  • 101. Data: 2021-02-10 06:23:15
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tzn, braku praw...

    W niektórch miejscach obejmuje to brak prawa do życia albo nietykalności
    cielesnej:(

    > to jak postrzegasz kwestie wieku emerytalnego w
    > zalezności od płci?

    Prawnie? W mojej ocenie narusza to równość obywateli wobec prawa. Ale TK
    (jeszcze jak istniał) był innego zdania. Zresztą TK znany był z różnych
    logicznych fikołków.

    > Och wiem, żyję nawet w takim, tzn. nie za bycie, ale za stosunek
    > homoseksualny. Tak przy okazji, takie kuriozum, wolałbym chyba być tu
    > gejem niż w Polsce.

    Prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby bycie gejem w polsce -
    przynajmniej nie tej powiatowej było już jakąś tragedią - nie wiem kiedy
    wyjechałeś, ale sporo się chyba od tego czasu zmieniło.Choć pewnie w
    szkole mają pod górkę, ale to akurat od prawa nie zależy.

    > I to musi mieć formę parad ociekających gejowskim seksem?

    Musi być tak żeby było widać, żeby powodowało reakcję, dyskusję i
    zauważenie. Skoro tak się dzieje, to znaczy że robią to dobrze;)

    Prawda jest taka, że jak chcesz coś uzyskać to najpierw musisz być
    zauważalny i powszechnie rozpoznawalny. Czy to rolnicy z blokadami dróg,
    czy masa krytyczna rowerzystów, czy parady gejów, czy listy partyjne
    przed wyborami czy julki na demonstracjach. Tak to niestety działa.
    Nawet głupie maratony konkuryją ze sobą kto najwięcej utrudnień w ruchu
    zrobi, bo wtedy w telewizornni powiedzą i sponsorów ktoś dostrzeże;)

    > Przeciez nie
    > mówimy o manifestacji, która sobie maszeruje pod tęczowymi flagami.
    > Tylko w tej chwili jest już wyrobiony odruch warunkowy i to drugie
    > kojarzy się z pierwszym. To jest MZ ten błąd, który ktoś popełnił.

    NIe - lgbty robią swoją robotę dobrze. Wszyscy już wiedzą kto to,
    przebili się do świadomości społeczeństwa, ich flagi wiszą w oknach,
    symbole pojawiają się na każdym prawie proteście, w każdym serialu jest
    jeden gej. Być może nie jest to dobrze dla reszty protestów, do których
    się podłączają, ale z ich punktu widzenia robią to doskonale. Możesz się
    z nich śmiać (mnie też śmieszy, że w serialach jest nadprodukcja gejów i
    murzynów), ale robią to dobrze i za jedno pokolenie ktoś kto nie lubi
    gejów będzie traktowany jak antysemita dzisiaj;)

    > To skąd ta nieustająca nagonka "prawicy"?

    Bo tak jest taktyka kaczyńskiego - dziel i rządź. Wykształciuchy,
    lekarze, nauczyciele, niepełnosprawni, pielęgniarki, lgbt, łże elity,
    ukryta opcja niemiecka, jawna opcja niemiecka, prywaciarze...

    > To nie mogą być przeciez
    > wszyscy kryporgeje :)

    Uuuu. Antynaczelnikownizm;)

    > Nie ma się co ukrywać, ale też nie ma co gejowością epatować.

    A ja uważam, że oni akurat swoją robotę odwalili niemal perfekcyjnie.
    Abstrahując zupełnie od tego czy mi się parady gejów podobają czy nie.

    --
    Shrek

  • 102. Data: 2021-02-10 08:49:19
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 00:35:37 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > I to musi mieć formę parad ociekających gejowskim seksem?

