-
11. Data: 2011-05-16 06:21:28
Temat: Re: Import paliwa
Od: "stabillo" <c...@o...eu>
Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
news:iqpm6k$nqj$1@inews.gazeta.pl...
> Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale
> spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka
> milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się
> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy
> ORLEN by to po prostu robiły.
a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar.
Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty
transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczep
a/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx
to daje 16000 x 0,75 + 10000 = 22000
22000/16000 = 1,37/l jak dodamy sobie marze i zrobimy z tego 2zl, to
wychodzi litr juz po akcyzie i vacie po 4zl. To tylko teoria, gdyby tak sie
dalo podejrzewam ze chentych by nie braklo. Zysk wynosi 10000 zl, ale
wydalismy je na przywiezienie benzyny... :D Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO,
jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie... wiec
zeby sie to oplacalo, trzeba by albo znalezc tanszy transport, albo podniesc
cene do 5zl za litr :)
-
12. Data: 2011-05-16 06:34:32
Temat: Re: Import paliwa
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iqpnis$ql4$...@i...gazeta.pl...
> A ktokolwiek wozi benzynę tankowcami?
> Czy do tej uśrednionej ceny dodałeś już koszty transportu?
>
> 50% ceny to akcyza, ale poniżej 2 zł tak czy siak nie uda ci się zejść.
> Więc w efekcie może ewentualnie uda ci się zejśc po parę groszy poniżej tego
> co jest teraz.
Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej jest
po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.
-
13. Data: 2011-05-16 06:36:02
Temat: Re: Import paliwa
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 16.05.2011 08:34, qwerty pisze:
> Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii
> Saudyjskiej jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie
> poniżej 2 zł.
A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?
-
14. Data: 2011-05-16 06:43:12
Temat: Re: Import paliwa
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iqqgki$t9a$...@i...gazeta.pl...
> A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?
Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.
-
15. Data: 2011-05-16 06:43:34
Temat: Re: Import paliwa
Od: "stabillo" <c...@o...eu>
Użytkownik "qwerty" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
news:iqqgj6$t8o$1@inews.gazeta.pl...
> Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej
> jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.
ale w wenezueli sa doplaty od Hugo, raczej nie pompowal by tej kasy w
export, ale arabia saudyjska, czemu nie ;)
-
16. Data: 2011-05-16 06:46:53
Temat: Re: Import paliwa
Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 16.05.2011 08:43, qwerty pisze:
> Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:iqqgki$t9a$...@i...gazeta.pl...
>> A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?
>
> Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
> sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.
Skoro jest subwencjonowane, to mogą być cła przy eksporcie. Wręcz powinny ;)
-
17. Data: 2011-05-16 07:06:12
Temat: Re: Import paliwa
Od: spp <s...@o...pl>
W dniu 2011-05-16 08:43, qwerty pisze:
> Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
> sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.
Bo?
--
spp
-
18. Data: 2011-05-16 08:38:43
Temat: Re: Import paliwa
Od: <s...@a...pl>
> Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
> koncesjonowane?
Zapewne czeka takiego importera rejestracja dla potrzeb VAT i akcyzy. Opłaci
to i będzie jeździł.
-
19. Data: 2011-05-16 10:11:47
Temat: Re: Import paliwa
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Ikselka wrote:
> Dnia Mon, 16 May 2011 01:09:26 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
>
> > Natomiast boję się, ze bdyby dało się
> >> benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i
> LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.
> >
> > Oczywiście chodziło mi o cene 1,50 zł :-)
>
> Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
> pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
> kupują :-/
Brednie.
Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
Baryłka, tzn. 160l.
Litr wychodzi prawie 2 pln.
Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).
Gdzież tu te 200 procent zysku?
--
Pozdro
Massai
-
20. Data: 2011-05-16 11:01:25
Temat: Re: Import paliwa
Od: live_evil <u...@o...pl>
W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze:
> 16 000 litrow taka cysterna
Dlaczego taka mała cysterna? W powszechnym użyciu są naczepy z
cysternami pow. 40000l.
--
live_evil