  • 141. Data: 2009-10-22 11:54:19
    Temat: Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > Podkreślmy to słowo - "nielegalne".
    > Jak by się nie gimnastykować nie da się legalnie otworzyć w Polsce
    > ubojni psów ani legalnie sprzedawać produktów tej ubojni.
    > To jest grupa "prawo", chciałam przypomnieć.
    > [...]

    A ktoś to rzeczywiście sprawdzał w praktyce że masz taką *PEWNOŚĆ*?
    "Opóźnić otwarcie" dałoby się z pewnością, uniemożliwić osobie
    zdeterminowanej, cierpliwej i wytrwałej to już nie mam pewności.
    Po za tym jest zawsze możliwość importu :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Takie jest życie.

  • 142. Data: 2009-10-22 11:59:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > No i ja się z tym nie zgadzam. Uważam to za bezsensowne prawo,
    > wynikające z ciemnogrodu i przesądów ludowych.

    Możesz rozwinąć? Bo nie zrozumiałam przesłania.

    Przejrzała poprzednie Twoje wypowiedzi w tym temacie i mam nieodparte
    wrażenie, że zrobiłeś właśnie jakieś intelektualne salto w tył z obrotem.

    Co jest konkretnie przesądem i z czym się nie zgadzasz?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 143. Data: 2009-10-22 11:59:44
    Temat: [OT] Re: "Humanitarne" wg sądu zabijanie psów
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-10-2009 o 13:40:26 Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    napisał(a):

    > No jak widać ma znaczenie dla prawnej oceny, bo prawodawca to nie jest
    > Wielki Natchniony Nieomylny tylko p.osłowie działający wg określonych
    > schematów.

    Zaraz, to już nie ty docydujesz, poprzez utworzenie z kolegami
    społeczeństwa
    na podstawie umowy społecznej - tylko jakieś p.osły decydują za ciebie?

    --
    Tomek

  • 144. Data: 2009-10-22 12:02:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:36:19 +0200, Maddy napisał(a):

    > Błędem TOZu było, że sprawę oparło na koncepcji 'humanitaryzmu' wobec
    > zwierząt zamiast zadowolić sie mniej szlachetnym w wymowie ale
    > skuteczniejszym doniesieniem o zagrożeniach sanitarnych czy ukrywaniu
    > dochodów.

    Raczej nie TOZ oskarża w takich sprawach.
    I: nie wiemy jak sprawę zahaczał prokurator.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 145. Data: 2009-10-22 12:03:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Maddy pisze:

    > Możesz rozwinąć? Bo nie zrozumiałam przesłania.
    >
    > Przejrzała poprzednie Twoje wypowiedzi w tym temacie i mam nieodparte
    > wrażenie, że zrobiłeś właśnie jakieś intelektualne salto w tył z obrotem.

    Albowiem? Ja sądzę coś przeciwnego.

    > Co jest konkretnie przesądem i z czym się nie zgadzasz?

    Rozróżnianie psów i świń. To, że ciemnogród chwali pyszne mięsko ze
    świninki... Że nie przeszkadzają mu rzeźnie świń, krów... Że nie
    przeszkadza mu, jak ryby się duszą na pokładach kutrów... Ale
    jednocześnie ciemnogród nie pozwala mi na legalną hodowlę i ubojnię
    psów, choćby nawet było to 1000 razy bardziej humanitarne niż ubojnia
    krów, świń czy owiec.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 146. Data: 2009-10-22 12:03:30
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 13:40:26 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No i ja się z tym nie zgadzam. Uważam to za bezsensowne prawo,
    > wynikające z ciemnogrodu i przesądów ludowych.

    Przesądem ciemnogrodu jest to, że się w Polce psów nie je? Czy fakt, że
    jednak większość Polaków psów nie je jest efektem ciemnogrództwa?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 147. Data: 2009-10-22 12:08:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Olgierd pisze:

    > Przesądem ciemnogrodu jest to, że się w Polce psów nie je? Czy fakt, że
    > jednak większość Polaków psów nie je jest efektem ciemnogrództwa?

    Nie, to, że większość Polaków psów nie jest jest efektem ich braku w
    sprzedaży. Natomiast ciemnogrodem nazywam moralność kalego
    dopuszczającego warunki hodowli kurczaków, warunki hodowli świń itp przy
    jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na mięso, nawet jeśliby były
    prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' niż hodowle kurczaków czy świń.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 148. Data: 2009-10-22 12:12:50
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:08:34 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

> [...]
    > jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na mięso, nawet jeśliby były
    > prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' niż hodowle kurczaków czy

    W pewnym sensie się z Tobą zgadzam.

    Aczkolwiek to chyba także wynika z aksjologii. Ja w takich sytuacjach
    "myślę Kossakiem" ;-) i nie mogę zrozumieć jak w Polsce można tak
    traktować konie i psy (i później sobie przypominam, że tamtą warstwę dość
    skutecznie zdruzgotano, najpierw po 1863 i później, po 1939 też), a
    współczesne nam społeczeństwo to w większości element napływowy ze wsi do
    miast.
    A tam, wiadomo, pies to zwierzę nieczyste itd.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 149. Data: 2009-10-22 12:59:17
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.10.2009 14:08), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie, to, że większość Polaków psów nie jest jest efektem ich braku w
    > sprzedaży.

    Myślę jednak, że jest zupełnie odwrotnie i brak sprzedaży jest efektem
    braku popytu.

    Jakby był popyt na psinę (czyli jedzenie psów byłoby zgodne z naszą
    kulturą), to i hodowle by były i prawo by było inne.

> [...]
    > jednoczesnym niedopuszczaniu hodowli psów na mięso, nawet jeśliby były
    > prowadzone zdecydowanie ,,humanitarniej'' niż hodowle kurczaków czy świń.

    Widzisz, problem w tym że jakby psy miały być hodowane w tych warunkach
    co świnie, to nikt chociaż trochę wrażliwy by nie dał rady ...

    Nasz stosunek emocjonalny do zwierzaka ma duże znaczenie. Świnia - to
    świnia po prostu, okrągłe toto i niepodobne do niczego. Ale jak odkryli
    jakiś czas temu hodowlę koni jakiegoś posła bodajże, które żyły w
    strasznych warunkach, to się raban (słusznie zresztą) podniósł. ZTCW w
    podobnych lub gorszych warunkach są traktowane świnie, kury i jakoś ogół
    przechodzi nad tym do porządku dziennego.

    Po prostu pies i koń bliższy człowiekowi niż świnia i kura.

    p. m.

  • 150. Data: 2009-10-22 13:13:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 14:59:17 +0200, mvoicem napisał(a):

    > Po prostu pies i koń bliższy człowiekowi niż świnia i kura.

    Kossak, ja twierdzę, że to Kossak i Sienkiewicz.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd