  • 91. Data: 2021-02-09 17:30:11
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 13:22:41 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tak czy inaczej - swiat byl jakby bardziej okrutny i tak powolutku
    > odchodzilismy ...

    To jest kłamliwe twierdzenie. Świat nie miewa cech psychicznych :)
    Ludzie je mają. I wtedy byli okrutni. Lecz był powód - było mało
    jedzenia. Dziś mamy pierwsze w historii czasy kiedy (przynajmniej w
    naszej sferze cywilizacyjnej) kiedy od klikudziesięciu lat nie ma
    problemu głodu. Więc nie ma powodu byśmy byli okrutni, choć zachowaliśmy
    pełną zdolność do tego. Jeśli ktoś nie wierzy, niech popatrzy na
    subkulturę preppersów. Zbroją się aby w razie draki zabijać za bochenek
    lub konserwę. I zapewniam was że i wy, gdyby ktoś rabował wam ostatnie
    jedzenie, bylibyście zdolni zabić.
    Nie odnoszę się w tej wypowiedzi do przypadków patologicznego
    okrucieństwa, to margines.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 92. Data: 2021-02-09 17:46:27
    Od: Kviat

    > lub konserwę. I zapewniam was że i wy, gdyby ktoś rabował wam ostatnie
    > jedzenie, bylibyście zdolni zabić.

    Może tak. Może nie.
    Niektórzy nigdy nie zdążyliby się przekonać, czy byliby zdolni zabić, bo
    sami wcześniej zostaliby zjedzeni.

    Jednak jak znane przypadki z historii pokazują, nie wszyscy są do tego
    zdolni i albo umierają zgłodu, albo popełniają samobójstwa.

    Więc proszę nie uogólniać.

    http://wmrokuhistorii.blogspot.com/2017/12/nazino-wy
    spa-smierci.html

    Przypuszczam, ale upierał się nie będę, bo nie mam dowodów, że nie
    wszyscy co do jednego którym udało się przeżyć, to byli mordercy i kanibale.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 93. Data: 2021-02-09 18:03:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-02-09 o 13:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > [...]

    >Na kablu powinien zostać powieszony ten ksiądz.

    Ale tak za wczesniejsze wyczyny, czy za ostatni wpis na FB ?

    Czytalas, co on tam napisal ?

    No coz, zawsze mozesz w rownie zartobliwym tonie wpisac na FB
    "ten ksiadz powinien byc powieszony na " i tu zdjecie kabelka :-)

    J.

  • 94. Data: 2021-02-09 18:11:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 9 Feb 2021 17:46:27 +0100, Kviat napisał(a):

    > Jednak jak znane przypadki z historii pokazują, nie wszyscy są do tego
    > zdolni i albo umierają zgłodu, albo popełniają samobójstwa.
    Oczywiście, od tej reguły będą wyjątki :)

    > Więc proszę nie uogólniać.
    A od czego są reguły? :)

    Żarty na bok. Chciałem jedynie podkreślić że wberw pozorom zachowaliśmy
    w pełni naszą gatunkową zdolność do zabijania a obecnie obserwowany
    odpływ od okrucieństw jest spowodowany przez brak głodu i wysoki stopień
    zorganizowania społecznego zapewniający opiekę lekarską i wsparcie
    ekonomiczne gdy jednostka doświadcza trudności. Kiedyś tego nie było,
    stąd okrucieństwa.

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 95. Data: 2021-02-09 18:31:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.02.2021 o 13:22, J.F. pisze:

    > No ale to za odpowiednio ciezkie przestepstwa.
    > Mowisz, ze sciecie na gilotynie, powieszenie, czy np krzeslo elektryczne
    > jest lepsze ?

    No obiektywnie raczej lepsze.

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2021-02-10 00:57:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Akurat nie jest to kwestia wiary, a jest to potwierdzane setkami
    > wyroków. Jak choćby "mój".

    Wyroki potwierdzają sens rozważan nad podżeganiem do nieistniejących
    przestepstw? :) Możesz rozwinąć? :)

    > To jest czy nie jest? ;) W końcu czyny i zaniechania już popełnił:P

    Nie ma.

    > No właśnie - między bajki można schować ich niewiedzę.

    Ale tak będą się bronić i stwierdzą, że mieli zaufanie do poleceń swoich
    przełożonych.

    > Znaczy jak> Wpasłby na pomysł, że każdy każdego może bezkarnie zabijać?

    Cos mniejszego kalibru, ucięcie ręki np. za przejście przejście na
    czerwonym, w jakiejś recydywie np.

    > To w końcu od sądu zalezy czy od przepisu? Bo przepisy są jasne:P

    Od obu.

    > Ja też orłem nie jestem a jednak skomplikowane to to specjalnie nie
    > jest. Może za pierwszym razem trzeba pomyśleć. Teraz już wiadomo. Nie ma
    > żadnego usprawiedliwienia.

    Typowy błąd popełniany przez tę bardziej ogarniętą część społeczeństwa
    polega na założeniu, że ta mniej ogarnięta widzi różne rzeczy tak samo.

    > Dokładnie.

    > Zależy jak na to spojrzeć - tak zupełnie o 180 stopni nie. O powiedzmy
    > 90 już tak. Nie róbmy z piesków jakiś hiperrobociarzy policji. Im zależy
    > nie na robocie a na dotrwaniu do emki. Co to zresztą za argument - łamię
    > prawo bo szef kazał?

    Nie, prędzej, szef wie lepiej a jako podwładny mogę mu zaufać bo skoro
    jest szefem, to przynajmniej powinien się lepiej orientować.
    Ile ci stójkowi się kształcą aby zajść tak wysoko?

