  • 41. Data: 2010-08-03 18:16:21
    Temat: Re: Ilość nadgodzin
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > pracownikami z własna DG ktorych limity nie obowiazuja.
    > Albo lepiej - pracownikami na UZ :)

    czyli ci bezrobotni to nie do konca tacy bezrobotni.

  • 42. Data: 2010-08-03 18:50:24
    Temat: Re: Ilosc nadgodzin
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof"

    > Umowa zlecenie? Umowa o dzielo?

    wszystkie rzeczy zwiazane z ewidencja czasu pracy musza byc ustalone z góry
    i byc na biezaco,
    jak sie cos stanie, to potem nie ma chetnych na potwierdzanie ustalen
    ustnych.
    zawsze sa jakies wyjscia z sytuacji ale, ale czasem korzysci sa iluzoryczne.
    przy umowie zlecenia czy o dzielo wykonywanego da wlasnego pracodawcy sa
    innego rodzaju problemy

    macso

  • 43. Data: 2010-08-03 19:25:29
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Dlaczego kuriozalne?

    Faktycznie, zbyt delikatnie to wyraziłem. Raczej nienormalne :)
    W każdym razie ja nie widzę żadnego sensownego uzasadnienia dla takiego
    postępowania.

    Pozdrawiam
    K.

  • 44. Data: 2010-08-03 19:27:32
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Kuriozalne to jest płacenie premii uznaniowej zamiast dodatku za prace w
    > nadgodzinach.

    Wróć do początku wątku i jeszcze raz przeczytaj, o czym jest mowa.
    Nie o nadgodzinach jako takich, tylko nadgodzinach ponad limit z KP, na
    które to jednak nadgodziny godzą się obie strony.

    > Oczywiście ;) Wychodzi na to że tylko telepaci winni być pracodawcami.

    A cóż ma do tego telepatia?

    Pozdrawiam
    K.

  • 45. Data: 2010-08-03 19:28:35
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Niezależnie od strony wystarczy przeczytać kodeks pracy, pomyśleć i
    > wiedzieć że to nie przejdzie.

    Dżiss, przecież właśnie od początku jest mowa o tym, czy można to zrobić
    POZA kodeksem pracy.
    Czy Ty czytałeś wszystko od początku?

    Pozdrawiam
    K.

  • 46. Data: 2010-08-03 19:31:22
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > Błedne i naiwne założenie.
    > Rozmyśli sie kazdy zwolniony przez ciebie pracownik, zeby ci dokopac.

    Aha, więc Twoje z kolei założenie, że każdy zwolniony przeze mnie pracownik
    z założenia chce mi dokopać nie jest błędne i naiwne?
    Hmm... gdyby przyjąć to za pewnik, to dawno leżałbym z obolałym tyłkiem.

    Pozdrawiam
    K.

  • 47. Data: 2010-08-03 19:35:12
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > firma chce działac zgodnie z prawem i nikt w obchodzenie prawa godził sie
    > nie bedzie.

    To niech zawrze z pracownikiem umowę o dzieło lub zlecenie.

    > Zreszta - nie o tym było pytanie.
    > Zastanawia mnie sens takiego zapisu w prawie.

    Sens jest taki, żeby nie było nadużycia w postaci zmuszania pracowników do
    brania nadgodzin ponad limit. To po prostu ochrona pracownika.
    Tak samo jest np. z urlopami. Jest zapis, że przynajmniej 2 tygodnie mają
    być jednym ciągiem. Po kija? Może ktoś nie lubi takich długich wakacji? Ale
    gdyby tego zapisu nie było, to większość pracodawców być może nie
    udzielałaby normalnych urlopów, tylko kilkanaście razy w roku po 2-3 dni. A
    to z kolei stałoby w sprzeczności z prawem pracownika do długotrwałego
    odpoczynku.

    Pozdrawiam
    K.

  • 48. Data: 2010-08-03 19:36:24
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    > ale za zagoda obu stron za "dodatkiem" obie strony dokonuja falszerstwa
    > piszac, ze pracownik pracowal tyle co trzeba

    Dokładnie. Można też załatwić to legalnie zawierając z pracownikiem umowę
    cywilno-prawną.

    Pozdrawiam
    K.

  • 49. Data: 2010-08-03 19:37:30
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Uzytkownik "macso" <m...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "Krzysztof"

    > wszystkie rzeczy zwiazane z ewidencja czasu pracy musza byc ustalone z
    > góry i byc na biezaco,

    A co ma ewidencja czasu pracy do umów cywilno-prawnych takich jak UZ czy
    UoD?

    Jakie konkretnie?

    Pozdrawiam
    K.

  • 50. Data: 2010-08-03 19:41:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-03 21:37, Krzysztof pisze:

    > Jakie konkretnie?

    Uznanie umowy cywilno-prawnej za kontynuację pracy etatowej?

    --
    spp