  • 1. Data: 2007-11-10 09:32:45
    Temat: Ile kasy można legalnie wywieźć z PL?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Może ktoś wskaże mi przepisy regulujące kwestię wywozu pieniędzy za granicę?
    Oczywiście nie chodzi o żadne transfery, łapówki itp. Po prostu rodzina (2
    dorosłych i 2 dzieci) jedzie sobie na wakacje. Ile kasy mogą legalnie wywieźć?
    Wakacje są w kraju egzotycznym, poza Unią Europejską (jeśli to w ogóle ma
    jakieś znaczenie).

    Będę wdzięczny za podpowiedź.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2007-11-10 10:08:22
    Temat: Re: Ile kasy można legalnie wywieźć z PL?
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Czapla pisze:
> [...]
    > Wakacje są w kraju egzotycznym, poza Unią Europejską (jeśli to w ogóle ma

    Mniej niż Pan Poseł Misztal ;)

  • 3. Data: 2007-11-10 10:16:12
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > Wakacje są w kraju egzotycznym, poza Unią Europejską (jeśli to w ogóle ma

    20.000 złotych, zamienionych na dolary, na pewno.

    Przypuszczam, że granicą jest 10.000 USD/EUR - nie pamiętam, w której to
    walucie, ale generalnie od tej kwoty w jednej z tych walut, wiele
    różnych służb zaczyna się interesować delikwentem próbujących np.
    dokonać transakcji.

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-11-10 10:50:33
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Czapla pisze:
    > Może ktoś wskaże mi przepisy regulujące kwestię wywozu pieniędzy za granicę?

    prawo dewizowe

> [...]
    > Wakacje są w kraju egzotycznym, poza Unią Europejską (jeśli to w ogóle ma

    powyżej równowartości 10.000 euro musisz zgłosić

    KG

  • 5. Data: 2007-11-10 11:05:06
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > powyżej równowartości 10.000 euro musisz zgłosić

    Na osobę czy w całości? Czy dzieciaki to też "osoba"?

    PS.Żadnych operacji finansowych nie będzie, kasa jest na taksówki, hotele itp.
    bzdety.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 6. Data: 2007-11-10 12:39:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Na osobę czy w całości? Czy dzieciaki to też "osoba"?
    >
    > PS.Żadnych operacji finansowych nie będzie, kasa jest na taksówki, hotele
    > itp.
    > bzdety.

    Nie lepiej sobie zabrac karty debetowe do bankomatow i kredytowe do
    placenia?
    Ja - czy to do Czech, czy do Egiptu - nigdy wiecej niz 200 zl w gotowce
    (+ewentualne $ na formalnosci wizowe itp.) nie biore.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-10 15:49:40
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Nie lepiej sobie zabrac karty debetowe do bankomatow i kredytowe do
    > placenia?

    Nie wchodzi w grę (po pierwsze brak kart...:). Kraj jest bardziej egzotyczny
    niż PL, bankomaty (jeśli w ogóle są) to też inne.

    > Ja - czy to do Czech, czy do Egiptu - nigdy wiecej niz 200 zl w gotowce
    > (+ewentualne $ na formalnosci wizowe itp.) nie biore.

    Tam to same opłaty lotniskowe mogą tyle kosztować. Kraj turystom
    nieprzyjazny :). To musi być gotówka.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2007-11-10 15:59:51
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Czapla wrote:

> [...]
    > egzotyczny niż PL, bankomaty (jeśli w ogóle są) to też inne.

    > Tam to same opłaty lotniskowe mogą tyle kosztować. Kraj turystom

    10 tys euro na łebka opłat lotniskowych? Co to za kraj?

    p. m.

  • 9. Data: 2007-11-10 16:01:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czapla wrote:

> [...]
    > niż PL, bankomaty (jeśli w ogóle są) to też inne.

    > Tam to same opłaty lotniskowe mogą tyle kosztować. Kraj turystom

    10tys EUR można wwieźć więc nie sądzę, żeby wywieźć można było mniej.
    W pierwszym lepszym banku powinni wiedzieć.

  • 10. Data: 2007-11-10 18:32:09
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > 10 tys euro na łebka opłat lotniskowych? Co to za kraj?

    Bo to bardzo drogi kraj jest :).

    Jeszcze hotele, taksówki, itp. bzdety. Nawet podatek od samego pobytu tam jest,
    coś takiego jak nasze podatki od powietrza (zwane niesłusznie "opłatami
    klimatycznymi"). Tylko dużo większe są tam te opłaty niż u nas. Głupio by było
    jak by kasy zabrakło no i wstyd.

    Pozdrawiam

    Czapla