  • 21. Data: 2008-03-20 14:19:26
    Temat: Re: Instalacja kamery z podsłuchem przez pracodawcę - legalne?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "zenek" <z...@z...zz> writes:

    [...]

    > Może się np. okazać, że część pracowników należy zwolnić, bo ich
    > zadania mogą wykonywać w tym czasie inni, którzy do tej pory
    > siedzieli w "naszej klasie".

    Zauważ, że pozyskanie przez pracodawcę hasła pracownika w portalu
    nasza-klasa, np. w drodze prowadzenia podsłuchu transmisji
    komputerowej jest nielegalne (art. 269b kk).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 22. Data: 2008-03-20 21:31:46
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nasza-klasa, np. w drodze prowadzenia podsłuchu transmisji
    > komputerowej jest nielegalne (art. 269b kk).

    Nie mam wątpliwości co do tego. Ale po co pozyskiwać hasła? Wystarczy
    kamerka, która pokaże co kto robi i gdzie można znaleźć oszczędności.

    Pozdrawiam
    zenek (który też w robocie korzysta z naszej klasy;)

  • 23. Data: 2008-03-21 00:03:48
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > Nie mam wątpliwości co do tego. Ale po co pozyskiwać hasła? Wystarczy
    > kamerka, która pokaże co kto robi i gdzie można znaleźć oszczędności.

    Wiadomo gdzie... Obniżyć pensje przezesom, dyrektorom i zarządowi.

    Pozdro Przemek

  • 24. Data: 2008-03-21 00:17:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> pisze:

    > Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > Wiadomo gdzie... Obniżyć pensje przezesom, dyrektorom i zarządowi.
    >
    > Pozdro Przemek

    O nie, trzeba tylko zacząć instalacje "podglądu" od pracowników z
    najwyższymi pensjami bo tam są potencjalnie największe oszczędności ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Sile wrogów trzeba przeciwstawić własną siłę, trzeba ją wydobywać z narodu i

  • 25. Data: 2008-03-21 07:50:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > U mnie w firmie pojawiła się pewna kwestia. Otóż pracodawca postanowił w
    > jednym z pomieszczeń zainstalować kamerę z podglądem na pracowników oraz
    > odsłuch - nie jest to pomieszczenie magazynowe lub mające cokolwiek z tym
    > wspólnego - jest to stricte pomieszczenie biurowe działu handlowego.
    > Nurtuje mnie pytanie, czy jest to w ogóle legalne? Nikt tego z
    > pracownikami nie uzgadniał, nie pytał ich o zgodę na podgląd itd. Jeśli
    > nie jest to legalne to na jakiej podstawie?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Temat był wielokrotnie. Wszystko zalezy od tego czy są o tym poinformowani i
    czemu ma to służyc.

  • 26. Data: 2008-03-21 08:05:53
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 19 Mar, 09:49, "Dante" <d...@w...vp.pl> wrote:

    > Nurtuje mnie pytanie, czy jest to w ogóle legalne? Nikt tego z pracownikami
    > nie uzgadniał, nie pytał ich o zgodę na podgląd itd.

    Uzgadniac nie trzeba, wystarczy informacja. Ale ja bym takiej firmie
    podziekowal za wspolprace.

  • 27. Data: 2008-03-21 14:36:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "Marek" <n...@s...xx> napisał
    > Wiem,

    Nie wiesz, słyszałeś, jak komuś się wydawało

    >że monitoring video jest zgodny z polskim prawem ale równoczesne
    > rejestrowanie dźwięku to już przestępstwo. Nie potrafię podać podstawy
    > prawnej ale takową uzyskasz od firmy posiadającej uprawnienia do
    > instalowania systemów telewizji dozorowej.

    Nie tyle od firmy a od jakiegoś jej człowieka, który może się mylić i mylił
    się.