  • 1. Data: 2016-03-06 00:44:19
    Temat: I iluzjonista poległ...
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://www.tvn24.pl/prokuratura-powolala-bieglego-ma
    gika-pierwsza-taka-sprawa-w-polsce,624887,s.html

    Skoro teraz nie mogą go skazać za oszustwo to za co będą mogli? Za
    hazard? Czy jednak gra w 3 kubki wg sądu mieści się w akceptowalnej
    formie prowadzenia (rozrywkowej) działalności gosp.?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-03-07 16:50:14
    Temat: Re: I iluzjonista poległ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
> [...]
    >hazard? Czy jednak gra w 3 kubki wg sądu mieści się w akceptowalnej
    >formie prowadzenia (rozrywkowej) działalności gosp.?

    Malo napisali - kto rozkladal, kto kasowal.

    Tak czy inaczej ... podstawe w KK sad musi miec.
    Prokurator pewnie podal ... tylko niekoniecznie pasuje

    Dzialalnosc rozrywkowa ? Hm... chyba nie.

    Raczej loteria.
    To sie czlowieka wykonczy oplatami za loterie bez zezwolenia :-)

    Ale ... przeciez to nie loteria - mozna patrzec i widziec. Czyli
    sprawnosciowa.

    J.

  • 3. Data: 2016-03-07 17:02:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-03-07 o 16:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości grup
    trada.pl...
    gika-pierwsza-taka-sprawa-w-polsce,624887,s.html

    > Malo napisali - kto rozkladal, kto kasowal.

    Tu jest film z eksperymentu procesowego.
    http://www.gk24.pl/wiadomosci/kolobrzeg/a/w-sadzie-g
    rali-w-trzy-kubki-oskarzony-wygral-z-iluzjonista,946
    4529/
    Z wpisów pod artykułem wynika, że co bardziej bystrzejsi dostrzegli na
    tym filmie, że jednak biegły-magik nie pomylił się w ocenie sytuacji.

  • 4. Data: 2016-03-07 18:45:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >Z wpisów pod artykułem wynika, że co bardziej bystrzejsi dostrzegli
    >na tym filmie, że jednak biegły-magik nie pomylił się w ocenie

    Filmy jakies dwa, i nie bardzo wiadomo ktory jest ktory.

    Ale jednego nie rozumiem.
    Skoro
    "Zdaniem sądu prokuratorowi, Zbigniewowi Steblewiczowi nawet przy
    pomocy nagrań i biegłego magika, nie udało się ostatecznie dowieść, że
    oskarżony dokonał oszustwa (np. w ogóle zabierając kulkę i tym samym
    odbierając szansę na wygraną). "
    to czemu
    "Sąd uznał, że skoro w grze w trzy kubki nie ma żadnych określonych
    reguł, Andrzej L. mógł narzucić swoje: wyciągając kulkę nawet już po
    prawidłowym wskazaniu przez gracza właściwego pudełka"

    Reguly chyba jednak sa - moze i niepisane, ale sa - "rozgrywajacy"
    miesza, grajacy wskazuje - no i jak trafi, to wygrywa.
    Zabranie po wskazaniu to chyba jednak oszustwo.
    Co oczywiscie wypada udowodnic, i eksperyment pokazujacy, ze i dobry
    obserwator przegra bez zabierania kulki podwaza wersje oskarzenia.

    A swoja droga ... na jakie stawki grali, ze 7 tysiecy przegrali ?

    J.