  • 141. Data: 2019-03-05 11:40:51
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5c7d6326$0$508$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 04.03.2019 o 16:58, J.F. pisze:
> [...]

    >lub
    >wyłączyć to nagrywanie. Dlatego osobiście uważam, że nagrywanie
    >ciągłe
    >jest lepsze. Pracujący 12 godzin patrol fizycznie patroluje pewnie
    >właśnie około 10 godzin. Pamiętaj, że to całkowity czas służby, a w
    >jej
    >trakcie jeszcze są takie rzeczy, jak odprawa przed służbą, przerwy
    >(przysługują im dwie) czy rozliczenie po służbie. Sądzę, że włączenie
    >po
    >odprawie, wyłączanie na przerwy i z chwilą rozliczenia powinno być

    A jak interwencja zaskoczy w trakcie przerwy ? :-)

    J.

  • 142. Data: 2019-03-05 11:52:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 04.03.2019 o 17:06, J.F. pisze:

    >Nie będzie - międzyramki mają mniejszy rozmiar niż podstawowe ramki.

    No i o to chodzi - miedzyramki maja maly rozmiar, ale co pewien czas
    trzeba jednak nagrac pelny obraz.
    W efekcie takie "2 JPG/s" moze byc podobnie duze "strumien video" ...
    tylko jeszcze rejestrator musi potrafic ten strumien zrobic .. albo
    kamera.

    >Zwłaszcza przy niewielkiej dynamice sceny.

    No i widzisz - z jednaj strony czesto scena sie nie zmienia i cala noc
    potrafi byc to samo,
    z drugiej - jak sie zaczna ludzie krecic, to takie "co pol sekundy"
    sie mocno zmieniaja.

    Ale pelen pojedynczych JPG :-)

    J.

  • 143. Data: 2019-03-05 12:29:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >no i zagadka rozwiązana, baterie wytrzymują 10h a robili 11h, a taka
    >"poważna" dyskusja się wywiązała:)))))))

    Dyskusja jest nadal zasadna :-)

    -to tylko wypowiedz policjantki, sprawdzic czy prawdziwa :-)
    -producent deklaruje 12h co najmniej ... bubla dostarczyl ?
    -dostali ladowarki - czemu nie uzyli ?

    -powinni miec zawsze wlaczone, czy tylko przy interwencji ?
    -wychodzi na to, ze mieli caly czas ... i widac jak sie skonczylo.
    -ale czy rozmowe ze zglaszajacym traktujemy jak interwencje, czy
    jeszcze niegodna utrwalenia ?

    J.

  • 144. Data: 2019-03-05 12:30:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 11:38, J.F. pisze:

    > No, jesli ustawisz 1kl/s, to zachodzi pytanie techniczno-filozoficzne,
    > czy to bardziej przypomina nagrywanie strumieni video, czy jednak
    > nagrywanie ciagu JPG/obrazkow.

    Bardziej filozoficzne niż techniczne. Technicznie to będzie strumień,
    tylko o 1 klatce na sekundę.

    > No i jest dodatkowe pytanie - czy mozesz ustawic nagrywanie 8 kanalow po
    > 50 czy tam 25 kl/s,
    > czy nie, bo to juz za szybko ...

    Zależy od rejestratora. Kiedyś podawano oreintacyjnie w klatkach/s dla
    wszystkich kanałów (ale to w czasach analogowych). Obecnie granicę
    stanowi raczej przepustowość pamięci masowej. Bo sam "rejestrator"
    dostaje gotowy strumień z kamery i niewiele z nim robi.

    > A gdzies jeszcze nad tym wisi kwestia sprzetowa, czy rejestrator ma 8
    > kompresorow pozwalajacych na dobra kompresje z 8 wejsc, i kiedy sie
    > takie uklady pojawily ...

    Obecnie rejestrator nic nie kompensuje - dostaje gotowy strumień z
    kamery. A kiedyś - podejrzewam, że skoro podawało się ogólną ilość
    klatek na sekundę to (przynajmniej w w tych do średniej półki) koder był
    jeden.

    Shrek

  • 145. Data: 2019-03-05 12:32:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > O tyle mam wątpliwości, że to jest częściej spotykane w
    > aparatach/kamerach użytkowych (normalnych) a te do cctv zwykle nagrywają
    > widea w/do swojej maksymalnej rozdzielczości. Mam na myśli, ze taki
    > kamkorder Sony może mieć np. matryce 20MP a wideo nagrywa tylko FHD, ale
    > już te popularne kamery cctv to mają matrycę 2MP i tyle też maks
    > nagrywają wideo.

