  • 241. Data: 2019-03-08 18:23:36
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 17:19, Shrek pisze:

    > Ja jednak nie tali skomplikowany jak się wydawało. Widzisz! Można - można;)

    Co niby widzę? Od początku tej dyskusji postuluję, by nagrywać wszystko,
    bo potem będą wątpliwości, czy powinni, mogli itp.

  • 242. Data: 2019-03-08 19:13:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co niby widzę?

    Rozwiązanie problemu czynności, działania i nagrywania.

    > Od początku tej dyskusji postuluję, by nagrywać wszystko,
    > bo potem będą wątpliwości, czy powinni, mogli itp.

    No więc po co komplikujesz rzeczy proste? Masz proste rozwiązanie
    rzekomo skomplikowanego problemu, który na dodatek tylko ty widzisz.
    Wiec w czym problem?

    Shrek

  • 243. Data: 2019-03-08 19:25:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 19:13, Shrek pisze:

    > No więc po co komplikujesz rzeczy proste? Masz proste rozwiązanie
    > rzekomo skomplikowanego problemu, który na dodatek tylko ty widzisz.
    > Wiec w czym problem?

    Ja komplikuję? Postulowałem, by w celu uniknięcia nieporozumień, czy
    już, czy za wcześnie po prostu nagrywać cały czas, to się tu "hejt"
    zrobił, że nie wiem kiedy włączać. A ja po prostu takie rozwiązanie
    uważam za lepsze.

  • 244. Data: 2019-03-08 19:43:53
    Od: Kviat

    > Trudnością nie jest podjecie takiej decyzji, tylko przewidzenie w czasie
    > rzeczywistym, jakimi przesłankami będą się kierowały osoby oceniające to
    > w przyszłości.

    No faktycznie, bo przecież przy podejmowaniu trudniejszych decyzji niż
    banalne włączenie kamery, to nie trzeba przewidywać w czasie
    rzeczywistym, jakimi przesłankami będą się kierowały osoby oceniające to
    w przyszłości.
    Np. oceniające użycie broni czy podduszanie w kiblu skutego kajdankami.

    Ręce opadają.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 245. Data: 2019-03-08 19:46:03
    Od: Kviat

> [...]
    > już, czy za wcześnie po prostu nagrywać cały czas, to się tu "hejt"
    > zrobił, że nie wiem kiedy włączać. A ja po prostu takie rozwiązanie

    Ale takiego rozwiązania nie ma. Jak będzie, to będzie podstawa żeby o
    tym podyskutować.
    A na razie stwierdziłeś, że decyzja czy włączyć kamerę czy nie,
    przerasta możliwości intelektualne twoich kolegów z policji.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 246. Data: 2019-03-08 20:06:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > już, czy za wcześnie po prostu nagrywać cały czas, to się tu "hejt"
    > zrobił, że nie wiem kiedy włączać. A ja po prostu takie rozwiązanie

    No i jak tak sobie chcesz to rak rób - nikt ci nie broni. Natomiast
    "hejt" jak to określiłeś dotyczył twojego kiepskiego zdania o kolegach z
    pracy, którzy nie mogą ponoć rozstrzygnąć problemu kiedy kamerę włączyć,
    żeby się interwencja nagrała. I ja to zdanie kolegów podzielam -
    zachowujesz się tu jak milicjant żywcem wyjęty z dowcipów... Co jest
    nieco przerażające, bo jestem pewny, że traktujesz to śmiertelnie
    poważnie (w przeciwieństwie do na przykład JF'a) a i z innych grup wiem,
    że nie masz deficytów intelektualnych. Co prowadzi do smutenego wniosku,
    że albo w policji pracuje specyficzny typ ludzi, albo "idiocieją" oni w
    wyniku służby. Prawdę mówiąc jest to pesymistyczny scenariusz - bo
    znaczy że to problem że tak powiem systemowy, a nie dotyczący tylko ciebie.

    Shrek

  • 247. Data: 2019-03-08 20:39:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 20:06, Shrek pisze:

> [...]
    > wyniku służby. Prawdę mówiąc jest to pesymistyczny scenariusz - bo
    > znaczy że to problem że tak powiem systemowy, a nie dotyczący tylko ciebie.

    Poczekamy. Zobaczymy. Jak oceniasz. Ile czasu minie do pierwszego
    zarzutu, że nie włączono kamery? tego teraz nie liczę, bo podobno po
    prostu bateria padła. Ja się - wbrew temu, co sugerujesz - nie boję o
    brak rozeznania policjantów, tylko oszołomów, którzy będą im zarzuty robić.

  • 248. Data: 2019-03-08 20:49:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poczekamy. Zobaczymy. Jak oceniasz. Ile czasu minie do pierwszego
    > zarzutu, że nie włączono kamery?

    Oceniam że szybko poleci. Ale powodem wcale nie będzie to, że kulsona
    przerosło intelektualnie zadanie włączenie kamery zawczasu, a po prostu
    zapomni (wersja optymistyczna) albo "zapomni" (wersja realistyczna) albo
    wręcz wyłączy "niechcący" wersja pesymistyczna. Tak czy inaczej nie
    będzie to wynikało z niemożności oceny przez funkcjonariusza kiedy
    kamerę włączyć a po prostu z niedbałości lub celowego działania.

    > Ja się - wbrew temu, co sugerujesz - nie boję o
    > brak rozeznania policjantów, tylko oszołomów, którzy będą im zarzuty robić.

    Ale gdzie tu widzisz oszołomstwo tych co im zarzuty będą robić - ma być
    nagrane a nie zostało, więc zarzuty będą zasadne.

    Shrek

  • 249. Data: 2019-03-08 21:25:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.03.2019 o 20:49, Shrek pisze:

> [...]
    > będzie to wynikało z niemożności oceny przez funkcjonariusza kiedy
    > kamerę włączyć a po prostu z niedbałości lub celowego działania.

    No i widzisz, ja - tak z ostrożności - uważam, że po prostu prościej by
    było cały czas i tyle.

    > Ale gdzie tu widzisz oszołomstwo tych co im zarzuty będą robić - ma być
    > nagrane a nie zostało, więc zarzuty będą zasadne.

    Tylko sąd wiadomo, że ma być? Oto jest pytanie.

  • 250. Data: 2019-03-08 22:52:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Co złego widzisz na tych nagraniach? Pytam po prostu.

    To jest materiał z akcji swatu, gdzie grupa dupków wystawiła jednego
    goscia, dzwoniąc na policję, podając im jego nr IP i wciskając kit, że
    trzyma tam zakładników (czy jakąs inną historię). Facet zobaczył, że
    coś się dzieje (światła), więc wyszedł przed dom i zdaje się próbował
    podciagnąć spodnie. No to go zastrzelili. Generalnie wystarczyło, ze
    nie widzieli jego drugiej ręki. Sąd to przyklepał.

    --
    Marcin