    > Tak - to jedna z wad mundurówki. Trzeba o niej pomyśleć zanim się

    No widzisz, rozumiesz, choć nadal się bronisz :)

    > zaciągniesz. Ale tu rozmawiamy o sanepidzie akurat;)

    Nawet nie wiem, kto tam w sumie pracuje. Ale tu faktycznie jakby łatwiej.

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2021-02-10 01:35:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No właśnie o tym rozmawiamy. O kwestii kary za coś na co nie ma się wpływu.

    Tzn, braku praw... to jak postrzegasz kwestie wieku emerytalnego w
    zalezności od płci?

    > Są kraje w których jest to jak najbardziej karane.

    Och wiem, żyję nawet w takim, tzn. nie za bycie, ale za stosunek
    homoseksualny. Tak przy okazji, takie kuriozum, wolałbym chyba być tu
    gejem niż w Polsce.

    > Na pierwszy rzut oka wydaje się nawet logiczne. Na drugi - to jak
    > organizowanie protestów, tkazeby nikomu przypadkiem nie przeszkodzić.
    > Zupełnie nieskuteczne:P Mają rację - jak coś się ma zmienić, to trzeba o
    > tym głośno mówić, a mówić się będzie jak będzie ich widać.

    I to musi mieć formę parad ociekających gejowskim seksem? Przeciez nie
    mówimy o manifestacji, która sobie maszeruje pod tęczowymi flagami.
    Tylko w tej chwili jest już wyrobiony odruch warunkowy i to drugie
    kojarzy się z pierwszym. To jest MZ ten błąd, który ktoś popełnił.

    > Wcale nie jest tak konserwatywne jak się wydaje. Przynajmniej w miastach.

    To skąd ta nieustająca nagonka "prawicy"? To nie mogą być przeciez
    wszyscy kryporgeje :)

    > Nie ma co się ukrywać i liczyć na to że akurat do ciebie rząd się nie
    > przypierdoli w imię zasadzy dziel i rządź. Tu akurat jak nigdzie pasuje
    > "pasata" o tym jak milczałeś bo nie byłeś tym po kogo przyszli. Tu
    > trzeba głośno krzyczeć i już efekty tego widać.

    Nie ma się co ukrywać, ale też nie ma co gejowością epatować.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2021-02-10 01:36:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-02-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > chyba nie.

    Potepiają rezim?

    --
    Marcin

  • 99. Data: 2021-02-10 05:55:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyroki potwierdzają sens rozważan nad podżeganiem do nieistniejących
    > przestepstw? :) Możesz rozwinąć? :)

    Wyroki potwierdzają, że prawo jest wadliwe. Więc jak najbardziej
    przypadek wadliwego prawa powinien się w rozważaniach znaleźć, a nie
    zostać pominięty jako "rozważania absurdalne". Dla przypomnienia -
    rozmawiamy o sytuacji gdzie coś, co wedle wadliwego prawa przestępstwem
    nie jest, podczas gdy w rzeczywistości jest.

    > Nie ma.

    Sprytne ale odpiwiedzi to "tak, jest", albo "nie, nie jest":P

    > Ale tak będą się bronić i stwierdzą, że mieli zaufanie do poleceń swoich
    > przełożonych.

    Mogą, ale nie zmienia to stanu faktycznego, że dobrze wiedzą co robią.
    Zresztą nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności. Zwłaszcza
    urzędnika państwowego - on ma obowiązek znać podstawę prawną swoich
    działań.

    > Cos mniejszego kalibru, ucięcie ręki np. za przejście przejście na
    > czerwonym, w jakiejś recydywie np.

    Ale rozmawiamy o czymś innym. O dozwolonym na gruncie prawa zabijaniu
    się obywateli bez ograniczeń prawnych.

    > Od obu.

    Czyli od sądu. A sąd ocenia na podstawie przepisów.

    > Typowy błąd popełniany przez tę bardziej ogarniętą część społeczeństwa
    > polega na założeniu, że ta mniej ogarnięta widzi różne rzeczy tak samo.

    Dość karkołomna linia obrony "panie sądzie ja jestem tylko głupim
    urzędnikiem, gdzie mi do mediany inteligencji ogólnego ogarnięcia i
    znajomości podstawy prawnej mojej pracy";) Zresztą - jak już pisałem
    nieznajomość podstawy prawnej swojej pracy nie zwalnia od opowiedzialności.

    > Nie, prędzej, szef wie lepiej a jako podwładny mogę mu zaufać bo skoro
    > jest szefem, to przynajmniej powinien się lepiej orientować.

    Nie możesz. Masz przestrzegać prawa - nie ważne czy jesteś kulsonem,
    kierowcą autobusu, urzędnikiem czy inżnierem. Koniec tematu. Co najwyżej
    jest podstawa, żeby szef również odpowiadał.

    > Ile ci stójkowi się kształcą aby zajść tak wysoko?

    Nie wiem - maturę muszą mieć, potem pewnie ze dwa lata szkółki.
    Przypomnę tylko, że tym razem rozmawiamy o urzędnikach. Kto ma znać
    prawo będące podstawą ich działań jak nie oni?

    > No widzisz, rozumiesz, choć nadal się bronisz :)

    Przecież od zawsze pisałem, że noszenie munduru powoduje niodwracalne
    szkody w psychice. Są dwie teorie - albo mają za ciasne czapki i ich
    uwierają, albo służba w strukturze hierarchicznej, gdzie awansuje się
    zwykle po prostu "większego chuja" a ty masz z nim nie dyskutować
    powoduję "ogólną chujozę". Nigdy tego nie kwestionowałem.

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2021-02-10 05:57:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Potepiają rezim?

    Chyba nie, aczkolwiek chyba nie udają, że kim przestrzega praw człowieka.
    --
    Shrek