  • 1. Data: 2008-10-22 14:03:44
    Temat: ILE (lat) za to dostanie?
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    zalozmy, ze ukradl 60.000 pln i, ze teraz te pieniadze zainwestuje w cos
    (przez zaufana osobe)
    i zalozmy, ze sledztwo szybko wykryje tozsamosc jegomoscia (kamery itp.)
    po zatrzymaniu bedzie siedzial pol roku w oczekiwaniu na rozprawe
    zalozmy, ze koles ma 20 lat i Wysoki Sad "da mu szanse" i da mu z 1 rok z
    mozliwoscia wczesniejszego zwolnienia "za dobre sprawowanie"
    w efekcie te pol roku zostanie zaliczone jako odsiadka i natychmiast po
    wyroku gosciu wychodzi na wolnosc i w pelni korzysta z tych pieniedzy i z
    tego co uroslo (po wczesniejszym zainwestowaniu)

    TRUE or FALSE?

    http://tinyurl.com/6dvgud

    << Wroclaw: napad na bank w centrum miasta
    Wroclawscy policjanci poszukuja mezczyzny, który napadl na placówke bankowa w
    centrum miasta. Nikomu nic sie nie stalo; nie wiadomo, jak duzo pieniedzy
    padlo lupem zlodzieja.
    Do napadu doszlo ok. godz. 16 w okolicy pl. Bema. Jak powiedzial PAP
    Krzysztof Zaporowski z biura prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji we
    Wroclawiu, napastnikiem byl prawdopodobnie mlody mezczyzna.

    - Wszedl do placówki ubrany w czarna kurtke i w kask. Wyjal przedmiot
    przypominajacy bron i zazadal wydania pieniedzy. Kiedy je otrzymal, opuscil
    budynek i prawdopodobnie odjechal motocyklem - mówil Zaporowski.

    Trwa poscig za sprawca. Nie wiadomo jeszcze jak duzo pieniedzy ukradl
    napastnik. >>

    --
    Y?

  • 2. Data: 2008-10-22 14:06:49
    Temat: Re: ILE (lat) za to dostanie?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Yyy pisze:
> [...]
    > wyroku gosciu wychodzi na wolnosc i w pelni korzysta z tych pieniedzy i z
    > tego co uroslo (po wczesniejszym zainwestowaniu)

    O wysokości kary nie będę tutaj dyskutował, bo może być różna.
    Niemniej jednak nie widzę przeszkód, aby sąd nakazał zwrot pieniędzy. A
    60 000zł to nie jest tak dużo, aby do końca życia ukrywać się ze swoimi
    dochodami w szarej strefie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-22 14:16:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote
    > w efekcie te pol roku zostanie zaliczone jako odsiadka i natychmiast po
    > wyroku gosciu wychodzi na wolnosc i w pelni korzysta z tych pieniedzy i z
    > tego co uroslo (po wczesniejszym zainwestowaniu)

    Nie tak łatwo, przynajmniej w teorii. Za rozbój grozi mu do 12 lat.
    Ale kara to jedno, do sprawy pewnie pokrzywdzony dołączy cywilne powództwo
    adhezyjne żądając zwrotu z odsetkami. Jak wyjdzie to będzie kolesiem z
    długami, a nie w pełni korzystającym z tego co zabrał. Oczywiście jeśli
    teraz ma jakiś majątek to pewnie komornik pozajmuje to co ma zanim wyjdzie z
    paki. Poza tym jeśli sprawa jest nośna i medialna, to podejmowane czynności
    operacyjno-śledcze będą zmierzały nie tylko do tego, aby wykryć sprawcę, ale
    i namierzyć i skonfiskować łup.
    Skoro zakładamy, że da się tego gościa zidentyfikować i zatrzymać, to
    dlaczego nie da się namierzyć miejsca, osoby, której dał łup.

  • 4. Data: 2008-10-22 15:05:09
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in

    > Niemniej jednak nie widzę przeszkód, aby sad nakazal zwrot pieniędzy.

    ale slyszalem o przypadkach, ze Sad niczego nie zazadal bo koles oswiadczyl
    solemnie i ze skrucha, ze pieniadze zginely, lub ktos mu ukradl, albo ze
    "wydal na huczne imprezy" itepe

    --
    Y?

  • 5. Data: 2008-10-22 15:08:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Yyy pisze:

    > ale slyszalem

    Mniej TV oglądaj.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 6. Data: 2008-10-22 15:34:40
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote in

    > "Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote
    >
    > Za rozbój grozi mu do 12 lat.

    alez jaki rozboj! przeciez wszystko zrobil w sposob jak najbardziej lagodny,
    tylko poprosil o wydanie pieniazkow i mu je spokojniutko dali

    > Ale kara to jedno, do sprawy pewnie pokrzywdzony dolaczy cywilne
    > powództwo adhezyjne zadajac zwrotu z odsetkami.

    czy rzeczywiscie jest taka mozliwosc? czy zawsze pokrzywdzony tego zada lub
    ma prawna mozliwosc zazadac?

