  • 51. Data: 2006-09-18 07:44:18
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > To jak w końcu jest? Czy to, co znajduje się na stronie Federacji jest
    > rzeczywiście zgodne z aktualnym stanem prawnym i w związku z tym
    > czy prawdą jest, że jeśli ochroniarz powie, że nie mogę wejść z
    > plecakiem, to faktycznie nie mogę i albo nie wchodzę do sklepu albo
    > zostawiam plecak w szafce?

    Gdyby sprawa była jednoznaczna nie byłoby tylu dyskusji :)

    KG

  • 52. Data: 2006-09-18 07:46:35
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Określasz tak wszystkich którzy mają inne zdanie niż Twoje wyobrażenia?

    Nie przejmuj się, on tak zawsze. A wracając do sprawy konkretnego paragrafu:
    Załóżmy, że wchodze do sklepu z plecakiem zatrzymuje mnie ochroniarz. Co mu
    powiedzieć? Nie, bo nie? Czy np. odpowiedź w rodzaju "Wejdę na salę z
    plecakiem, a jak mi Pan nie pozwoli, to dzwonię po policję i zgłaszam
    wykroczenie z Art. 136 kw."

    "Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu detalicznego
    lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed nabywcą towar
    przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny. "

    Czy może inaczej - jak proponujecie:
    "Nie ma prawa mnie Pan zatrzymać, bo nie ma takiego prawa, które
    ograniczałoby w tym wypadku moją wolność". A jak mnie nie wpuści, to wołać
    policję i co zgłosić? Naruszenie prawa? Jakiego? Podajcie do cholery
    konkretny przepis. Czy jest to w Konstytucji?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 53. Data: 2006-09-18 07:46:54
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-18, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > Gdyby sprawa była jednoznaczna nie byłoby tylu dyskusji :)

    Tzn. jakie są przepisy na poparcie interpretacji ze strony Federacji?

    Renata

  • 54. Data: 2006-09-18 07:52:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Lukasz napisał(a):
> [...]
    > przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej przyczyny odmawia
    > sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny. "

    Czy powstrzymanie się od wejścia do sklepu jest odmową sprzedaży? - nie
    bardzo. Ukryciem towaru tym bardziej.

    > Czy może inaczej - jak proponujecie:
    > "Nie ma prawa mnie Pan zatrzymać, bo nie ma takiego prawa, które
    > ograniczałoby w tym wypadku moją wolność".

    Jest, prawo własności.

    KG

  • 55. Data: 2006-09-18 08:04:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Tzn. jakie są przepisy na poparcie interpretacji ze strony Federacji?

    spytaj się Federacji :)
    jak dla mnie prawo własności

    KG

  • 56. Data: 2006-09-18 08:15:28
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-18, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > spytaj się Federacji :)
    > jak dla mnie prawo własności

    A konkretnie? Możesz objaśnić?

    Renata

  • 57. Data: 2006-09-18 08:41:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > A konkretnie? Możesz objaśnić?

    To właściciel decyduje o tym w jakim zakresie i pod jakimi warunkami
    udostępnia swoją własność. Skoro może sklep zamknąć, to może też
    ograniczyć do niego dostęp. Byle w zgodzie z zasadami współżycia
    społecznego.

    KG

  • 58. Data: 2006-09-18 08:45:44
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > udostępnia swoją własność. Skoro może sklep zamknąć, to może też
    > ograniczyć do niego dostęp. Byle w zgodzie z zasadami współżycia

    Swoją własność może. Nie może jednak przy tym naruszać własności -
    omawianym przypadku - klientów - czy też osób odwiedzających jego sklep.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 59. Data: 2006-09-18 08:50:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    januszek napisał(a):
    > Swoją własność może. Nie może jednak przy tym naruszać własności -
    > omawianym przypadku - klientów - czy też osób odwiedzających jego sklep.

    A w jaki sposób narusza własność klientów ograniczając dostęp do sklepu?

    KG

  • 60. Data: 2006-09-18 09:00:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 18.09.2006 kam <#k...@w...pl#> napisał/a:

> [...]
    > udostępnia swoją własność. Skoro może sklep zamknąć, to może też
    > ograniczyć do niego dostęp. Byle w zgodzie z zasadami współżycia

    I jak to swoje prawo bedzie egzekwowac?

    --
    Marcin