  • 31. Data: 2024-06-26 14:40:16
    Temat: Re: I znowu prokuratura szuka paragrafu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 13:28:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie i oni są zorganizowaną grupą przestępczą pozbawiającą wolności.

    Ale ja nie o pozbawianiu wolnosci, tylko czy można tak nieletniego
    oddanego pod opiekę wypuscic "w teren" bez opieki.

    > Ale ci opiekunowie muszą spać, jeść i w ogóle. To nie jest problem
    > nadgodzin,

    Ale może się zrobić, po zaskarżeniu :-)

    > a założenia z góry, że to zgodnie z przepisami działać nie
    > może. Ale rodzice nad dziećmi opiekun też nie mogą sprawować 24/24
    > godzin na dobę. Założenie jest z matematycznego punktu widzenia bez sensu.

    Na szczęscie opieka rodzicielska mało uprzepisowiona :-)

    J.

  • 32. Data: 2024-06-26 14:56:35
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Jak patrzę na młodzież teraz, to chyba tak.

    To właśnie przez lewackie opisywanie świata przepisami i ułudę wlewaną
    do mózgów że opiekuńcze państwo _DA_ i _się zaopiekuje_.

    Wszytko to pod przykrywką humanizmu i postępu.

    I co z tego wychodzi? Państwo jest NIEEFEKTYWNE, OCHRONA ILUZORYCZNA a
    pieniądze leją się strumieniami do znajomych królika czyli KORUPCJA.

    Serio? Taka ma być przyszłość ludzkości?

  • 33. Data: 2024-06-26 14:59:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 14:40, J.F pisze:

    > Ale ja nie o pozbawianiu wolnosci, tylko czy można tak nieletniego
    > oddanego pod opiekę wypuscic "w teren" bez opieki.

    > Ale może się zrobić, po zaskarżeniu :-)

    > Na szczęscie opieka rodzicielska mało uprzepisowiona :-)

    Ale kilka przepisów mnie zaskoczyło. Np. że jeżeli dzieciak zarabia to
    się musi dzielić z rodzicami, albo, że musi pomagać w gospodarstwie domowym.

    Robert

  • 34. Data: 2024-06-26 15:00:03
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 10:48, PD pisze:
> [...]
    > Jak spojrzysz jego okiem na współczesnego rolnika to powiesz - synek, ty
    > zielonego pojęcia o robocie nie masz. I to jest racja, ale w
    > dzisiejszych warunkach nie trzeba tego pojęcia mieć. Wystarczy duży
    > areał, maszyny, dostęp do serwisu i smykałka, żeby to się finansowo
    > spinało. Oczywiście ten kiedysiejszy rolnik uważa, że świat zszedł na
    > psy, a współczesny z niego się śmieje. Postęp wytworzył takie warunki.
    > Tylko, że warunki mają to do siebie, że czasem się zmieniają. Jak jebnie
    > kilka atomówek, w cenie będzie "zrób to sam" a nie "kup rozwiązanie".

    Taka mała uwaga. Ten dzisiejszy jeszcze musi się znać na biurokracji
    która nikomu nie jest potrzebna i przez nią marnuje się siły i srodki

  • 35. Data: 2024-06-26 15:27:05
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2024 o 15:00, _Master_ pisze:

    > Taka mała uwaga. Ten dzisiejszy jeszcze musi się znać na biurokracji
    > która nikomu nie jest potrzebna i przez nią marnuje się siły i srodki

    A tak fajnie było bez tej całej biurokracji.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Chata#/media/Plik:Osta
    tnia_kurna_chata_pod_Porozowem.jpg

    Tera to, panie, kanalizacja, woda w kranie, prund... ależ ten świat
    zszedł na psy.
    I jeszcze musi umieć liczyć, czytać i pisać...
    Komu to potrzebne?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 36. Data: 2024-06-26 16:04:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jun 2024 09:52:05 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    To się akurat może nie opłacać, jeśli kompletny cylinderek z tłoczkami
    30zl kosztuje (cena sprzed ~20 lat).
    Albo taki przykład ówczesny - pompa hamulcowa jakoś źle działa.
    Nowa pompa z logo Lucas a nie Ford - 200 zl.
    Komplet gumek Motorcraft (czyli w zasadzie oryginalny Ford) 120zl.
    Komplet gumek no name - 30zl. Ale, k*, włoskie, i nie pasują.
    To co się dziwic, ze mechanik wymienia całą pompę.

