  • 171. Data: 2019-03-05 23:22:03
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 21:10, Sh-rek pisze:
    > Z całym szacunkiem, bądź przy jego braku - twoje słowa są nic nie warte
    > - już nie raz pokazałeś, że jak walniesz bzdurę, to będziesz jej bronił
    > jak niepodległości. Jak mam do wyboru, "że coś w życiu widziałeś" i na
    > podstawie tego twierdzisz, że "większość profesjonalnych stystemów..."
    > kontra standardy przemysłowe, to nie mam żadnej wątpliwości kto nie ma racji

    szrek idzie w zaparte, nie potrafi dotrzymać raz danego słowa "EOT",

    ale co się dziwić, szrek nie potrafi powiesić TV na ścianie:))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 172. Data: 2019-03-06 00:01:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > Nawet jesli nie sa to zapisane JPG w osobnych plikach,
    > to skoro obraz tak skacze, to znaczy, ze w strumieniu sa osobne
    > obrazki.

    Każda ramka jest de facto obrazkiem tyle, że mniej lub bardziej pełnym
    bo brakuje w nim tego co jest w poprzedniej lub kolejnej ramce. Skakanie
    wpływa na to ile się zmienia więc co prawda możesz argumentować, że
    zmienia się wszystko ale wymaga to pewnych założeń - taka argumentacja
    jest jedynie poprawna jeśli kompresja międzyklatkowa jest wyłącznie
    pomiędzy pełnymi obszarami klatkek, co jest MZ nieprawdą. W sytuacji
    dynamicznej zmiany pomiędzy klatkami są albo wynikiem zmian w statycznym
    kadrze, albo w zmianą kadru (przesunięcia X-Y) albo obu. W tym pierwszym
    wypadku nadal mamy statyczną część (poza ektremalnymi sytuacjami), w
    drugim rowniez, ale nie zgadza się już X i Y nie? To przesunięcie XY
    jest uwzględniane, a dalej już leci normalnie. Zarzuć goglu "Motion
    search" video codec. ZCWidze, to algorytmy nawet nie rozróżniają tych
    2ch scenariuszy, a starają się wykrywać zmiany (ruch).

    > No i ciekawe - zapisali to jako obrazki, czy zrobili kompresje typu
    > H.264 dla np co 10-tego obrazka z kamery.

    Zapisali strumień, czyli np. jeden pełny obrazek co 28 niepełnych.

    > Ale jak widac - sa rejestratory, w ktorych obraz nie skacze, i sie
    > chwala 25 kl/s.

    Kompletnie nie rozumiem, jak możesz nadal nie rozumieć, że ilość klatek
    na sekundę ma tu dokładnie zerowe znaczenie. I nie wiem już jak Ci to
    wytłumaczyć skoro poprzedie tłumaczenia nic nie dały :)

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2019-03-06 00:30:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Mar 2019 23:01:47 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > jest jedynie poprawna jeśli kompresja międzyklatkowa jest wyłącznie
    > pomiędzy pełnymi obszarami klatkek, co jest MZ nieprawdą.

    W monitoringu istotnie moga dominowac dosc stale obrazy.

> [...]
    > search" video codec. ZCWidze, to algorytmy nawet nie rozróżniają tych
    > 2ch scenariuszy, a starają się wykrywać zmiany (ruch).

    No i tu jest kolejna sprawa - male przesuniecia szuka sie szybko, duze
    ... to jest kosztowne.

    Choc akurat ... kamera nadal dostarcza klatki czesto - mozna sledzic
    jak sie cos przesuwa, a tylko zrzucac co 10 klatek.

    > Zapisali strumień, czyli np. jeden pełny obrazek co 28 niepełnych.

    Byc moze ... czyli np jeden pelny obrazek co 14s, a co pol sekundy
    niepelny ...

    > Kompletnie nie rozumiem, jak możesz nadal nie rozumieć, że ilość klatek
    > na sekundę ma tu dokładnie zerowe znaczenie. I nie wiem już jak Ci to
    > wytłumaczyć skoro poprzedie tłumaczenia nic nie dały :)

    Ja to rozumiem, tylko
    -duze zmiany obrazu, ktore zachodza w czasie dluzszego czasu,
    powoduja, ze metody kompresji miedzyramkowej sa mniej efektywne,

    -co moze powodowac, ze nawet nie starali sie ich wdrozyc.

    Nawet masz stosowny standard M-JPEG.

    J.

  • 174. Data: 2019-03-06 00:36:24
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 06.03.2019 o 00:01, Marcin Deb-owski pisze:
    > Kompletnie nie rozumiem, jak możesz nadal nie rozumieć, że ilość klatek
    > na sekundę ma tu dokładnie zerowe znaczenie. I nie wiem już jak Ci to
    > wytłumaczyć skoro poprzedie tłumaczenia nic nie dały

    im dalej w las tym więcej deb-ów:))))))
    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 175. Data: 2019-03-06 00:36:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > https://www.youtube.com/watch?v=-A8-uStnLL4
    >
    > Ten samochod nie jedzie, tylko przeskakuje.
    >
    > Myslisz, rejestrator wybral co 10-ta klatke z kamery, po czym zrobil z
    > nich film, skompresowany na ogolnych zasadach np H.264 czy MPEG ?

