  • 1. Data: 2004-12-07 21:10:48
    Temat: Inspektorat Nadzoru Budowlanego - zgloszenie samowoli budowlanej
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    Czesc,

    jak sie takie zgloszenie przeprowadza i jak wyglada sama procedura kontroli?
    Sasiad na wlasna reke stawia slupki na parkingu osiedlowym.
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2004-12-07 21:18:21
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    > jak sie takie zgloszenie przeprowadza i jak wyglada sama procedura
    kontroli?
    > Sasiad na wlasna reke stawia slupki na parkingu osiedlowym.

    Z tego co widzialem na stronie glownego urzedu nadzoru budowlanego, wszelkie
    skargi musza byc opatrzone imieniem i nazwiskiem, ale zdaje sie obowiazuje
    tajemnica danych osobowych, zgadza sie?
    --
    Olleo

  • 3. Data: 2004-12-07 22:16:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

    Słupki na parkingu, to nie jest budowla. Tym się straż miejska zajmuje.
    Natomiast sama procedura polega na napisaniu do nich pisma z wyłożeniem
    sprawy. Jak do każdego innego urzędu.

  • 4. Data: 2004-12-08 09:53:52
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Natomiast sama procedura polega na napisaniu do nich pisma z wyłożeniem
    > sprawy. Jak do każdego innego urzędu.

    Chodzi mi o rozpatrywanie takiego zgloszenia.
    --
    Olleo

  • 5. Data: 2004-12-08 17:49:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olleo" <o...@c...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi mi o rozpatrywanie takiego zgloszenia.

    Jeśli bardzo sobie życzysz, to się mogę wyprodukować na grupie i opisać, jak
    się to rozpatruje. tym nie mniej to będzie rozpatrywać PINB, a ni Ty. Mam
    głębokie przekonanie, że oni wiedzą jak to rozpatrzyć. Jeśli chcesz, to
    poszukaj w sieci kodeksu postępowania administracyjnego, bo według tych
    przepisów jest to początkowo rozpatrywane.

    Tym nie mniej, jeszcze raz podkreślam, że o ile Cię dobrze zrozumiałem i
    chodzi o ustawianie takich pachołków na parkingach blokujących poszczególne
    miejsca parkingowe, to PINB nie jest właściwym urzędem dla tej sprawy.

  • 6. Data: 2004-12-09 09:57:04
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

> [...]
    poszczególne
    > miejsca parkingowe, to PINB nie jest właściwym urzędem dla tej sprawy.

    Niezupelnie - gosc sobie postawil 2 slupki i lancuch (zamykany na klodke) na
    parkingu, ale nie na jego miejscu parkingowym. Niejako jest to zajecie
    mienia - zrobil sobie teren prywatny z kawalka terenu osiedlowego.
    Tutaj jest wyjasnienie:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&frame=right
    &th=ff4254fffd99b46e&seekm=comqji%24jh5%241%40news.m
    ch.sbs.de#link1
    Dzwonilem do spoldzielni i dowiedzialem sie, ze gosc zrobil to sobie na
    wlasna reke. Spoldzielni to nie przeszkadza.
    --
    Olleo

  • 7. Data: 2004-12-09 22:53:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Dzwonilem do spoldzielni i dowiedzialem sie, ze gosc zrobil to sobie na
    > wlasna reke. Spoldzielni to nie przeszkadza.

    Tak więc rzeczony gość dopuścił się wykroczenia opisanego w art. 90, albo 91
    albo 99 kw. 90 moim zdaniem nie podejdzie, bo z komentarza wynika, że ma
    odniesienia do uczestnika ruchu. Stawiający słupki uczestnikiem nie jest. 91
    by moim zdaniem przeszedł, ale napotkamy trudny do rozstrzygnięcia problem,
    czy zatoczka parkingowa to droga publiczna, czy nie. Wiele razy to
    wałkowaliśmy tu i jakoś do końca nie wiadomo.

    Ale 99 moim zdaniem "siada" jak ulał, bo mowa o pasie drogowym. A to już na
    tyle szerokie określenie, że obejmie w mojej ocenie nawet ścieżkę biegnącą
    wzdłuż drogi. Zatoczkę parkingową spokojnie.

    No i właściwym organem jest Policja albo Straż Miejska. Nadzorowi
    budowlanemu nic do tego. Policja i SM nie powinny mieć problemu, bo
    wystarczy zastosować procedurę analogiczną do robienia bez zezwolenia
    wykopów na drodze, czy stawiania barierek. Przerabiane wielokrotnie i nie ma
    problemu.

  • 8. Data: 2004-12-10 10:45:01
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > wystarczy zastosować procedurę analogiczną do robienia bez zezwolenia
    > wykopów na drodze, czy stawiania barierek. Przerabiane wielokrotnie i nie
    ma
    > problemu.

    A jaka to procedura?
    --
    Olleo

  • 9. Data: 2004-12-10 13:17:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jaka to procedura?

    Zgłaszasz. Przyjeżdża patrol. Ustala winnego. Poucza albo proponuje mandat.
    Jak gość nie przyjmie mandatu to idzie wniosek do sądu o ukaranie. To tak w
    skrócie telegraficznym.

  • 10. Data: 2004-12-10 14:08:36
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > Zgłaszasz. Przyjeżdża patrol. Ustala winnego. Poucza albo proponuje
    mandat.
    > Jak gość nie przyjmie mandatu to idzie wniosek do sądu o ukaranie. To tak
    > skrócie telegraficznym.

    Uhm dziekuje. Chociaz jakos sobie nie wyobrazam, zeby straz miejsca
    przyjechala obejrzec slupki..
    --
    Olleo