  • 21. Data: 2007-11-11 16:06:07
    Temat: Re: Ile kasy można legalnie wywieźć z PL?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > problemem nie jest wywieźć z polski. Zgłaszasz i wywozisz.
    > Rzeczywisty problem może być przy próbie wywozu niezgłoszonych
    > wwiezionych pieniędzy z TAMTEGO kraju.

    TAMTEN kraj to cywilizacja. Dla mnie wszelkie problemy są związane tylko z TYM
    krajem, bo TU bywa i dziwnie, i różnie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 22. Data: 2007-11-11 23:02:31
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM.gmail.com>

    Czapla pisze:
    > TAMTEN kraj to cywilizacja. Dla mnie wszelkie problemy są związane tylko z TYM
    > krajem, bo TU bywa i dziwnie, i różnie.

    Taka cywilizacja a bankomatow nie ma ?

  • 23. Data: 2007-11-12 08:20:23
    Od: "Marcin P." <l...@o...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy pomyśleć... Jaki kraj jest najdroższy na świecie?
    > Powiedzmy że "druga Polska"

    Rasija?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Q6600@3000 MHz, P5K, 2GB, 21' PVA

  • 24. Data: 2007-11-12 08:43:46
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    TYM

    > Taka cywilizacja a bankomatow nie ma ?

    Są, ale co z tego? Zagwarantujesz mi, że jak TU wpłacę kasę to tam wypłacę? Mam
    zostać z rodziną bez kasy 10000 km od domu? Bo coś się jakiejś blondynce TU
    pomyliło? Nie ma głupich. Poza tym ja strasznie skąpy jestem, nie chcę płacić
    bankom prowizji :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 25. Data: 2007-11-12 08:51:51
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Rasija?

    ...?:). Przelicz sobie średnią cenę ziemi w Matiuszce Rossiji. Średnią - czyli
    te ceny z Moskwy czy St. Petersburga praktycznie nie mają znaczenia, bo to jest
    przecież olbrzymi kraj. Wyjdą grosze jakieś... A ja piszę o naprawdę
    najdroższym kraju na świecie (no może poza jakimiś Kuwejtami, gdzie wszystko
    jest potwornie drogie poza ropą). Podpowiedź: jeśli "druga Polska" to co było
    pierwsze?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 26. Data: 2007-11-12 09:20:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.11.2007 Czapla <k...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > pomyliło? Nie ma głupich. Poza tym ja strasznie skąpy jestem, nie chcę płacić

    I sądzisz, że wymieniając pzl na Euro a potem Euro na lokalną żadnej
    prowizji nie zapłacisz? A jadąc z taką kasą tyle kilometrów od domu
    narażasz się MZ na takie samo niebezpieczeństwo stracenia tej kasy co na
    ryzyko, że nie wybierzesz z bankomatu. Weź chociaż trochę w czekach
    podróżnych. Nb. jeśli piszesz o Japonii to faktycznie z bankomatami są
    problemy. Ogólnie przyznam, że podziwiam połączenie chęci podróżniczych z
    brakiem karty kredytowej.

    --
    Marcin

  • 27. Data: 2007-11-12 12:05:27
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > I sądzisz, że wymieniając pzl na Euro a potem Euro na lokalną żadnej
    > prowizji nie zapłacisz?

    Oczywiście że nie zapłacę! Kasa jest od zawsze w ichniej walucie. Muszę
    przyznać, że nie bardzo jestem w stanie pojąć Twój sposób rozumowania. Np. skąd
    się wzięły te "plz" i "Euro". Mnie chodzi o równowartość a nie o konkretne
    waluty.

    > A jadąc z taką kasą tyle kilometrów od domu
    > narażasz się MZ na takie samo niebezpieczeństwo stracenia tej kasy

    Na nic się nie narażam. W samolocie ktoś mi gwizdnie kasę? Przecież to samo
    może zrobić z kartą kredytową. Na miejscu nie boję się niczego, bo jak
    napisałem wcześniej cywilizacja tam jest. Nawet taxi-mafii na lotniskach nie
    mają.

