  • 61. Data: 2010-08-03 20:13:50
    Temat: Re: Ilosc nadgodzin
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Sens jest taki, że ustawodawca zakłada, że pracownik jest
    > niepełnosprawny umysłowo i wymaga opieki, bez której ten krwiopijca,
    > pracodawca kazałby mu pracować dwadzieścia godzin na dobę za miskę
    > kaszy.

    no ale najsmieszniejsze jest to ze mamy przeciez place minimalna,
    nadgodziny sa dodatkowo platne i takie wykorzystywanie zwyczajnie
    pracodawcy mogloby sie nie oplacac, bo kasza moglaby byc całkiem droga.

    Ale masz racje, ze intencja moglaby byc dokładnie taka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 62. Data: 2010-08-03 20:13:51
    Temat: Re: Ilość nadgodzin
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Jeśli naprawdę chce to nawet i 20 może.

    ? wyjasnisz?

    > Właśnie tego nie rozumiesz - przepis jest po to, żeby nie można było
    > zmusić.

    per analogia:
    zambójstwo jest zabronione, ale przeciez i tak moze do niego dojsc - to
    moze zakazac jeszcze posiadania noza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 63. Data: 2010-08-03 20:13:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@l...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dżiss, przecież właśnie od początku jest mowa o tym, czy można to zrobić
    > POZA kodeksem pracy.

    ne, rozmowa była o tym jaki sens ma ten przepis.
    To ze od razu pojawiły sie pomysły jak cwierc legalnie obejsc zapisy to
    jest odbrebna sprawa.
    Ale watkotwórca to nie pytał. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 64. Data: 2010-08-03 20:13:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie ma czegoś takiego.

    zwyczajowo nazwałem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 65. Data: 2010-08-03 20:13:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@l...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > To niech zawrze z pracownikiem umowę o dzieło lub zlecenie.

    aha, czyli te same zadania, tylko inaczej nazwana umowa...
    hmm - a wiesz, ze wazny jest charakter umowy a nie jej nazwa na papierze?

    > Sens jest taki, żeby nie było nadużycia w postaci zmuszania
    > pracowników do brania nadgodzin ponad limit. To po prostu ochrona
    > pracownika. Tak samo jest np. z urlopami. Jest zapis, że przynajmniej
    > 2 tygodnie mają być jednym ciągiem. Po kija? Może ktoś nie lubi takich
    > długich wakacji? Ale gdyby tego zapisu nie było, to większość
    > pracodawców być może nie udzielałaby normalnych urlopów, tylko
    > kilkanaście razy w roku po 2-3 dni. A to z kolei stałoby w
    > sprzeczności z prawem pracownika do długotrwałego odpoczynku.

    Sa przepisy ktore maja sens a sa takie w ktorych sensu nie widze.
    Dokłądnie takie zestawienie zrobilismy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo

  • 66. Data: 2010-08-03 20:14:06
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?

    Na jakiej konkretnie podstawie?
    I to w przypadku, gdy obie strony całkowicie dobrowolnie taką umowę
    zawierają.

    Pozdrawiam
    K.

  • 67. Data: 2010-08-03 20:16:36
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > kolejna bzdura. To że coś nazwiesz umową cywilnoprawną niczego nie
    > zmieni. Jak są nadgodziny to nie da się ich legalnie obejść.

    Tak, oczywiście, bo umowy cywilno-prawne zawierane z własnymi pracownikami
    są tylko pustymi definicjami w kodeksie cywilnym.
    Wielokrotnie podpisywałem ze swoim pracodawcą takie umowy, teraz podobne
    umowy podpisuję niekiedy z własnymi pracownikami i jakoś nikt tego nigdy
    nie zakwestionował (a kontroli miałem wystarczająco dużo).

    Pozdrawiam
    K.

  • 68. Data: 2010-08-03 20:17:45
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > To czemu mowa o nadgodzinach?

    Pytaj wątkotwórcę.

    > Nie, po co?

    Nieważne.

    K.

  • 69. Data: 2010-08-03 20:18:24
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w

    > Jak można rozmawiać z kimś kto nie rozumie co się do niego pisze.

    No właśnie se ne da, więc panu już podziękuję :)

    K.

  • 70. Data: 2010-08-03 20:21:37
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > Sensowne uzasadnienie jest bardzo proste. Jeżeli pracownik godzi się na
    > takie "nadgodziny" dzisiaj, a pokłóci się z pracodawcą ...

    Ale skąd akurat to założenie, że się pokłóci?
    Nie piszę o przypadkach skrajnych, gdy ktoś komuś celowo podkłada świnię,
    tylko o normalnych układach.
    Chyba nie chcesz mi wmówić, że takie nie istnieją :)

    Pozdr.
    K.