  • 51. Data: 2010-08-03 19:49:45
    Temat: Re: Ilość nadgodzin
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Dżiss, przecież właśnie od początku jest mowa o tym, czy można to zrobić
    > POZA kodeksem pracy.

    To czemu mowa o nadgodzinach? Nadgodziny są tylko w kodeksie pracy. Było
    pisać że rozmawiamy o niewolnictwie/feudliźmie/joggingu czy czyms tam,
    wtedy nie mieszałbym do tego kodeksu pracy.

    > Czy Ty czytałeś wszystko od początku?

    Nie, po co?

    --
    @2009 Johnson

  • 52. Data: 2010-08-03 19:52:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Wróć do początku wątku i jeszcze raz przeczytaj, o czym jest mowa.
    > Nie o nadgodzinach jako takich, tylko nadgodzinach ponad limit z KP, na
    > które to jednak nadgodziny godzą się obie strony.

    Jak można rozmawiać z kimś kto nie rozumie co się do niego pisze.
    Nadgodziny są niezależne od tego czy się na nie godzą strony czy nie i
    nawet od tego jak je strony nazwą.

    > A cóż ma do tego telepatia?

    Pomyśl, bo tepatą nie jesteś więc w mich myślach nie przeczytasz.

    --
    @2009 Johnson

  • 53. Data: 2010-08-03 19:54:00
    Temat: Re: Ilosc nadgodzin
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Można też załatwić to legalnie zawierając z pracownikiem
    > umowę cywilno-prawną.

    kolejna bzdura. To że coś nazwiesz umową cywilnoprawną niczego nie
    zmieni. Jak są nadgodziny to nie da się ich legalnie obejść.

    --
    @2009 Johnson

  • 54. Data: 2010-08-03 19:56:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Johnson wrote:

    > Nie żartuj. Widziałem już parę takich przypadków. Po prostu pracodawca
    > potem płacił, zgodnie z wyrokiem sądu, obok premii uznaniowej
    > wynagrodzenie za nadgodziny [odpowiedni dodatek]. Czyli trzeba być
    > głupim pracodawcą by tak robić.

    Jak tak się prowadzi ewidencję, że widać nadgodziny i premię,
    to faktycznie bez sensu. Jakoś wiele firm sobie z tym radzi na rożne
    sposoby.

  • 55. Data: 2010-08-03 19:57:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    cef pisze:

    > Jakoś wiele firm sobie z tym radzi na rożne sposoby.

    Do czasu, kiedy jest klops :)

    --
    @2009 Johnson

  • 56. Data: 2010-08-03 20:09:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (03.08.2010 21:25), Krzysztof wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał

    > Faktycznie, zbyt delikatnie to wyraziłem. Raczej nienormalne :)
    > W każdym razie ja nie widzę żadnego sensownego uzasadnienia dla takiego
    > postępowania.

    Sensowne uzasadnienie jest bardzo proste. Jeżeli pracownik godzi się na
    takie "nadgodziny" dzisiaj, a pokłóci się z pracodawcą zanim sie
    nadgodziny przedawnią, można uzyskać trochę kasy i można zrobić kuku
    pracodawcy.

    Wszystko zależy od tego jak duże ssanie na kasę ma pracownik i/lub jak
    bardzo mu pracodawca nadepnął na odcisk.

    No i od tego co może udowodnić.

    p. m.

  • 58. Data: 2010-08-03 20:13:46
    Temat: Re: Ilo?? nadgodzin
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > 150 i tylko u jednego pracodawcy.
    > Przepis ten wcale nie jest taki glupi jakby sie moglo wydawac komus
    > powierzchownie postrzegajacemu.

    Jotte, czy mozna prosic o jakies uzasadnienie?
    Bo na twoja teze moge na razie odpowiedziec - ten przepis jest bardzo
    głupi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 57. Data: 2010-08-03 20:13:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Johnson wrote:

    > Do czasu, kiedy jest klops :)

    Jak jest dobrze "zrobiona" ewidencja, to nie ma klopsa.
    Czytaj to sobie jak chcesz: sfałszowana, prowadzona niezbyt rzetelnie itd,
    ale jest ona nie do zakwestionowania.
    Sprawdzone praktycznie w kilku firmach (małych raczej)
    A i owszem byli tacy, którzy po odejściu/zwolnieniu donosili
    i zalewali firmę falą kontroli z PIP, ale dobra ewidencja
    i załoga zainteresowana nie da sobie krzywdy zrobic.;-)

  • 59. Data: 2010-08-03 20:13:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail i...@d...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > ale za zagoda obu stron za "dodatkiem" obie strony dokonuja falszerstwa
    > piszac, ze pracownik pracowal tyle co trzeba

    to moze w małych firemkach mogloby mniec miejsce, ale w duzych firmach
    raczej mało prawdopodobne.
    Niemniej widzac pomysły - mam wrazenie ze to kolejne prawo utrudniajace
    zycie zamiast je ułatwiac.
    Tak samo jak przepisk tory mowi, ze nastepnego dnia nie mozna przyjsc do
    pracy wczesniej niz dzien wczesniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 60. Data: 2010-08-03 20:13:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > pracownika do wykonywania pracy nadmiernie obciazajacej czasowo. Tak
    > samo mozna spytac - a po co zapis o 11-godzinnym nieprzerwanym
    > odpoczynku dobowym? A jak sie dogadaja, ze pracownik nie chce spac? A
    > skad zapis o zakazie zatrudniania w porze nocnej (a moze ona lubi?)
    > ani przydzielac jej nadgodzin (moze takze chce?)?
    > Wszystko to jest dlatego, ze pracodawca jest strona silniejsza
    > (ekonomicznie) w stosunku pracy i dlatego prawo chroni strone slabsza.
    > Przeciez tak jest w calej cywilizowanej Europie, choc rozwiazania sa

    i nie masz wrazenia ze tutaj posuwa sie to juz do granic absurdu?
    No i pamietajmy, ze nadgodziny sa lepiej platne - gdyby dotyczyło to tych
    najsłabszych pracowników, to IMO bardziej oplaca sie zatrudnic nastepnego.

    --
    Pozdrawia... Budzik