  • 21. Data: 2011-07-08 21:09:48
    Temat: Re: Ile groszy ma złotówka?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Massai wrote:

    > W kontrakcie na remont wnętrz szpitala, na pół mln złotych, masz
    > pozycję:
    > 89. Wiercenie otworów montażowych pod naścienne płyty ochronne. Liczba
    > otworów 2455. Cena jednostkowa - 1,55 gr.

    po pierwsze to za 1.55 gr nie da sie wywwiercić żadnego otworu :) wiec
    przykład jest durny.

  • 22. Data: 2011-07-08 21:26:44
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > ja tylko nie mogę pojąc na jaki .... ktoiś robi ofertę z cenami czy
    > wartościami podawanymi dokłądniej niż co do grosza.
    >
    > to jest jakis kompletnie wydumany problem

    nie do końca. jak ci kupujący zamówi x ryz papieru i każe sobie oferować
    ceny za jedną kartkę? ryza = 500 kartek, koszt ryzy powiedzmy 9PLN netto -
    to podasz cenę za kartkę 0,01 czy 0,02 PLN?
    imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

  • 23. Data: 2011-07-08 23:53:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/8/2011 4:26 PM, vvvvvv wrote:

> [...]
    > - to podasz cenę za kartkę 0,01 czy 0,02 PLN?
    > imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

    to sie woczas do przetargu z idiota nie staje.

  • 24. Data: 2011-07-09 10:28:55
    Od: goten <g...@e...con>

    Dnia Fri, 08 Jul 2011 23:04:48 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > ja tylko nie mogę pojąc na jaki .... ktoiś robi ofertę z cenami czy
    > wartościami podawanymi dokłądniej niż co do grosza.
    >
    > to jest jakis kompletnie wydumany problem

    Startowałeś kiedyś w przetargu? Są programy, które liczą z dokładnością
    do więcej niż jednego grosza, nawet w SIWZ można spotkać taki wymóg.
    Problem nie jest wydumany. Wejdź na bip swojej gminy i zobacz jak duży
    odsetek ofert jest z tego powodu odrzucanych. Są to najczęściej oferty
    najtańsze. Policz sobie ile podatnik z tego powodu traci.

  • 25. Data: 2011-07-09 11:09:14
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-07-09 12:28, goten pisze:

    > Są to najczęściej oferty
    > najtańsze. Policz sobie ile podatnik z tego powodu traci.

    Przykład A2 jest, gdzie właśnie zaczynamy wydawać pieniądze
    zaoszczędzone na wyborze najtańszej oferty zniechęca mnie do takich
    obliczeń.

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-07-09 13:41:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    vvvvvv wrote:

> [...]
    > powiedzmy 9PLN netto - to podasz cenę za kartkę 0,01 czy 0,02 PLN?
    > imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

    to trzeba sobei odpuścić albo zadać pytanie przed przetargiem.

  • 27. Data: 2011-07-09 13:42:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    goten wrote:

> [...]
    > zobacz jak duży odsetek ofert jest z tego powodu odrzucanych. Są to
    > najczęściej oferty najtańsze. Policz sobie ile podatnik z tego powodu

    często startuję nigdy nie odrzucono naszych ofert z powodu złego
    zaokrąglania.

  • 28. Data: 2011-07-09 14:02:11
    Od: goten <g...@e...con>

    Dnia Sat, 09 Jul 2011 15:42:36 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > często startuję nigdy nie odrzucono naszych ofert z powodu złego
    > zaokrąglania.

    Dlatego, że nigdy źle nie zaokrąglaliście?

  • 29. Data: 2011-07-09 21:57:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    goten wrote:

    > Dlatego, że nigdy źle nie zaokrąglaliście?

    może mamy szczęście do normalnych przetaregów :)

  • 30. Data: 2011-07-09 22:20:30
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > to podasz cenę za kartkę 0,01 czy 0,02 PLN?
    > imho warto oferować cenę za ryzę z zaznaczeniem tego faktu w ofercie.

    Ja sie dopisuje i prosze podac ile by kosztowal np. 1 dolar w zaokragleniu
    do 2 miejsc po przecinku?
    Zarowno w sprzedazy jak i kupnie:))
    Ceny z ulamaki gorszy byly sa i beda, zwlaszcza, kiedy potrzeba jest
    wycenienia jednostki.
    W UK cena paliwa podawana jest do 3 miejsc po przecinku np. U95 kosztuje
    1.359 funta. I dla nikogo nie jest to "wydumany" problem. Im wieksza
    dokladnosc tym mniej w calosci placi klient.
    Natomiast nie spotkalem sie by cena jednostkowa byla podawana z dokladnoscia
    wieksza niz do 4 miejsc po rpzecinku - przynajmniej nie w oficjalnych
    taryfach.