  • 31. Data: 2010-09-19 22:47:55
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest możliwe?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    news:4c960d02$0$21011$65785112@news.neostrada.pl...
    > (09/19/2010 10:48 AM), RadoslawF wrote:
    > [...]
    >
    > Wyjątkowo zgadzam się z Czaplą.
    >
    > Jeżeli układ działa inaczej (z mniejszą skutecznością) przy włączonym
    > silniku, to oznacza że jego działanie jest uzależnione od pracy silnika.
    > Co jest oczywistą oczywistością :).
    >
    > p. m.

    Nie do końca. Podciśnieniowe serwo hamulcowe nie jest uzaleznione od pracy
    silnika tylko od obecności podciśnienia w kolektorze ssącym.
    Aby takie podciśnienie uzyskać, wystarczy podczas hamowania w trakcie
    holowania (lub podczas całego holowania) włączyć najwyższy bieg, który
    będzie "kręcił" silnikiem przenosząc napęd od kół pojazdu, co już wywoła
    podciśnienie i spowoduje działanie serwa hamulcowego. Dawo temu gdy miałem
    125p tak go właśnie holowałem. Nie tak dawno temu gdy miałem nubirę też ją
    tak raz holowałem, bo jej zatrzymanie bez serwa zdawało się niemożliwe.
    --
    Jackare

  • 32. Data: 2010-09-20 06:06:47
    Temat: Re: Holowanie - czy w ogóle jest mo?liwe?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/19/2010 06:47 PM), Czapla wrote:

    > Ejże! Fiat 125 to chyba coś tak rok 1967, a serwo miał :).

    No owszem miał. Chociaż wydaje mi się że takie cieniutkie to było
    wspomaganie.

    A poza tym?

    Maluch - miał?
    Wartburg - nie miał.
    Syrenka - jak wspomniałeś.
    Trabant - chyba nie miał.
    Skoda - nie miała.
    Żuk/Nysa - nie miały.
    Warszawa - nie miały.
    Moskwicz/Żiguli/Wołga - ?

    Coś jeszcze jeździło po polskich drogach (pomijając zachodnie wozy które
    były chyba w śladowych ilościach)?

    p. m.

  • 33. Data: 2010-09-20 06:20:58
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Zważywszy, że od kilku lat ABS jest obowiązkowym elementem nowego pojazdu
    > osobowego, a o skuteczności hamowania napisano w odpowiednim
    > rozporządzeniu.

    ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców

  • 34. Data: 2010-09-20 06:35:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-20 08:20, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców

    Nieraz może zmniejszyć skuteczność.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2010-09-20 06:35:53
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Taką interpretację miał zapewne na myśli ustawodawca. Niestety,
    > funkcjonariusze mieli odmienną :(. Nie wykłócałem się bo mogli zabrać
    > dowód
    > rejestracyjny :).

    no to teaz wal naprawić "niesprawność", dzięki której mogli zabrać dowód i
    do komendanta anulować mandat
    pzdr
    GL

  • 36. Data: 2010-09-20 07:58:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > No owszem miał. Chociaż wydaje mi się że takie cieniutkie to było
    > wspomaganie.

    Pierwsze duze polskie Fiaty mialy na tylnej szybie fabryczny napis
    'Hamulce tarczowe ze wspomaganiem' i nie bylo to bez powodu - hamowaly
    _znacznie_ lepiej niz prawie wszystko, do czego polscy kierowcy byli
    przyzwyczajeni.

    MJ

  • 37. Data: 2010-09-20 08:38:27
    Od: "TomT" <tom@wywal_to_simona.pl>

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid>
    >

    > ABS nie zmienia skuteczności działania hamulców

    Widziałeś samochód z ABS na lekko oblodzonym zjeździe do garażu? Całkowity
    brak hamowania.

    TomT

  • 38. Data: 2010-09-20 09:49:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-19 23:21, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Jeszcze były hydrauliczno-pneumatyczne.

    Słyszałem, nie spotkałem osobiście, może chodzi o system
    gdzie hydrauliczne były w pojeździe a układ pneumatyczny
    odpowiadał za przyczepę.
    Ewentualnie w pojazdach gdzie istnieje potrzeba stopniowania
    działania hamulców a z uwagi na masę z ładunkiem system hydrauliczny
    jest nieefektywny, sam system powietrzny działa na zasadzie
    zero jedynkowej.

    Pozdrawiam

  • 39. Data: 2010-09-20 09:57:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-20 08:06, Użytkownik mvoicem napisał:

    > No owszem miał. Chociaż wydaje mi się że takie cieniutkie to było
    > wspomaganie.
    >
    > A poza tym?
    >
    > Maluch - miał?
    > Wartburg - nie miał.
    > Syrenka - jak wspomniałeś.
    > Trabant - chyba nie miał.
    > Skoda - nie miała.
    > Żuk/Nysa - nie miały.
    > Warszawa - nie miały.
    > Moskwicz/Żiguli/Wołga - ?
    >
    > Coś jeszcze jeździło po polskich drogach (pomijając zachodnie wozy które
    > były chyba w śladowych ilościach)?

    Maluchy nie miały, nie wiem jak było z Bisem i tymi
    z końca produkcji.
    Żuk miał, Nysa nie wiem, ale powinna mieć, to były podobne
    konstrukcje różniące się głównie karoserią.
    No i te pojazdy z ładunkiem miały 2 tony masy.
    Terenowe Gazy i Uazy nie miały wspomagania.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-09-20 09:59:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/20/2010 08:35 AM), Liwiusz wrote: