  • 11. Data: 2011-08-12 19:57:16
    Temat: Re: Hipoteka ustanowiona przez gmine, a zamiana mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Aug 2011, E wrote:

    > 2. po zamianie mieszkania wg. mnie hipoteka powinna zostać usunięta

    Chyba tylko pod warunkiem obciążenia hipoteką tego nowego mieszkania?

    > W urzędzie miasta ( rozmowa tel. ) twierdzą, że możliwe będzie usunięcie
    > hipoteki dopiero po 5 latach - absurd.

    Nie, chcą żeby przez przynajmniej 5 lat udzielona bonifikata "blokowała"
    możliwość zamiany mieszkania na pieniądze.
    Skoro tak jest w umowie, to nowy właściciel będzie od tego żeby pilnował
    czy nie sprzedasz swojego nowego mieszkania :> (nie wiem czy umowa
    "pilnuje" *tego* mieszkania czy *Twojego* mieszkania, bo to dwie
    różne sprawy, może wyjść że po zamianie niesprzedawalne przez 5 lat
    będą oba :))

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-08-13 12:35:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2011 21:57:16 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "pilnuje" *tego* mieszkania czy *Twojego* mieszkania, bo to dwie różne
    > sprawy, może wyjść że po zamianie niesprzedawalne przez 5 lat będą oba

    A więc przeczytajmy ustawę:

    2. Jeżeli nabywca nieruchomości zbył nieruchomość lub wykorzystał ją na
    inne cele niż cele uzasadniające udzielenie bonifikaty, przed upływem 10
    lat, a w przypadku nieruchomości stanowiącej lokal mieszkalny przed
    upływem 5 lat, licząc od dnia nabycia, jest zobowiązany do zwrotu kwoty
    równej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji. Zwrot następuje na
    żądanie właściwego organu.

    2a. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku:

    1) zbycia na rzecz osoby bliskiej, z zastrzeżeniem ust. 2b;

    2) zbycia pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego;

    3) zbycia pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego i Skarbem Państwa;

    4) zamiany lokalu mieszkalnego na inny lokal mieszkalny albo nieruchomość
    przeznaczoną lub wykorzystywaną na cele mieszkaniowe;

    5) sprzedaży lokalu mieszkalnego, jeśli środki uzyskane z jego sprzedaży
    przeznaczone zostaną w ciągu 12 miesięcy na nabycie innego lokalu
    mieszkalnego albo nieruchomości przeznaczonej lub wykorzystanej na cele
    mieszkaniowe.

    2b. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do osoby bliskiej, która zbyła
    lub wykorzystała nieruchomość na inne cele niż cele uzasadniające
    udzielenie bonifikaty, przed upływem 10 lat, a w przypadku nieruchomości
    stanowiącej lokal mieszkalny przed upływem 5 lat, licząc od dnia
    pierwotnego nabycia.

    Wychodzi mi, że po sprzedaży mieszkania i kupnie za uzyskane pieniądze
    następnego urzędnicy nie powinni interesować się dalszym losem ani
    jednego ani drugiego. W czasie gdy ustawa była uchwalana wskazywano ten
    fakt jako pomyłkę ustawodawcy. Czyżby ktoś znów zdołał uzupełnić
    "niewłaściwe" prawo tfurczymi interpretacjami? Czy też może jest to
    "naprawiane" zapisami umowy sprzedaży?

  • 13. Data: 2011-08-16 08:15:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Aug 2011, jureq wrote:

    > fakt jako pomyłkę ustawodawcy. Czyżby ktoś znów zdołał uzupełnić
    > "niewłaściwe" prawo tfurczymi interpretacjami? Czy też może jest to
    > "naprawiane" zapisami umowy sprzedaży?

    Wg opisu tak to wygląda - usiłują wykorzystać fakt, że nie powiedziano
    co z zabezpieczeniem. Niby zobowiązanie znika, ale zabezpieczenie
    zostawią.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-08-16 10:07:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wg opisu tak to wygląda - usiłują wykorzystać fakt, że nie
    > powiedziano co z zabezpieczeniem. Niby zobowiązanie znika, ale
    > zabezpieczenie zostawią.

    tylko że wtedy to zabezpieczenie jest bezprawne bo leży na nieruchomości z
    kórą gmian nie ma już nic wspólnego.

  • 15. Data: 2011-08-16 11:00:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Aug 2011, Marek Dyjor wrote:

    > tylko że wtedy to zabezpieczenie jest bezprawne

    Pewnie tak ("bezpodstawne" byłoby chyba właściwym określeniem).
    Tylko co im zrobisz na dictum: "zdejmiemy za 5 lat, ewentualnie
    może pan iść do sądu i w 5 roku wygrać"? :]

    pzdr, Gotfryd