    Jako hetero wolisz parady ociekające hetro seksem? (karnawał w Rio i
    podobne)
    I nie rozumiem do końca zastrzeżenia. Skoro ci się jakiś seks nie
    podoba, nie bierz w nim udziału. Nie ma obowiązku oglądać parad gejów
    ani zresztą jakichkolwiek.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 103. Data: 2021-02-10 09:36:44
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 17:30:11 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > To jest kłamliwe twierdzenie. Świat nie miewa cech psychicznych :)
    > Ludzie je mają. I wtedy byli okrutni. Lecz był powód - było mało
    > jedzenia. Dziś mamy pierwsze w historii czasy kiedy (przynajmniej w
    > naszej sferze cywilizacyjnej) kiedy od klikudziesięciu lat nie ma
    > problemu głodu.

    Dość dziwne tłumaczenie. 90 lat temu podobno dochodziło do kanibalizmu w
    czasie Wielkiego Głodu, ale nie spowodowało to powrotu do łamania kołem i
    obdzierania ze skóry; kula z nagana przy tym jest nad wyraz humanitarna.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2021-02-10 09:54:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 09:36:44 +0100, Olin napisał(a):

> [...]
    > obdzierania ze skóry; kula z nagana przy tym jest nad wyraz humanitarna.

    Czyżbyś uważał że okrucieństwo zaczyna się dopiero od łamania kołem? I
    weź pod uwagę że ja opisuję proces mający co najmniej setki jak nie
    tysiące lat historii, więc przywoływanie niektórych zachowań z
    niektórych okoliczności jest mało miarodajne. Myśl szerzej.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 105. Data: 2021-02-10 10:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    Dnia Tue, 9 Feb 2021 13:22:41 +0100, J.F. napisał(a):

    >To jest kłamliwe twierdzenie. Świat nie miewa cech psychicznych :)
    >Ludzie je mają.

    Ten tego ... swiat to my :-)

    >I wtedy byli okrutni. Lecz był powód - było mało jedzenia.

    No nie wiem. Po zniwach tez byli okrutni.
    A co okrucienstwo zmieni w kwestii jedzenia ?

    Owszem, jak ktos komus ostatnia kromke chleba ukradnie, to nie dziwne,
    ze domaga sie powieszenia i publicznych tortur.
    Kromka moze byc zreszta symboliczna - spichlerz pelny, ale na
    przednowek zabraknie.

    A moze po prostu telewizji nie bylo, kina nie bylo, to choc publiczna
    egzekucja byla rozrywka :-)

    no i spojrzmy na Rzym - obywatele domagali sie krwawych igrzysk, a
    przeciez chleb mieli ...

    >Dziś mamy pierwsze w historii czasy kiedy (przynajmniej w
    >naszej sferze cywilizacyjnej) kiedy od klikudziesięciu lat nie ma

    I ludzie maja za duzo wolnego czasu, wiec sie duperelami zajmuja :-)

    >problemu głodu. Więc nie ma powodu byśmy byli okrutni, choć
    >zachowaliśmy
    >pełną zdolność do tego.

    Hm, jak popatrzec np na niewolnictwo ... przeciwnicy pojawili sie pare
    wiekow temu.

    > Jeśli ktoś nie wierzy, niech popatrzy na
    >subkulturę preppersów. Zbroją się aby w razie draki zabijać za
    >bochenek
    >lub konserwę. I zapewniam was że i wy, gdyby ktoś rabował wam
    >ostatnie
    >jedzenie, bylibyście zdolni zabić.
    >Nie odnoszę się w tej wypowiedzi do przypadków patologicznego
    >okrucieństwa, to margines.

    Czy taki margines ... czy skuteczne prawo ?

    J.

  • 106. Data: 2021-02-10 10:17:10
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 09:54:12 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Czyżbyś uważał że okrucieństwo zaczyna się dopiero od łamania kołem?

    Nie, ale tłumaczenie go akurat głodem wydaje się dziwne.
    Nie bardzo też widzę możliwość udowodnienia, co jest jego przyczyną, więc
    zdani jesteśmy raczej na gdybanie.

    Tamerlan ponoć budował z głów swych antagonistów wieże, a głodny przecie
    nie chodził.

