  • 11. Data: 2007-09-05 15:06:55
    Temat: Re: Hiv a naklanianie do seksu
    Od: "se" <s...@s...org>

    Jeśli się leczył na to to figuruje w rejestrze.

  • 12. Data: 2007-09-05 17:25:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Lawenda" <l...@o...eu> napisał w wiadomości

    > To jeszcze jedno pytanie. Osoba ktora zostala nakloniona do seksu nie
    > wiedziala
    > o wirusie, druga osoba wiedziala, czyli jak ustalilismy to jest
    > przestepstwo
    > karne. Niestety tu wlasciwie jest slowo przeciwko slowu. Przed sadem winny
    > przeciez sie moze wyprzec. Zdarzenia nie ma ani na filmie ani nie ma
    > zdjec.
    > Jest slowo pokrzywdzonej przeciwko slowu zarazonego.

    Zakazonego. To jest choroba zakazna a nie zarazna.

    > Jakie sa szanse zeby sad dal wiare w zeznania? Ja jestem przekonany ze to
    > zdarzenie zaszlo. Mozliwe ze znajda sie osoby, ktore poswiadcza, ze moglo
    > do
    > niego dosc, chociaz wiadomo ze nikt nie powie ze jna pewnop doszlo bo nie
    > bylo
    > swiadkow.

    Moim zdaniem male - nikt nikogo do seksu nie zmuszal. Jezeli pretensje, to
    do rodzicow/szkoly/ksiedza, ze sie o gumie nie pamietalo.

    Zwlaszcza, ze przy seksie oralnym ryzyko zakazenia (nie zarazenia!!!) jest
    stosunkowo male.

    sz.

  • 13. Data: 2007-09-06 07:13:53
    Od: "Lawenda" <l...@o...eu>

    > Użytkownik "Lawenda" <l...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Zakazonego. To jest choroba zakazna a nie zarazna.

    Wybacz.

    > Moim zdaniem male - nikt nikogo do seksu nie zmuszal. Jezeli pretensje, to
    > do rodzicow/szkoly/ksiedza, ze sie o gumie nie pamietalo.

    No tak, ale skoro to przestepstwo jest uwzglednione w kodeksie karnym, to
    pomimo tego ze nikt nikogo nie zmuszal, to nadal jest przestepstwo. Nikt by sie
    przeciez nie zdecydowal na cos takiego wiedzac ze druga osoba jest zakazona....

  • 14. Data: 2007-09-06 07:32:54
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Sep 5, 4:52 pm, "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote:
    > A jak udowodnic, ze to wlasnie ta osoba spowodowala zakazenie?
    >
    > --
    > Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

    Kod RNA wirusa. Chyba to bylo RNA. Kazdy wirus sie zmienia pod
    wlasciciela i zarazony ma wpolne cos tam z zarazajacym.

  • 15. Data: 2007-09-06 07:47:41
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > by sie
    > przeciez nie zdecydowal na cos takiego wiedzac ze druga osoba jest

    Jak sie jeszcze zajmowalem profilaktyka HIV/AIDS powtarzalem do znudzenia:
    jezeli potraktujesz druga osobe jakby byla zakazona - nic ci nie grozi.

    No i pozostaje pytanie, czy seks oralny spelnia wymaganie "naraza
    bezposrednio"...

    Sie powaznie zastanawiam, czy ktos nie pronuje na sile szukac winnego
    _wlasnej_ glupoty. Bo jak byl jeden incydent, to pewnie byly i inne, z
    innymi osobami, na sposoby jeszcze mniej bezpieczne - ale to juz NTG.

    sz.

  • 16. Data: 2007-09-06 07:58:46
    Od: l...@o...eu

> [...]
    > _wlasnej_ glupoty. Bo jak byl jeden incydent, to pewnie byly i inne, z
    > innymi osobami, na sposoby jeszcze mniej bezpieczne - ale to juz NTG.

    NTG i nie na miejscu bo nie wiesz o sprawie tyle, zeby wyrazac tego typu
    opinie. Na tej grupie warto ograniczyc sie do prawnej strony sprawy.

  • 17. Data: 2007-09-06 09:35:19
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik <l...@o...eu> napisał w wiadomości

    > NTG i nie na miejscu bo nie wiesz o sprawie tyle, zeby wyrazac tego typu
    > opinie. Na tej grupie warto ograniczyc sie do prawnej strony sprawy.

    No to prosze bardzo - TG. Watpliwosci tlumaczy sie na korzysc oskarzonego.

    I mamy dwa prawdopodobienstwa:
    1. Zakazenie HIV podczas seksu oralnego.
    2. Zakazenie z innego zrodla.

    Zdecyduja biegli.

    Ja bym sie nie wyglupial. Z HIV mozna zyc - im spokojniejsze i szczesliwsze
    to zycie - tym dluzsze.

    sz.

  • 18. Data: 2007-09-06 09:51:52
    Od: "Lawenda" <l...@o...eu>

> [...]
    >
    > I mamy dwa prawdopodobienstwa:
    > 1. Zakazenie HIV podczas seksu oralnego.

    A jednak kodeks karny nie rozgranicza przypadkow czy doszlo do zakazenia czy
    nie. Liczy sie tylko to ze do stosunku doszlo przy czym zakazony wiedzial o
    wirusie, a druga osoba nie wiedziala.

  • 19. Data: 2007-09-06 10:01:24
    Od: l...@o...eu

    > Zakazonego. To jest choroba zakazna a nie zarazna.

    > Zwlaszcza, ze przy seksie oralnym ryzyko zakazenia (nie zarazenia!!!) jest
    > stosunkowo male.

    Tak swoja droga moze ktos by to powiedzial ludziom tworzącym kodeks bo tam
    wyraznie jest o zarazeniu :

    Art. 161. § 1. Kto, wiedząc, że jest zarażony wirusem HIV, naraża bezpośrednio
    inną osobę na takie zarażenie, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

  • 20. Data: 2007-09-06 17:25:37
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 06-09-2007 o 09:32:54 SzalonyKapelusznik
    <s...@g...com> napisał(a):

    > Kod RNA wirusa. Chyba to bylo RNA. Kazdy wirus sie zmienia pod
    > wlasciciela i zarazony ma wpolne cos tam z zarazajacym.

    Ciekawe jaka jest pewnosc takiego badania.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.