    > Jak wyjdzie to będzie
    > kolesiem z dlugami, a nie w pelni korzystajacym z tego co zabral.

    to dlaczego mnie JUZ jest wiadomo o pewnej sprawie gdzie stalo sie
    DOKLADNIE tak jak napisalem? stalo sie i (nieformalni) wspolnicy smieja sie
    w nos z tego calego "wymiaru sprawiedliwosci" czy w ogole ze "spoleczenstwa
    frajerow"!

    > Oczywiscie jesli teraz ma jakis majatek to pewnie komornik pozajmuje to
    > co ma zanim wyjdzie z paki.

    jaki moze miec "majatek" ten kiepsko wyksztalcony 20-latek!

    > Poza tym jesli sprawa jest nosna i medialna,
    > to podejmowane czynnosci operacyjno-sledcze będa zmierzaly nie tylko do
    > tego, aby wykryc sprawcę, ale i namierzyc i skonfiskowac lup.

    no wiesz, jeli to bylo we Wroclawiu to moze... ale przypadek o ktorym ja
    wspomnialem ma miejsce w mniejszym miescie wielkosci takiej Lomzy
    a tam wszyscy pilnuja tylko siebie, nie czytaja gazet, i generalnie maja
    wszystko w du... (a zwlaszcza "akcje medialne")

    > Skoro zakladamy, ze da się tego goscia zidentyfikowac i zatrzymac, to
    > dlaczego nie da się namierzyc miejsca, osoby, której dal lup.

    bo tu chodzi o cala sprytna "PACZKE" z blokowisk, SWIETNIE sie znaja, pija,
    bija i imprezuja od 10 lat, ale maja do siebie nawzajem cholerne zaufanie i
    lojalnosc, jesli on im zaufal i dal money wraz z instrukcjami "co maja
    zrobic" to wie, ze go nie wyhoojajom
    dla nich jest BEZDYSKUSYJNE, ze "to JEGO pieniadze" i basta!

    byc moze tylko 1 osoba z tej paczki jest w to zamieszana ale i tak policja
    NIA MA SZANS w to przeniknac i do czegokolwiek dojsc...
    bo policja nie ma szans zeby rozpracowac uklady wewnatrz bandy podworkowych
    "szczeniakow"!

    --
    Y?

  • 7. Data: 2008-10-22 15:36:21
    Od: Yyy <y...@m...o2.pl>

    Johnson <j...@n...pl> wrote in news:gdnfki$j4h$1@inews.gazeta.pl:

    > Mniej TV ogladaj.

    ja to znam nie z tv

    --
    Y?

  • 8. Data: 2008-10-22 16:20:37
    Od: NoName <n...@n...pl>

    Yyy pisze:
> [...]
    > NIA MA SZANS w to przeniknac i do czegokolwiek dojsc...
    > bo policja nie ma szans zeby rozpracowac uklady wewnatrz bandy podworkowych

    Znasz takie przyslowie ze gdzie jest 2 tam jest o jednego za duzo ?

    A drugie to ze gdzie sa pieniadze to nie ma przyjaciol ?

    Jak nie znasz to pewnie je w koncu kiedys poznasz, zycie to nie je bajka.

    Pieniadze w banku sa ubezpieczone i nikt sobie nie zawraca glowy ich
    szukaniem, chyba ze komus bardzo zalezy i wynajmie detektywa supermena
    srutkowskiego.

    Sprytna paczka z blokowiska to moze co najwyzej zrobic skok na budke z
    gazetami.

  • 9. Data: 2008-10-22 16:26:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Yyy" <y...@m...o2.pl> wrote
    > alez jaki rozboj! przeciez wszystko zrobil w sposob jak najbardziej
    > lagodny,
    > tylko poprosil o wydanie pieniazkow i mu je spokojniutko dali

    Przeczytaj art.280 kk.

    > czy rzeczywiscie jest taka mozliwosc? czy zawsze pokrzywdzony tego zada
    > lub
    > ma prawna mozliwosc zazadac?

    Przy przestępstwie zawsze ma takie prawo. A przy takiej kwoie, bank mający
    własnych prawników... myślisz, że z tego nie skorzysta....?

> [...]
    > sie
    > w nos z tego calego "wymiaru sprawiedliwosci" czy w ogole ze

    Bo wykladnia prawa to jedno, a jego skuteczna egzekucja to drugie.

> [...]
    > NIA MA SZANS w to przeniknac i do czegokolwiek dojsc...
    > bo policja nie ma szans zeby rozpracowac uklady wewnatrz bandy

    Powiem Ci tak: można sobie wyobrazić jakieś tam przestępstwo idealne nie do
    wykrycia, ale w większości przypadków coś zawsze się da zrobić. Tyle, że
    organa ścigania nie zawsze są w stanie pracować na pełnych obrotach, bo albo
    nie ma czasu albo kasy czy środków, ludzi itp. Ale jakby tak przycisnąć to
    dużo więcej by się dało niż zwykle się udaje.

  • 10. Data: 2008-10-22 16:30:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Yyy pisze:

    > ja to znam nie z tv

    No dobra, to z opowieści kogoś kto się TV naoglądał :)