  • 1. Data: 2024-06-27 07:02:21
    Temat: IMiGW 2 stopień ostrzeęnia upały
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Czy u Was w regionach władze samorządowe i państwowe podjęły jakieś
    działania w związku z

    https://meteo.imgw.pl/dyn/index.html#osmet=false&osh
    yd=false&pronieb=true&roadwarn=false&pnzh=false&mode
    l=alaro4k0&loc=52.24,21.034,6.25

    ostrzeżeniami o upałach? Chodzi o 2 stopień.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystawienie misek z wodą dla psów,
    organizowanie kurtyn wodnych na rynku, ale może jeszcze gdzieś coś
    ciekawego ?

    Zna ktoś jakieś procedury samorządowe lub państwowe gdy IMiGW wydaje
    takie ostrzeżenia?

  • 2. Data: 2024-06-27 12:04:05
    Temat: Re: IMiGW 2 stopień ostrzeęnia upały
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 07:02:21 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
> [...]
    >
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy to wystawienie misek z wodą dla psów,
    > organizowanie kurtyn wodnych na rynku, ale może jeszcze gdzieś coś

    Kurtyny wodne we Wrocławiu się zdarzały, w tym roku chyba nie.

    Miski dla psów? Moze tak bardziej ogólnie, bo na upały to chyba nie,
    psy mają włascicieli.
    Ale koty u nas pod szczególną ochroną :-)

    > Zna ktoś jakieś procedury samorządowe lub państwowe gdy IMiGW wydaje
    > takie ostrzeżenia?

    Zakaz wycieczek plenerowych w szkołach?
    WF na boisku?

    Bo co jeszcze mogą zrobić.

    J.

  • 3. Data: 2024-06-27 14:50:29
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-06-27 o 12:04, J.F pisze:

    > Kurtyny wodne we Wrocławiu się zdarzały, w tym roku chyba nie.
    >
    > Miski dla psów? Moze tak bardziej ogólnie, bo na upały to chyba nie,
    > psy mają włascicieli.
    > Ale koty u nas pod szczególną ochroną :-)

    Przechodziłem obok stacji Orlen i szły dwie kobiety, akurat facet z
    obsługi stawiał miskę z wodą dla psów, te kobiety zauważyły to i rzuciły
    między sobą komentarz, czy to higieniczne, że wiele psów pije wodę z
    jednej miski, bo jak jeden pies chory to drugiego zarazi.

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2024-04-13/nie-m
    aja-na-wyplaty-chca-kupic-miski-dla-psow-pracownicy-
    poczty-sa-wsciekli/

    widziałem w placówce poczty, czyli kupili.

    > Zakaz wycieczek plenerowych w szkołach?
    > WF na boisku?
    >
    > Bo co jeszcze mogą zrobić.

    Właśnie nie wiem, czy są takie procedury kryzysowe.
    Baniak z wodą w każdym urzędzie gminy?

  • 4. Data: 2024-06-27 15:49:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jun 2024 14:50:29 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

> [...]
    aja-na-wyplaty-chca-kupic-miski-dla-psow-pracownicy-
    poczty-sa-wsciekli/

    > widziałem w placówce poczty, czyli kupili.

    No ale widzisz - Orlen, Poczta, a miasto nie :-)

    Na Pocztę wolno psy wprowadzać, czy chcą ocieplić wizerunek przed
    bramą?

    Natomiast koty

    https://www.prawo.pl/samorzad/gmina-musi-zapewnic-op
    ieke-kotom-wolno-zyjacym,105949.html

    "Gmina ma obowiązek zapewnienia opieki kotom wolno żyjącym, m.in.
    poprzez dokarmianie, w sposób określony w programie opieki nad
    zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt. "

    W zasadzie to przepis nie dotyczy tylko kotów, więc w zasadzie ma
    obowiązek dbać o pojenie bezdomnych psów :-)

    > Właśnie nie wiem, czy są takie procedury kryzysowe.
    > Baniak z wodą w każdym urzędzie gminy?

    Dla zwierząt? Bo w urzędach toalety są, i woda w kranie.

    J.