    > Nb. jeśli piszesz o Japonii to faktycznie z bankomatami są
    > problemy.

    Ano są...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 28. Data: 2007-11-12 12:41:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > się wzięły te "plz" i "Euro". Mnie chodzi o równowartość a nie o konkretne

    Zarabiasz lub masz oszczędności w Jenach? Jeśli nie to zapewne będziesz
    musiał wymienić. Czy będzie to przeksięgowanie walut na rachunku czy
    wycieczka do kantoru to zawsze w grę będzie wchodzić jakaś prowizja i/lub
    różnica kupna/sprzedaży. W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?

    > napisałem wcześniej cywilizacja tam jest. Nawet taxi-mafii na lotniskach nie
    > mają.

    Tak jak MZ demonizujesz opisując sytuację w Polsce, tak podchodzisz
    bezkrytycznie do Japonii. Amatorów dużej gotówki nigdzie nie brakuje a z
    gotówką zawsze złodziejowi łatwiej niż z kradzioną kartą więc i pokusa
    większa. Moje zdanie rzecz jasna. Z ciekawości, chcesz brać z Narity do
    Tokyo taksówkę? Wiem, wiem, nie mówiłeś nic o Tokyo. Tak sobie założyłem
    :)

    --
    Marcin

  • 29. Data: 2007-11-12 14:27:49
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Zarabiasz lub masz oszczędności w Jenach?

    Tak.

    > Jeśli nie to zapewne będziesz
    > musiał wymienić.

    Nie.

    > W którym miejscu popełniam błąd w rozumowaniu?

    W niezrozumieniu pytania rozpoczynającego wątek. Chodziło mi tylko o to ile
    kasy można wywieźć legalnie z PL a nie o wykup kart kredytowych, zakładanie
    kont bankowych itp.

    > Tak jak MZ demonizujesz opisując sytuację w Polsce, tak podchodzisz
    > bezkrytycznie do Japonii. Amatorów dużej gotówki nigdzie nie brakuje

    Być może, ale dla nich tam to nie jest żadna duża gotówka :)

    > Z ciekawości, chcesz brać z Narity do
    > Tokyo taksówkę? Wiem, wiem, nie mówiłeś nic o Tokyo.

    Znowu pudło... Tam są też inne miasta. A Tokyo to i tak lepiej zawsze omijać
    szerokim łukiem.

    Co do tego demonizowania... Głupia sprawa bo tu jest grupa o prawie a nie o
    polityce. Ale sprubuję tak coś o ichnim prawie. Jak się w J. rozlicza koszty
    funkcjonowania firmy? (chodzi o małą firmę a nie o potężną korporację). Otóż na
    podstawie ...własnego oświadczenia. Tzn. pisze się: "na telefony wydałem tyle i
    tyle, na taksówki tyle, za lokal tyle". I nie ma tam z tym żadnych problemów,
    nie trzeba trzymać 5 lat żadnych rachunków. We łbie się też nie mieści, ale
    chyba oni nawet nie oszukują. Jakoś nie wyobrażam sobie czegoś takiego w Polsce
    ani nawet w Europie czy USA. Pewnie demonizuję :). Co do ichniego Prawa o ruchu
    drogowym - nie ma obowiązku jazdy na światłach nigdy. Ani w nocy, ani w dzień,
    ani w deszcz, ani od 1 listopada do 1 marca. Fajnie, co?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 30. Data: 2007-11-12 18:41:40
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Podpowiedź: jeśli "druga Polska" to co było
    > pierwsze?

    Mieliśmy byc drugą Japonią... nie wyszło. Teraz drugą Irlandią, pewnie też nie
    wyjdzie. Ale co może byc drugą Polska nie wiem :/

    Pozdrawiam Przemek