  • 231. Data: 2021-02-19 01:33:30
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-18 o 19:18, Shrek pisze:

    > Nie wiem. Psychologowie są generalnie zdanie, że posiadanie odpowiednich
    > wzorców damskich i męskich jest ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka.

    Najpierw wychowali syna, potem we trójkę brali się za dzieci w przedszkolu:

    https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/molest
    owanie-w-podlodzkim-przedszkolu-janusz-schwertner-ko
    mentuje/54pr8bk,79cfc278

    https://www.dziennikwschodni.pl/kraj-swiat/twierdza-
    ze-ich-dzieci-byly-gwalcone-w-przedszkolu-oprawca-wy
    szedl-na-wolnosc,n,1000282921.htm

    --
    animka

  • 232. Data: 2021-02-19 01:35:14
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    > Za psychologów nie będę gadał. Zresztą, w powszechnej opinii psychologia
    > nie jest nauką :) (dostrzegam niekonsekwencję:) Ja, na miejscu adwokata
    > dziecka, zapytałbym czy dziecko czuje się szczęśliwe. Oczywiście,
    > zapytałbym dziecka. Także wróciłbym wspomnieniami do własnego
    > dzieciństwa. Także uwzględniłbym uznane wzorce szczęśliwego dzieciństwa
    > (literatura). Dopiero wtedy odważyłbym się decydować o tym czy
    > otoczenie/wzorce dziecka jest/są właściwe czy nie.

    Czyli masz 67 lat i dzieci nie masz.

    --
    animka

  • 233. Data: 2021-02-19 01:46:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-18, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > (literatura). Dopiero wtedy odważyłbym się decydować o tym czy
    > otoczenie/wzorce dziecka jest/są właściwe czy nie.

    To chyba nie jest takie proste. To że dziecko stwierdzi, że jest
    szcześliwe, lub Ty sądzisz, że miałeś modelowe i szczęśliwe dzieciństwo
    niekoniecznie oznacza, że tak jest czy było, lub co gorsza, że miałeś
    zapewniony prawidłowy rozwój emocjonalny. Problemów jest tu MZ cała kupa
    zaczynając od tego, że jako dziecko byłeś w środku pewnego układu (i nie
    znasz nico poza nim), a teraz, ale już z innej emocjonalnej perspektywy
    jesteś na zewnątrz. Ktoś może mieć np. nadopiekuńczych rodziców, którzy
    będą się zesrywac aby dziecku było dobrze, jednocześnie je krzywdząc tą
    nadopiekuńczością.

    Ale nie wiem co to ma wspolnego z wzorcami męskimi i żenskimi, a Shrek
    się miga :)

    Takie wzorce, rozumiane jako typowe męskę i żeńskie zachowania, coś
    ułatwiającego społeczną adaptacje to bardziej chyba były przydatne te
    kilkadziesiąt lat temu i dawniej. Po drugie, MZ błędne jest założenie,
    że np. para homo zachowuje się albo jak para mężczyzn albo kobiet, w tym
    właśnie emocjonalnie.

    --
    Marcin

  • 234. Data: 2021-02-19 02:32:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > Przy odrobinie szczescia mozna przebadac wszystkich "podejrzanych"
    > dawcow i genetycznie ustalic ojca.
    > No chyba, ze placili gotowka, i zadnego sladu w papierach nie ma ...
    > ale przeciez mozna przebadac wszystkich obywateli kraju :-)

    To raczej dawcom płacą. Pytanie, czy można w ogóle tak przebadać, tj. na
    jakiej podstawie? Co prawda czytałem coś ostatnio apropos okien zycia, że
    jeden z argumentów przeciw, jest fakt, że dziecko ma prawo do poznania
    swojego biologicznego rodzica, ale nie wiem, czy w przypadku banków spermy
    też tak można argumentować.

    > Nadal nie ma srodkow na utrzymanie :-)

    To raczej nie jest na poziomie racjonalnym.

    --
    Marcin

  • 235. Data: 2021-02-19 02:46:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Dobrze. To ja też muszę ci coś wytłumaczyć. Pojedyncza lesbijaka też
    > powinna mieć przywileje małżeńskie, bo może z kimś pójść do łóżka:P
    >
    > Teraz rozumiesz o czym rozmawiamy?

    Tak, o Twoim twierdzeniu, że kryterium przywilejów małżeńskich powinna być
    potencjalna płodność i jakieś niezdefiniowane obowiązki, których rzekomo
    pary homo nie będą w stanie wypełnić. Choćbyś się nie wiem jak spocił, to
    dwie lesbijki mogą wychowywać dziecko i to jak najbardziej legalnie i w
    dodatku biologicznie powiązane z jedną z nich, i jak najbardziej mogą też
    sprostać obowiązkomu na poziomie par hetero a zwykle i wyższym. No to
    czemu ma słuzyć stwierdzenie, że sama z siebie lesbijka w ciąże nie
    zajdzie? Skąd pochodzi sperma bolca nie jest też żadnym kryterium dla
    małżeństw hetero.

    --
    Marcin

  • 236. Data: 2021-02-19 02:48:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Nie bezwarunkowo a po sprawiedliwym procesie - złamał prawo - karać. Nie
    > widzę w tym żadnej kontrowersji.

    Ani ja.

    > Nie wiem czy nagminie, ale już o kilku przypadkach pisali.

    No to jest MZ przypadek dość ewidentny. Tu nie ma za specjalnie miejsca na
    jakieś zawiłości interpretacyjne.

    --
    Marcin

  • 237. Data: 2021-02-19 06:31:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ani ja.

    No więc się zgadzamy.

    > No to jest MZ przypadek dość ewidentny. Tu nie ma za specjalnie miejsca na
    > jakieś zawiłości interpretacyjne.

    Niewiele mniej ewidentnym będzie jak wynik wpisza na miejscu ale nie ma
    wątpliwości po co przyszli. Na przykład przez porównanie ile kontroli
    kończyło się zamnięciem rok temu a ile przed miesiącem (100%).

    --
    Shrek

  • 238. Data: 2021-02-19 06:35:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, o Twoim twierdzeniu, że kryterium przywilejów małżeńskich powinna być
    > potencjalna płodność i jakieś niezdefiniowane obowiązki, których rzekomo
    > pary homo nie będą w stanie wypełnić.

    Nie tak. Możliwość małżeństwa przez możliwość stworznia rodziny
    potomstwem spłodzonym w tym małżeństwe, a przywyleje jako skutek
    obowiązków które małżeństwo nakłada.

    > Choćbyś się nie wiem jak spocił, to
    > dwie lesbijki mogą wychowywać dziecko

    Pojedyncza lesbijaka, pojedynczy hetero też. A jednak nikt nie postuluje
    małżeństw jednoosobowych. Teraz rozumiesz?

    --
    Shrek

  • 239. Data: 2021-02-19 06:37:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie wiem co to ma wspolnego z wzorcami męskimi i żenskimi, a Shrek
    > się miga :)

    A co się mogać. Facet jakbyś nie kombinował nie jeste prawidłowym
    wzorcem damskim. Koniec.
    --
    Shrek

  • 240. Data: 2021-02-19 07:00:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A co się mogać. Facet jakbyś nie kombinował nie jeste prawidłowym
    > wzorcem damskim. Koniec.

    No dobrze, to jeszcze na koniec wyjasnij, skąd ta wiedza o tym jakich
    rodzinnych wzorców dostarczają pary homoseksualne. Sam znam lepiej jedną
    taką parę i nie podjąłbym się oceny czy jakiś takich kategorycznych
    założeń.

    --
    Marcin