> [...]
    > poruszał w nowoczesnych, skomputeryzowanych maszynach, ale kulki mu się
    > nie zetknął, że dziurę w desce może zrobić tak a tak. Z tym, że nadal
    > trochę widzę problemu w różnorodności tej wiedzy co sprawia, że nie mam
    > współcześnie jej pogłębiania. Jak kiedyś ten rolnik kupił jakąś maszynę,
    > to się od razu w niej specjalizował, bo to była prostsza maszyna i taka
    > umiejętność była mu potrzebna. Współczesny będzie wiedział jak ją
    > obsłużyć, ale nie przeprogramuje jej na ogół czy też nie naprawi sam
    > wszystkiego. Niekoniecznie to oznacza, że nie potrzebuje, a po prostu,

    Stare maszyny nie miały komputera z nieznanym/zabezpieczonym
    programem. To i łatwo było zrozumieć jak działają, i czasem nawet
    naprawić.
    A dziś producent może utrudnic/uniemożliwic samodzilną naprawe - tylko
    autoryzowany serwis.

    Ale czasem programista zostaje rolnikiem :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=Odgnn1aYjKI

    https://www.youtube.com/watch?v=EPYy_g8NzmI

    J.

  • 37. Data: 2024-06-26 16:07:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 13:13, J.F pisze:
    > Ale to tylko co roku na urlopie, to jak ciągły ?
    Rozwiniesz, bo nie rozumiem, o co Ci chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 38. Data: 2024-06-26 16:16:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.06.2024 o 14:36, J.F pisze:

    > Czasem ciemno się robi, no ale tarpa mieliscie ze sobą, albo na
    > pociąg trzeba zdążyc, albo grzmieć zaczyna ... albo rodzice w domu
    > się denerwują ...

    To trzeba tak planować, by nigdzie się nie spieszyć.

    > Mogę nie odrózniac. Teraz wygląda to jakos tak
    > https://www.twojebieszczady.net/schr_ptsm.php

    Wtedy było kilka.

    > Bo niekoniecznie do kupienia w sklepie ? Poza tym nie pamietam -
    > wtedy były chyba raczej grube i cięzkie?

    Ale to kawałek szmaty. I dało się na tym siedzieć, i daszek zrobić.

    > Załóżmy, że nie bardzo umiesz, ale w końcu możesz się nauczyć. Tylko
    > jeszcze te kółeczka trzeba "zorganizować".

    Do kupienia za grosze.

    > Miedzy drzewami zazwyczaj płasko. Byle tylko miejsca starczyło.+

    Widać, że o górach masz średnie pojęcie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 39. Data: 2024-06-26 16:18:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale ja nie o pozbawianiu wolnosci, tylko czy można tak nieletniego
    > oddanego pod opiekę wypuscic "w teren" bez opieki.

    Oczywiście, ze nie. Powinni spacerniak za budynkiem ogrodzony drutem
    kolczastym pod napięciem zrobić.

    > Ale może się zrobić, po zaskarżeniu ?

    Czego?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 40. Data: 2024-06-26 17:43:57
    Od: Monika Głowacka [Łódź] <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czyli wychodzi jeden opiekun na 2~3 uczestników. Nikt tak tego nie robi
    > i nikt się o to nie czepia aż do czasu, jak dochodzi do wypadku. Wówczas

    Koleżanka była kilka razy opiekunką na koloniach dla dzieci 13-15 lat,
    to chyba miała pod opieką do 18 osób, miała wtedy 25 lat, ale miała też
    wtedy wolontariuszkę 19-20 letnią w grupie i normalnie pracowała,
    wspólnie z grupą posiłki, wycieczki, zajęcia, wyjazdy do miasteczka,
    umówienie: czas wolny spotykamy się na rynku o 12:00, czy każdy ma
    zegarek? Nie każdy, ale mieli komórki, a kto nie miał, to na wieży
    zegarowej był zegar.
    Na szczęście nie miała przygód, z wyjątkiem jakiegoś tam większego
    skaleczenia, co trzeba było bandażowanie zrobić, czy dziecko sensacje
    żołądkowe dostało.

    Miała propozycje na kolonie z dziećmi 7-10 lat, to nie chciała.