  • 11. Data: 2007-06-27 16:48:23
    Temat: Re: Identyczna nazwa firmy
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Ania_i_Grzes" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:f5ttcd$dp0$1@inews.gazeta.pl...

    > Ty masz pojęcie o wyszukiwaniu widzę :) Rewelacja :)

    A coś konkretnego na temat masz do powiedzenia, czy tylko
    tak sobie piszesz, żeby pisać?

    Piotr

  • 12. Data: 2007-06-27 16:55:56
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "szerszen" <s...@t...pl> writes:

    [...]

    > jednak w omawianym przypadku wyglada na to ze moze to byc wrecz
    > celowe dzialanie, wiec na twoim miejscu wezwalbym wlasciciela
    > drugiej firmy na pismie do natychmiastowego zaprzestania uzywania
    > tej nazwy, jej zmiany z ostrzezeniem ze jesli tego nei zrobi
    > zglosisz sprawe do odpowiedniego ogranu z racji podszywania sie
    > pod twoja dzialanosc

    Typowy przypadek skutków takiej kolizji nazw to zmiana nazwy
    biblioteki graficznej wxWindows na wxWidgets[1] wymuszona przez
    prawników zatrudnionych w Microsoft.

    [1] http://www.wxwidgets.org

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 13. Data: 2007-06-27 17:10:02
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> writes:

    [...]

    > A coś konkretnego na temat masz do powiedzenia, czy tylko tak sobie
    > piszesz, żeby pisać?

    Można też wyszukiwać fonetycznie: 'Microsoft' vs. 'Nikrosoft'.

  • 14. Data: 2007-06-27 19:17:26
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Ania_i_Grzes dość niespodziewanie napisał(a):

    > Jak dla mnie niezrozumiałe i chore jest to, że urzędasy zarejestrowały
    > taką działalność nie sprawdziwszy w komputerze, czy takowa już nie
    > jest wykorzystywana (nazwa).

    Te jak piszesz " urzędasy" mogą robć tylko i wyłącznie to, na co pozwala i
    ustawa. Ustawa nie pozwala na niezarejestrowanie dziallności o podobnej ( a
    nawet, w więkzości przypadkow, identycznej nazwie fantazyjnej)

    Kiedy uchwalano prawo własności przemysłowej to usunięto ostatecznie z
    projektu ustawy pomysł powiązania bazy nazw przedsiebiorstw z bazą znaków
    Uzrędu Patentowego, a był taki projekt w ustawie. Skoro usunięto, to nie ma
    takiego działania administracji.

    Ponadto - jest to typowa działka prawa cywilnego - przecież komuś może nie
    przeszkadzać to, że inny tak samo się nazywa, a jak mu przeszkadza, to albo
    rejestruje sobie najpierw taką nazwę jako znak towarowy, albo ma roszczenia
    ze wskazanych przeze mnie przepisów uznk.

    Na koniec jeszcze jedno - nie pisałem, ze pozew w sądzie musi poprzedzić
    list z wezwaniem do dobrowolnej zmiany nazwy, bo to oczywiste ( choć trzeba
    pamiętać , że tylko pozew, ja osobiście list piszę jako drugie pismo...).
    Natomiast zagrożenie zgłoszenia "odpowiednim oragnom" jest głupotą. Jedynym
    odpowiednim organem jest sąd okręgowy, a do niego się nie zgłasza - do niego
    się składa pozew. Aurat używanie cudzej nazwy przedsiębiorstwa, nie będącej
    zarejestrowanym znakiem towarowym nie jest spenalizowane.

    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman
    C Hollywood Homicide
    www.ip.biz.pl

  • 15. Data: 2007-06-27 23:12:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2007 15:44:11 +0200, gollum napisał(a):

    > Nazwa rozni sie myslnikiem... Pani w UM poinformowala mnie, ze
    > sprawdzaja jedynie nazwy zarejestrowane w urzedzie patentowym, poza tym
    > calkowita odpowiedzialnosc za nazwe firmy ponosi osoba rejestrujaca i im
    > nic do tego... ale tez to dla mnie "troche" dziwne...

    Nie ma nic w tym dziwnego, bo nawet jak "nazwa" jest identyczna, to
    jednak nazwa się różni.

    Bo nazwą firmy (a wg. KC firmą) DG jest imie i nazwisko przedsiębiorcy. A
    "nazwa" to tylko dodatek do nazwy.

    A jednak nazwy ABCDEF Wawrzon Borówa i ABCDEF Michał Berbeszyński różnią
    się wyraźnie.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-06-28 06:18:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Bo nazwą firmy (a wg. KC firmą) DG jest imie i nazwisko przedsiębiorcy.
    > "nazwa" to tylko dodatek do nazwy.
    > A jednak nazwy ABCDEF Wawrzon Borówa i ABCDEF Michał Berbeszyński różnią
    > się wyraźnie.

    pewnie, dla us czy urzedu gminy, ale dla klienta kowalskiego, ktory widzi
    tylko abcdef juz nie

  • 17. Data: 2007-06-28 06:36:21
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Piotr Dembiński wrote:
    > "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> writes:
    >
    > [...]
    >
    > Można też wyszukiwać fonetycznie: 'Microsoft' vs. 'Nikrosoft'.

    Mike Rowe Soft :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 18. Data: 2007-06-28 09:19:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 08:18:24 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > pewnie, dla us czy urzedu gminy, ale dla klienta kowalskiego, ktory
    > widzi tylko abcdef juz nie

    To już jest problemem klienta kowalskiego, że zwraca uwagę na dodatek a
    nie na rzecz podstawową.

    p. m.

  • 19. Data: 2007-06-28 09:55:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To już jest problemem klienta kowalskiego, że zwraca uwagę na dodatek a
    > nie na rzecz podstawową.

    bzdurzysz panie kolego, klient widzi tyle ile pokaze mu sprzedawca, jak na
    stronie ma tylko abcdef, na szyldzie to samo, a dopiero na fakturze ma
    pelna nazwe to co?

  • 20. Data: 2007-06-28 13:06:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Jun 2007 11:55:09 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    >
    > bzdurzysz panie kolego, klient widzi tyle ile pokaze mu sprzedawca, jak
    > na stronie ma tylko abcdef, na szyldzie to samo, a dopiero na fakturze

    To inaczej. Problem klienta kowalskiego, że sprzedawca wstydzi się swojej
    nazwy firmy, i pokazuje tylko jej część.

    A w zasadzie to problem sprzedawcy nie klienta :).

    To tak, jakbym miał za złe komuś że kradnie mi tożsamość nazywając się
    Michał, mimo że nazwiska mamy zupełnie inne.

    p. m.