  • 1. Data: 2005-01-16 01:04:57
    Temat: Ile razy ta sama trase na jednym bilecie PKP?
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Do wczoraj wydawało mi się, że tyle razy, ile da się w czasie ważności biletu.
    Niestety wczoraj pojechałem trzema pociągami:
    B<-----C
    B--C-->D
    C<-----D
    i chciałem to zrobić na bilecie A<-->D (tam i z powrotem). W czasie kontroli
    na trasie C<--D konduktorka stwierdzała, że bilet został już
    wykorzystany-bilet był podbity na trasie B<--C. Zażądała ode mnie wykupienia
    biletu, mimo, że tłumaczyłem, że bilet jest wykorzystywany, jest ważny na
    trasę a nie na pociąg. Na moje pytanie gdzie jest tak napisane, że w tej
    sytuacji powinienem mieć nowy bilet usłyszałem, że ona tak mówi. Kupiłem
    jednak tan bilet, bo zagroziła mi opłatą za niezłgoszenie braku ważnego
    biletu-jechałem pośpiechem, a bilet był na osobowy. W informacji na stacji w
    odpowiedzi na to samo pytanie usłyszałem, że,,tak jest wszędzie napisane"i w
    ciągu 5 lat jestem pierwszą osobom pytającą się o to, natomiast regulamin
    przewozów jest dostępny tylko w dni powszednie w godzinach pracy pracowników
    wyższych szczebli-widocznie nie jest to pismo dla pospólstwa. Może ktoś z
    Szanownych Grupowiczów wie jak to jest formalnie?
    Pozdrawiam
    Paweł Stankiewicz

  • 2. Data: 2005-01-16 01:35:43
    Temat: Re: Ile razy ta sama trase na jednym bilecie PKP?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Paweł Stankiewicz wrote:
    > Witam!
    >
    > Do wczoraj wydawało mi się, że tyle razy, ile da się w czasie ważności biletu.

    Nie. Bilet wykupuje się na przejazd. A daty określają kiedy podróż ma
    się zacząć i kiedy zakończyć. Podróż ma się zacząć w pierwszy dzień
    ważności biletu, a zakończyć przed północą w ostatni dzień ważności.
    Natomiast w okresie ważności biletu masz prawo zrobić sobie przerwę.
    Np. jadąc jednym pociągiem, nawet bezpośrednim z A do B, masz prawo
    wysiąść sobie gdzieś po drodze między A i B, pójść do hotelu wyspać się
    i rano pojechać dalej. Ważne abyś zmieścił się w terminie ważności biletu.
    Poczytaj sobie regulamin przewozów PKP.
    Powinien być na stronie www.

  • 3. Data: 2005-01-16 02:01:32
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > .
    >
    > Nie. Bilet wykupuje się na przejazd.
    Czyli, jeśli miałoby być po mojemu, to powinno być,,przejazdy"

    > Poczytaj sobie regulamin przewozów PKP.
    > Powinien być na stronie www.
    Na stronach PKP nie występuje słowo,,regulamin"

  • 4. Data: 2005-01-16 07:23:16
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > i rano pojechać dalej. Ważne abyś zmieścił się w terminie ważności biletu.

    Dodam jeszcze że w przypadku biletów do 100 km przerwy w podróży nie są
    dozwolone, w takim przypadku możesz dojechać do stacji przeznaczenia nawet
    po północy.
    Polecam lekturę:
    http://www.pr.pkp.pl/rzecznik/taryfa/tar.html
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=prawo_przew.ht
    ml
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacje_dod
    atkowe.html

    a bardziej szczegółowe odpowiedzi na pewno uzyskasz na pl.misc.kolej

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 5. Data: 2005-01-16 10:01:19
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > biletu-jechałem pośpiechem, a bilet był na osobowy.
    I jeszcze sie dziwisz ??? Znasz różnicę cenowa miedzy biletem na osobowy a
    pospieszny? Powinieneś się cieszy, że nie dostaleś opłaty specjalnej.

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 6. Data: 2005-01-16 12:02:53
    Od: "Paweł Stankiewicz" <s...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@j...w.stopce.pl> napisał(a):

    > Polecam lekturę:
    > http://www.pr.pkp.pl/rzecznik/taryfa/tar.html
    Dzięki, ale jest już (częściowo) nieaktualna-przynajmniej jeśli chodzi o
    wyliczenie opłaty za przejazd,,Tam i z powrotem"

    > Załączam pozdrowienia i życzenia powodzenia
    Dziękuję. Również życzę i pozdrawiam

    > Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    PS

    > miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów
    Również

  • 7. Data: 2005-01-16 17:26:46
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Paweł Stankiewicz napisał(a):