    Od: "Jakub" <k...@o...pl>

> [...]
    rodzicach. Czy
    > staje sie on pozniej majatkiem wspolnym? Czy tez moge nim samodzielnie

    Generalnie kazdy majatek i zobowiazanie do ktorego prawo malzonek nabral
    przed zawarciem zwiazku jest jego i tylko jego. Zasadniczo umowa
    przedmalzenska dotyczy majatku ktory dopiero bedzie ;-) Nie jestem pewien co
    do spadku, jesli malzonek nabedzie do niego prawo juz po zawarciu zwiazku.
    Wydaje mi sie ze wtedy, mimo wspolnoty, spadek tez jest przypisany wylacznie
    jemu, ale tutaj nie mam pewnosci i moge sie mylic.

    Pozdr.

    Kuba

  • 5. Data: 2005-05-22 20:23:51
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    IMHO warto, żeby spadkodawca to określił, generalnie przecież nie musi znać stosunków
    majątkowych pomiędzy małżonkami.
    JaC

  • 6. Data: 2005-05-23 10:29:54
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > rodzicach.

    spadek jest zawsze odrebnym majatkiem spadkobiorcy

    pozdro
    xmarcel