  • 107. Data: 2021-02-10 13:26:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 10:17:10 +0100, Olin napisał(a):

> [...]
    > zdani jesteśmy raczej na gdybanie.
    >
    > Tamerlan ponoć budował z głów swych antagonistów wieże, a głodny przecie

    Nie kumasz. Trzeba ci detalicznie. Agrokultura nie powstała od razu i
    nie od razu była wydajna. W istocie, do 20 wieku tego co zebrano ledwo
    wystarczało na zimę. Wystarczł byle wybuch wulkanu na antypodach by na
    świecie była klęska głodu. W 19 w. pół Irlandii umarło z głodu. Upadały
    cywilizacje począwszy od kultury Harappy po mezoamerykę bo susza albo
    inna cholera. Niedożywienie było stałym elementem losu ludzkości. Lecz
    od kilkudziesięciu lat w naszej strefie żarcia jest nadmiar. I po raz
    pierwszy w historii i właśnie w tej strefie postuluje się takie
    niesłychaństwa jak prawa człowieka, dochód podstawowy, zniesienie kary
    śmierci itd. Trzeba być naprawdę ślepym żeby nie widzieć związku etyki z
    dobrobytem i bezpieczeństwem socjalnym.
    A Tamerlana sobie odpuść, nie jest miarodajny :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 108. Data: 2021-02-10 13:37:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Nie kumasz. Trzeba ci detalicznie. Agrokultura nie powstała od razu i
    >nie od razu była wydajna. W istocie, do 20 wieku tego co zebrano
    >ledwo
    >wystarczało na zimę.

    W Polsce chyba byl nadmiar, bo eksportowalismy

> [...]
    >kary
    >śmierci itd. Trzeba być naprawdę ślepym żeby nie widzieć związku

    No nie tak po raz pierwszy, bo kiedy np nastapily ruchy przeciw
    niewolnictwu?
    Chyba gdzies od 16 wieku ... jesli nie wczesniej ...

    >A Tamerlana sobie odpuść, nie jest miarodajny :)

    Ale przeciez sam tego ustroju nie zrobil ... choc akurat reszta juz
    mogla byc glodem zagrozona.

    J.

  • 109. Data: 2021-02-10 13:41:42
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 13:26:45 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > pierwszy w historii i właśnie w tej strefie postuluje się takie
    > niesłychaństwa jak prawa człowieka, dochód podstawowy, zniesienie kary

    Co było, to wiem. Tylko jak udowodnić, że akurat głód był jedyną, a
    przynajmniej główną, przyczyną zmian nastawieniu do kary śmierci,
    niewolnictwa itd.

    Deklaracja praw człowieka i obywatela została uchwalona po Rewolucji
    Francuskiej, a poszło wszak o chleb, którego zabrakło, i suweren musiał
    jeść ciastka.

    IMHO równie dobrze można powiedzieć, że wynalezienie druku i
    upowszechnienie oświaty spowodowało upowszechnienie szeroko rozumianej
    myśli abolicyjnej i liberalnej.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 110. Data: 2021-02-10 13:58:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2021 13:41:42 +0100, Olin napisał(a):

    > IMHO równie dobrze można powiedzieć, że wynalezienie druku i
    > upowszechnienie oświaty spowodowało upowszechnienie szeroko rozumianej
    > myśli abolicyjnej i liberalnej.

    Przyczyną upowszechnienia tej myśli było wynalezienie druku a tego
    przyczyną było uwolnienie części społeczeństwa z najpierwszej troski -
    jak zapełnić żołądek. Działało oczywiście pewne sprzężenie zwrotne. Czym
    więcej było sytych tym szybszy postęp technik uprawy roli i tym więcej
    sytych aż do chwili kiedy wszyscy są syci i opowiastki o głodzie
    traktują jak bajki o żelaznym wilku, bo ani sami ani nawet ich rodzice z
    głodu nie umierali. W takiej sytuacji dosyć trudno się postawić w roli
    nieustannie głodnego :) i widzieć w tym ważki czynnik sprawczy.
    --
    Jacek
    -I hate haters-