    Znalazłem informacje, niektóre kamery, w przypadku alarmu przesyłają
    sekwencyjnie zrobione zdjecia w jpg w dowolne miejsce (miedzy innymi po
    to by wyslac powiadomienie na smyrfona) Widac ci klienci, dla ktorych w
    firmie wykonywano instalacje chcialy miec zarejestrowane tylko zdjecia
    ze zdarzen, video nie bylo zapisywane.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 146. Data: 2019-03-05 12:47:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 11:52, J.F. pisze:

> [...]
    > W efekcie takie "2 JPG/s" moze byc podobnie duze "strumien video" ...
    > tylko jeszcze rejestrator musi potrafic ten strumien zrobic .. albo kamera.

    Kamera - i z tego co mi się wydaje kamera nie jest w stanie wogóle
    wystawić inny format niż strumień. W szczególności być może jest
    możliwość skonfigurowania strumienia, żeby nie zawierał międzyramek, ale
    dalej będzie to przesyłane w postaci strumienia a nie pojedynczych
    jpegów. Jedyny cel w jakim można by wymyślić taki sposób przesyłania
    danych (pojedyncze obrazki nie strumień) to żeby coś takiego stworzyć, a
    potem zawrzeć to w SIWTZ przetargu, w nadziei że konkurencja nie ma tak
    bezcelowego rozwiązania;)

    OK - kończę, bo chciałem tylko sprostować bzdurę Roberta jakoby
    rejestratory nie zapisywały strumieni a pojedyncze obrazki z sygnaturą
    czasową, a wyszedł solidny offtop. Przy okazji może ktoś się czegoś
    mądrego nauczył;)

    Shrek

  • 147. Data: 2019-03-05 13:30:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kamera - i z tego co mi się wydaje kamera nie jest w stanie wogóle
    >wystawić inny format niż strumień.

    Jak widze rejestrator z 16 zlaczami BNC, to mysle sobie, ze to nie sa
    zlacza od ethernetu :-)

    Ale jak jest kamera IP ... raczej dokonuje kompresji.
    Byc moze jakiej wstepnej tylko.

> [...]

    >rejestratory nie zapisywały strumieni a pojedyncze obrazki z
    >sygnaturą czasową, a wyszedł solidny offtop.

    Nawet jesli nie sa to zapisane JPG w osobnych plikach,
    to skoro obraz tak skacze, to znaczy, ze w strumieniu sa osobne
    obrazki.
    No i ciekawe - zapisali to jako obrazki, czy zrobili kompresje typu
    H.264 dla np co 10-tego obrazka z kamery.

    Ale jak widac - sa rejestratory, w ktorych obraz nie skacze, i sie
    chwala 25 kl/s.

    Wiec tak calkiem to Robert bzdury nie napisal.
    Sam widzialem jakis taki skaczacy/maloklatkowy rejestrator, ale co
    mial na dysku to sie nie interesowalem.
    Dosc, ze malo co nagral.

    J.

  • 148. Data: 2019-03-05 13:36:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Bardziej filozoficzne niż techniczne. Technicznie to będzie strumień,
    >tylko o 1 klatce na sekundę.

    A tak bardziej technicznie - zastosujesz na tym typowa kompresje do
    filmow ?

> [...]
    >granicę stanowi raczej przepustowość pamięci masowej. Bo sam
    >"rejestrator" dostaje gotowy strumień z kamery i niewiele z nim robi.

    Jak pokazywalem - w ofercie ciagle sa rejestratory z duza iloscia BNC.

> [...]
    >kamery. A kiedyś - podejrzewam, że skoro podawało się ogólną ilość
    >klatek na sekundę to (przynajmniej w w tych do średniej półki) koder

    Ale masz rejestrator na 4,8,16 ... kamer. Takich z BNC

    I sygnal z kazdej trzeba osobno kompresowac.
    Dawno, dawno, temu, taki kompresor to byl spory kawalek sprzetu, teraz
    byc moze jeden scalak 16 kamer kompresuje.
    Albo jak piszesz - przeniesli do kamery ... ale BNC ciagle jest w
    uzyciu.

    J.

  • 149. Data: 2019-03-05 13:44:49
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 05.03.2019 o 12:29, J.F. pisze:
    > -producent deklaruje 12h co najmniej ... bubla dostarczyl ?

    to wyjaśni odpowiednie dochodzenie, na pewno nie bicie piany na psprawo:)

    > -dostali ladowarki - czemu nie uzyli ?

    kiedy mija 10 godzina roboty, nie o ładowaniu baterii się myśli:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 150. Data: 2019-03-05 14:49:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dalej będzie to przesyłane w postaci strumienia a nie pojedynczych
    > jpegów. Jedyny cel w jakim można by wymyślić taki sposób przesyłania

    Technicznie żaden problem, wystarczy okresowo zapisywać do pliku gdzieś
    pod drzewem serwera www. Tak robiło wiele kamer ery przedonvifowej, np.
    taka DCS-900, która wystawiała /VIDEO.CGI (mjpeg) i /IMAGE.JPEG.

    --
    Marcin