  • 1. Data: 2004-04-27 13:00:36
    Temat: Hipoteka - aktem notarialnym czy nie?
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Moj bank w umowie kredytowej (kredyt budowlano-hipoteczny) nie zastrzegl
    sobie, iz ustanowienie hipoteki musi byc sporzadzone w formie aktu
    notarialnego, wiec zastanawiam sie, czy jest sens robic to u notariusza, czy
    przejsc sie do sadu i zrobic to samemu? Sa jakies argumenty za albo przeciw
    takiemu rozwianiau?
    --
    Pozdrawiam, MiRuS

  • 2. Data: 2004-04-27 15:31:58
    Temat: Re: Hipoteka - aktem notarialnym czy nie?
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "MiRuS" <m...@S...pl> napisał w wiadomości
    > Moj bank w umowie kredytowej (kredyt budowlano-hipoteczny) nie zastrzegl
    > sobie, iz ustanowienie hipoteki musi byc sporzadzone w formie aktu
    > notarialnego, wiec zastanawiam sie, czy jest sens robic to u notariusza,

    Nie ma

    > przejsc sie do sadu i zrobic to samemu? Sa jakies argumenty za

    Oszczedzisz kase.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 3. Data: 2004-04-27 17:37:30
    Od: "Iwona" <a...@g...pl>

    Pozwolisz że się dołączę gdyż mam ten sam problem. Możesz tą różnicę jakoś
    szerzej wyjaśnić.
    Czy developer może mi kazać sporządzić akt notarialny?

    Dzięki.

    Iwona

  • 4. Data: 2004-04-27 18:12:17
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Iwona wrote:
    > Czy developer może mi kazać sporządzić akt notarialny?

    w jakiej sytuacji? sprzedaży mieszkania?

    KG

  • 5. Data: 2004-04-27 20:07:25
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Iwona" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Pozwolisz że się dołączę gdyż mam ten sam problem. Możesz tą różnicę jakoś
    > szerzej wyjaśnić.
    > Czy developer może mi kazać sporządzić akt notarialny?

    Mylisz pojecia. Co innnego ustanowienie hipoteki (na wniosek banku
    kredytujacego) - które moze ale nie musi byc notarialne. Co innego umowa
    sprzedazy mieszkania spisana z developerem która MUSI miec forme aktu
    notarialnego.

  • 6. Data: 2004-04-28 10:25:29
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "Lesio5" napisał:
    > Oszczedzisz kase.
    To akurat nie ma znaczenia. Bardziej mi chodzilo o to, czy sa jakies
    pozniejsze konsekwencje tego, ze ma sie lub nie ma adnotacji o hipotece w
    akcie notarialnym. No chyba, ze takiej adnotacji nie robi sie w tym akcie
    kupna-sprzedazy tylko w osobnym, czego nie wiem. Bo kiedy juz kredyt
    zostanie splacony, informacja o hipotece nadal bedzie widniala w akcie
    kupna-sprzedazy, co nie szczegolnie mnie sie podoba...

  • 7. Data: 2004-04-28 10:32:19
    Od: "MiRuS" <m...@S...pl>

    Użytkownik "Iwona" napisał:
    > Pozwolisz że się dołączę gdyż mam ten sam problem. Możesz tą różnicę jakoś
    szerzej wyjaśnić.
    Pozwalam ;)

    > Czy developer może mi kazać sporządzić akt notarialny?
    To w Twoim interesie jest sporzadzic ten akt - bez niego mieszkanko
    pozostaje wlasnoscia developera (mimo iz juz mu za nie zaplacilas) pod ktore
    to on moglby sobie wziac kredyt hipoteczny i to ty musialabys go splacac,
    albo stracilabys mieszkanko - takie mamy prawo w tym kraju - patrz lokatorzy
    z Marchewkowej we Wroclawiu (bylo o tym m.in. w programie Jaworowicz).