  • 11. Data: 2011-05-16 06:21:28
    Temat: Re: Import paliwa
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    news:iqpm6k$nqj$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma przepisów tego zabraniających. WYmagana jest koncesja, ale
    > spokojnie do uzyskania, skoro mierzysz się z takim planem. Pewnie kilka
    > milionów złotych zaledwie kosztuje. Natomiast boję się, ze bdyby dało się
    > benzynę sprowadzać i sprzedawać w cenie rzedu 1050 zł/l, to i LOTOS czy
    > ORLEN by to po prostu robiły.

    a wlasnie, a nie ma przypadkiem cla na granicy? W koncu to towar.
    Skalkulowalem przewoz z Azerbejdzanu, to ok 6000km , wycenilem koszty
    transportu na poziomie 10000zl za 16 000 litrow taka cysterna :
    http://www.4b.pl/1_0_35012/cysterna-paliwowaprzyczep
    a/cysterna-paliwowaprzyczepa.aspx

    to daje 16000 x 0,75 + 10000 = 22000

    22000/16000 = 1,37/l jak dodamy sobie marze i zrobimy z tego 2zl, to
    wychodzi litr juz po akcyzie i vacie po 4zl. To tylko teoria, gdyby tak sie
    dalo podejrzewam ze chentych by nie braklo. Zysk wynosi 10000 zl, ale
    wydalismy je na przywiezienie benzyny... :D Wiec z ta ceno jestesmy na ZERO,
    jak odejmiemy jeszcze podatek dochodowy 19%, to jestesmy na minusie... wiec
    zeby sie to oplacalo, trzeba by albo znalezc tanszy transport, albo podniesc
    cene do 5zl za litr :)

  • 12. Data: 2011-05-16 06:34:32
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > A ktokolwiek wozi benzynę tankowcami?
    > Czy do tej uśrednionej ceny dodałeś już koszty transportu?
    >
    > 50% ceny to akcyza, ale poniżej 2 zł tak czy siak nie uda ci się zejść.
    > Więc w efekcie może ewentualnie uda ci się zejśc po parę groszy poniżej tego
    > co jest teraz.

    Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej jest
    po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.

  • 13. Data: 2011-05-16 06:36:02
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 08:34, qwerty pisze:

    > Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii
    > Saudyjskiej jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie
    > poniżej 2 zł.

    A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

  • 14. Data: 2011-05-16 06:43:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    > A u nich nie jest to czasem subwencjonowane?

    Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
    sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

  • 15. Data: 2011-05-16 06:43:34
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    > Wiedząc, że np. w Wenezueli kosztuje 7 gr za litr, a w Arabii Saudyjskiej
    > jest po 32 gr za litr może by się udało dostarczyć w cenie poniżej 2 zł.

    ale w wenezueli sa doplaty od Hugo, raczej nie pompowal by tej kasy w
    export, ale arabia saudyjska, czemu nie ;)

  • 16. Data: 2011-05-16 06:46:53
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.05.2011 08:43, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup
    >
    > Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
    > sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

    Skoro jest subwencjonowane, to mogą być cła przy eksporcie. Wręcz powinny ;)

  • 17. Data: 2011-05-16 07:06:12
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 08:43, qwerty pisze:

    > Tego nie wiem, ale co to za różnica? Skoro po tyle sprzedają to nie mogą
    > sprzedawać drożej w ilościach hurtowych.

    Bo?

    --
    spp

  • 18. Data: 2011-05-16 08:38:43
    Od: <s...@a...pl>

    > Pytanie dodatkowe: a jak wygląda sprowadzanie "na własne potrzeby"? Też
    > koncesjonowane?

    Zapewne czeka takiego importera rejestracja dla potrzeb VAT i akcyzy. Opłaci
    to i będzie jeździł.

  • 19. Data: 2011-05-16 10:11:47
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Ikselka wrote:

    > LOTOS czy >> ORLEN by to po prostu robiły.

    > Oczywiście, zrobiłyby to bardzo chętnie, bo cóż to jest dla nich
    > pozbawić się zysku rzędu najmniej 200 procent ceny, za którą same
    > kupują :-/

    Brednie.
    Baryłka ropy na rynkach oscyluje wokół 110 baksów.
    Baryłka, tzn. 160l.
    Litr wychodzi prawie 2 pln.

    Do tego dolicz koszt rozdzielenia poszczególnych frakcji, dodaj akcyzę
    i podatki (jakieś 2.50-2.70 pln).

    Gdzież tu te 200 procent zysku?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 20. Data: 2011-05-16 11:01:25
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 16.05.2011 08:21, stabillo pisze:
    > 16 000 litrow taka cysterna

    Dlaczego taka mała cysterna? W powszechnym użyciu są naczepy z
    cysternami pow. 40000l.

    --
    live_evil