  • 11. Data: 2011-09-28 10:07:23
    Temat: Re: Hurtownia wina i "duża sprzedaż"
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...onet.pl>

    news:j5sria$5ic$1@news.onet.pl...
> [...]
    > inne (nie mające zezwolenia) kupują w sklepie kilka/kilkanaście butelek na
    > paragon, później tenże paragon jest przekształcany na fakturę - taka jest
    > "dziwna" księgowość, obsługująca tę firmę.
    >
    > Teraz sytuacja dość kuriozalna:
    > Firma obsługująca firmowe imprezy (nie mająca pozwolenia na alkohol) chce
    > kupić 100 butelek wina. Ale sklep odmawia sprzedaży. Polska szefowa tegoż
    > sklepu i hurtowni dzwoni do osoby wystawiającej akcyzy dla firm, czy może
    > sprzedać. Tamta osoba twierdzi, że to za dużo. Nie podaje definicji

    Poradzić kupującemu żeby przez tydzien kupował codziennie po 20 butelek,
    albo niech sobie znajdzie normalny sklep, który kupi w hurtowni i mu sprzeda
    100 butelek bez łaski. Myślę, że z tym ostatnim nie będzie problemu, każdy
    chętnie pójdzie na taki układ.

    Pozdro Przemek

  • 12. Data: 2011-09-28 10:09:59
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...onet.pl>

    > Ale szefowa dzwoni też gdzieś do Urzędu Celnego do jakiegoś działu akcyz,
    > gdzie otrzymuje odpowiedź, że to "za dużo".

    A co ma do tego Urząd Celny? Akcyza opłacona, cło opłacone, podatek
    doliczony, to powinni się cieszyć, że trafił się klient który chce kupić 100
    butelek.

    Pozdro Przemek

  • 13. Data: 2011-09-28 13:02:25
    Temat: Re: Hurtownia wina i "du?a sprzeda?"
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 12:09, Przemek Lipski pisze:
    > U?ytkownik "Adam"<a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > A co ma do tego Urz?d Celny? Akcyza op?acona, c?o op?acone, podatek
    > doliczony, to powinni sie cieszyae, ?e trafi? sie klient który chce kupiae 100
    > butelek.

    Też im to mówiłem.

    Wszystkie materiały, jakie znalazłem (Ustawa z dnia 26 października 1982
    r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi) mówią, że
    to _sprzedający_ ma mieć zezwolenie, a nie _kupujący_

    Gdyby kupujący chciał kupować w hurtowni towar w ilościach paletowych,
    wtedy być może problem by istniał.

    No nic, zobaczymy. Prawdopodobnie rozbiją Wydanie Zewnętrzne na kilka
    faktur, skoro się tak trzęsą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.