    Kamera zarejestrowała pierwszą pełną klatkę, umieściła w buforze
    (pamięci). Po 1s pobrała następną, dodała do bufora. I tak dalej n-razy
    dla n=<GOP (group of pictures). Gdy n>GOP, kamera zakrzyknęła, hej, mój
    sprzetowy enkoderze h264, masz tu robotę! Enkoder się obudził,
    przeciągnał, przeciścił gardło (od kiedy po piętach deptał mu h265, pił
    więcej) po czym zakasał rękawy i zaczął pobierać obrazki z bufora
    analizując różnice pomiędzy nimi (motion search) i usuwając z ramek
    innych niż pierwsza, wszystko co uznał za takie same w sąsiadujących
    ramkach. Po skonczonej odetchnął. Należy dodać, że kamera mądrą kobietą
    była i potrafiła zaznaczyć w strumieniu, że oto idzie film, który nalezy
    odtwarzać z częstotliwością 1k/s.

    --
    Marcin

  • 176. Data: 2019-03-06 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Tak. Istotą. Bo to nieostre. Prościej jak już pisałem rejestrować
    > wszystko z wyjątkiem przerw i tyle. Bo zawsze będzie problem, w
    > którym momencie włączyć, czy wyłączyć kamerę.

    No po prostu mega problem... wow...

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 177. Data: 2019-03-06 01:05:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No i tu jest kolejna sprawa - male przesuniecia szuka sie szybko, duze
    > ... to jest kosztowne.

    To się zgadza i nikt nie twierdzi, że takie skoki sprzyjają kompresji,
    ale jednak jest ona MZ nadal znacząca. Częściowo może to też wynikać z
    faktu, że przed tą międzyklatkową kompresją idzie też zapewne kompresja
    typu jpeg (odwróconych kosinusów czy jak jej tam). Efektem tej kompresji
    jest to, że całe obszary się ujednolicają - gdzieś były 64 różne
    piksele, teraz wszystkie są takie same. Nie na darmo te dekodery mają
    ustawialną jakość wynikową gdzie na jednym końcu jest masakra (duża
    kompresja) a na drugim placebo (brak kompresji).

    Jak Ci bardzo zalezy to mogę zrobić prosty eksperyment i wziąć jakąś
    dynamiczną scenę, (ro)złożyć ją na obrazki i zapisać z różnym kodowanie.
    Albo lepiej powiedzieć Ci jak to zrobić? :) Masz jakiegoś Linuksa na
    chodzie?

    > Choc akurat ... kamera nadal dostarcza klatki czesto - mozna sledzic
    > jak sie cos przesuwa, a tylko zrzucac co 10 klatek.

    Można, bo to w sumie bez znaczenia czy robi 1 zdjecie na s. czy 25 a
    wybieramy co 25.

    > Byc moze ... czyli np jeden pelny obrazek co 14s, a co pol sekundy
    > niepelny ...

    Np.

    > Ja to rozumiem, tylko
    > -duze zmiany obrazu, ktore zachodza w czasie dluzszego czasu,
    > powoduja, ze metody kompresji miedzyramkowej sa mniej efektywne,

    Mniej relatywnie do własnych możliwości, ale niekoniecznie do braku
    kompresji międzyklatkowej w ogóle.

    > -co moze powodowac, ze nawet nie starali sie ich wdrozyc.
    >
    > Nawet masz stosowny standard M-JPEG.

    Dosyć historyczny. Natomiast jak czyimś celem jest perfekcyjnej jakości
    zdjęc to w drugą stronę też się tak łatwo faktycznie nie da. Mam kilka
    kamer poklatkowych, które sobie rejestrują chmurki i inne podobne
    rzeczy. Krajobraz, sceny generalnie statyczne. Taka kamera robi jedno
    zdjęcie co 10s i zapisuje do pliku. 6:30 do 19:00, ca 4500 zjęć na dobę
    na kamerę i zżera ca 10-12GB miejsca na dysku. Pomyślałem sobie, że będę
    te zdjęcia przechowywał jako film. Złożę je h265 a potem jak będzie
    potrzeba rozłożę. No i nie da się. Jakakolwiek sensowna kompresja
    (powiedzmy do 3-5GB) widać wyraźnie utratę jakości w porównaniu z
    oryginałami. W szczegółach, ale zawsze.

    --
    Marcin

  • 178. Data: 2019-03-06 01:54:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > byc moze jeden scalak 16 kamer kompresuje.
    > Albo jak piszesz - przeniesli do kamery ... ale BNC ciagle jest w
    > uzyciu.

    Są modele NVR, że wszystko kompresuje NVR, są hybrydowe, są takie co nic
    nie kompresują. 16 kamer po BNC to nie jest w sumie takie duże wyzwanie,
    bo to raz, to jest maks D1 (stare TV pal/ntsc) czyli mała klatka, dwa,
    że w tych tańszych NVR, z którymi miałem do czynienia, na ogół tylko
    część kanałow mogła nagrywać w pełnej rozdzielczości, więc np. trzeba
    było wybrać 8ch D1 a 8 połówka D1.

    --
    Marcin

  • 179. Data: 2019-03-06 06:03:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > No po prostu mega problem... wow...

    Jak widac tak :) Ja bym prawde mówiąc rejestrował wszystko, bo później
    się okaże, ze ktoś cos przetworzył literalnie i uznał, że nie trzeba.

    --
    Marcin

  • 180. Data: 2019-03-06 07:42:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2019 o 00:30, J.F. pisze:

> [...]
    > powoduja, ze metody kompresji miedzyramkowej sa mniej efektywne,
    >
    > -co moze powodowac, ze nawet nie starali sie ich wdrozyc.

    Ale one są defaltowo na pokładzie zarówno kamery jak i rejestratora.
    Więc nie ma co nawet5 implementować - gotowe rozwiązanie już jest.

    Shrek