  • 21. Data: 2012-05-10 10:18:49
    Temat: Re: Identyczne imiona dzieci
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-10 10:22, Nixe pisze:

    > Nie wiedziałam, że się znamy ;-)

    Wygląda na to, że takich pomysłowych Janów jest więcej ... ;)

    --
    spp

  • 22. Data: 2012-05-10 10:22:14
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Przy okazji - znam rodzinę gdzie wszyscy potomkowie jako pierwsze imię
    > noszą 'Jan" - wyróżnikiem jest drugie. :)

    Nie wiedziałam, że się znamy ;-)

    N.

  • 23. Data: 2012-05-10 10:27:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 10:17, Massai pisze:

    > W jaki sposób chcesz przypisać pesel do konkretnego z nich?

    Pytanie bez sensu... PESEL jest nadawany automatycznie.

    [ciach]

    > Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki

    Ale jest obowiązek posiadania DO.

  • 24. Data: 2012-05-10 10:29:40
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Wygląda na to, że takich pomysłowych Janów jest więcej ... ;)

    Teraz sobie pomyślałam, że może mówimy o innych przypadkach?
    Ja miałam na myśli nadawanie imienia Jan pierworodnemu synowi w każdym
    kolejnym pokoleniu (drugie faktycznie jest już inne), a nie wszystkim synom
    narodzonym w danej rodzinie :)

    N.

  • 25. Data: 2012-05-10 10:48:42
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-05-10 10:29, Nixe pisze:

> [...]
    > Ja miałam na myśli nadawanie imienia Jan pierworodnemu synowi w każdym
    > kolejnym pokoleniu (drugie faktycznie jest już inne), a nie wszystkim
    :)

    Tak, to jest ta różnica. :)

    Przy okazji - w przeszłości dość popularne było nadawanie takiego samego
    imienia kolejnemu dziecku jeżeli starsze zmarło. To naprawdę potrafi być
    problemem dla genealogów bardzo często nie mających dostępu do źródeł. :(

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-05-10 10:57:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-05-10 10:27, Andrzej Lawa pisze:
    > Pytanie bez sensu... PESEL jest nadawany automatycznie.
    I? Skąd pewność, że nadany automatycznie pesel jest przypisany akurat do
    tego bliźniaka? Ja wiem, że rodzice ponoć bez problemu rozpoznają
    dzieci, ale czy na pewno wszyscy i na pewno w pierwszych tygodniach ich
    życia? ;-)

    > Ale jest obowiązek posiadania DO.
    Przy sobie?
    Maciek

  • 27. Data: 2012-05-10 11:19:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-10, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Ale jest obowiązek posiadania DO.

    Znaczy osoby < 18 lat też muszą mieć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2012-05-10 11:31:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 10:57, Maciek pisze:
    > I? Skąd pewność, że nadany automatycznie pesel jest przypisany akurat do
    > tego bliźniaka? Ja wiem, że rodzice ponoć bez problemu rozpoznają

    Moment! Bliźniaków to sobie ty uroiłeś.

    > dzieci, ale czy na pewno wszyscy i na pewno w pierwszych tygodniach ich
    > życia? ;-)

    I w tych pierwszych tygodniach jeżdżą samodzielnie komunikacją zbiorową
    i posiadają imienne bilety okresowe?

    > Przy sobie?

    Niekoniecznie, ale nieposiadanie go przy sobie może być kłopotliwe,
    jakby jakiś funkcjonariusz postanowił wylegitymować ;)

  • 29. Data: 2012-05-10 11:34:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.05.2012 11:19, Wojciech Bancer pisze:
    > On 2012-05-10, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Znaczy osoby < 18 lat też muszą mieć?

    Czasami tak.

  • 30. Data: 2012-05-10 13:00:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 10.05.2012 07:34, m pisze:
    > Więc wszystkie zalety to "żarty" które dzieci mogą zrobić otoczeniu?

    Dlaczego żarty? Przecie to nie żadne żarty. Realna korzyść, jak można
    bratu/siostrze odstąpić bilet lotniczy.

    > Ty tak na serio?

    No jasne, że same zalety to raczej półżartem znalazłem, ale akurat w
    kwestii wad to poważnie nie widzę.

    > Nie miewasz potrzeby słownego zidentyfikowania konkretnego dziecka? Np.
    > zawołania go? Posługujesz się wtedy PESELem?

    Można nadać wewnątrzrodzinne ksywki. Co i tak się często stosuje w moim
    otoczeniu.
    Poza tym, identyczne imię w rodzinie, w kontekście wołania, też nie jest
    jakąś rzadkością, bo np. często się pierworodnemu daje po ojcu. W Polsce
    może mniej, ale w Usiech różne Juniory są chlebem powszednim. I jakoś
    sobie radzą z wołaniem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek