  • 61. Data: 2011-02-14 13:20:04
    Temat: Re: Ile wyniesie odszkodowanie ? :)
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sat, 12 Feb 2011 09:50:16 +0100, leon napisał(a):

    > Antywirusy maja ta różnice iż sa na bieżąco aktualizowane. Taki program
    > graficzny już nie.

    oh really? Smiem twierdzic, ze nie masz racji. Programy graficzne tez maja
    poprawki, hotfixy, te napopularniejsze maja nawet wlasnego updatera
    instalowanego jako usluga systemowa.
    Oczywiscie czestotliwosc tych poprawek jest *znaczaco* mniejsza, ale to
    wynika ze specyfiki dzialania antywirusow wlasnie - tam ednym z warunkow
    skutecznego dzialania jest aktualizacja bazy wirusow.

    --
    Mark

  • 62. Data: 2011-02-14 13:28:25
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 20:29:18 +0100, Kotlet wieprzowy napisał(a):

    > przy zalozeniu ze to przeszukanie odbylo sie bo ktos nie przedluzal licencji
    > a wiec uzyskał program od osoby uprawnionej -wbrew temu co pisza - czy
    > przypadkiem policjancji nie popelnili przestepstwa?

    Pominales informacje o pakietach biurowych (zapewne MS office) bez licencji.
    I rownie dobrze to moglo byc powodem, a przedawnione licencje mogly wyjsc
    "przy okazji".
    Tak czy siak, na pewno bylo info albo od konkurencji, albo od bylego
    pracownika majacego jakies 'ale" do szefa.
    Inna sprawa zas ze podstawa bytu firm typu agencja reklamowa jest obecnie
    software, wiec piracenie tutaj jest raz, ze nieuczciwa konkurencja (znaczaco
    obniza koszty) a dwa, to jakby wlasciciel firmy transportowej "zapomnial"
    splacic kredyty na samochod, ubezpieczyc je, i zrobic przeglady - proszeniem
    sie o klopoty

    --
    Mark

  • 63. Data: 2011-02-15 17:10:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Feb 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Wlascicielem programu nadal jest jego autor.

    Jest.

    > Uzytkownik moze przechowywac kopie tylko za jego zgoda.

    Wskaż przepis proszę.
    Ten i TYLKO TEN cytat z Twojego postu pozwalam sobie podważyć,
    proszę o nie unikanie stanowiska metodą wybrania sobie innego
    celu dyskusji ;)

    > Z uplywem licencji zgody nie masz, czyli kopie masz nielegalnie.

    j.w.

    > Nie jest przestepstwem w tym wypadku nabycie - bo nabyles
    > legalnie

    O, i na to przepis znam (penalizujący). Ty też i większość
    grupowiczów takoż, więc możemy sobie odpuścić.

    > jakiekolwiek przeinstalwoanie powoduje, ze dochodzi do zwielokrotnienia
    > bezlicencyjnego na dysk, co jest przestestwem.

    A tu być może dałoby się sprawę "ugryźć", nie będę się czepiał.

    Ba, znam teorię, albo jak kto woli, "ścieżkę prawną", prowadzącą do
    wniosku że każde użycie da się tak "ugryźć", ale nie, nie napiszę
    żeby flejm się nie rozczłonkował ;)
    Pic w tym, że jak program ma deinstalator, to po przyjęciu tezy
    jak wyżej i po upływie "czasu licencji" nie wolno mi go użyć :P
    No więc leży sobie... bo musi. Systemu reinstalował nie będę :|

    pzdr, Gotfryd

  • 64. Data: 2011-02-15 18:03:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Wskaż przepis proszę.
    > Ten i TYLKO TEN cytat z Twojego postu pozwalam sobie podważyć,
    > proszę o nie unikanie stanowiska metodą wybrania sobie innego
    > celu dyskusji ;)

    Z reguły wynika to z licencji. Jak nie, to nie jest zabronione.

  • 65. Data: 2011-02-16 08:24:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Ale przecież tej informacji od policji raczej nie mieli.

    Mieli "podejrzenie", które w wyniku akcji policji i wycieknięcia takiego
    czy innego potwierdzenia tego podejrzenia (np. w postępowaniu
    zainteresowana strona została przysposobiona jako "ekspert" - patrz BSA).

    > Takie cóś policja mogła wiedzieć *po* akcji - a podejrzenie
    > użytkowania niezgodnego z licencją podstawą do takiej akcji
    > nie mogło być (zgodnie z prawem), i to jest IMVHO jedyny
    > punkt zaczepienia (a raczej czepiania się policji).

    Właśnie - bezpodstawna akcja (choć zawsze BSA mogło donieść, że
    podejrzewa, że kopie są nielegalne, a że okazało się, że to "tylko"
    licencje).

    Plus to wyżej.

  • 66. Data: 2011-02-16 18:49:27
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    >Pominales informacje o pakietach biurowych (zapewne MS office) bez
    >licencji.
    >I rownie dobrze to moglo byc powodem, a przedawnione ylicencje mogly wyjsc
    >"przy okazji".

    nie pominalem, dalem zalozenie ze wlasnie pakiety office wyszly przypadkiem
    bo artykul byl glownie oparty
    na tej licencji ( a pewnie chodzilo o licencje IVO)

    P.

    rachunków i paragonów</a>

  • 67. Data: 2011-02-18 08:15:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 14.02.2011 14:05, Mark pisze:

    > Wiesz ze dzwonia, ale pojecia nie masz w ktorym kosciele.

    Tak, ty wiesz lepiej od Microsoftu, co sprzedają...

  • 68. Data: 2011-02-18 08:15:50
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2011 01:01, Robert Tomasik pisze:

    > Znam odmienne opinie w tym wypadku. Inaczej nikt by nie dostał zarzutu,
    > bo każdy by mówił, ze miał legalny nośnik, tylko teraz ni ma :-)

    Są to opinie sponsorowane i jak dla mnie kwalifikują się do ostrej
    kontroli antykorupcyjnej - tylko kto ma to skontrolować?