  • 411. Data: 2006-09-20 00:17:36
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    mr.all wrote:
    > Użytkownik "castrol" <jacek_01@
    >
    > Idzie Ci o to:?
    > 2. W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    > podający napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    > stwierdzającego wiek nabywcy.
    >
    > A moje pytanie bylo:
    > Czy klient musi okazac dowod osobisty?
    Nie. Wówczas nie kupi alkoholu.

    > Lub inaczej: komu klient musi pokazac swoj dokument?
    Sprzedawcy, bo to od niego kupuje alkohol.

    Regulacja na poziomie ustawy.

  • 412. Data: 2006-09-20 02:11:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jotte wrote:

    > Kręcą cię te debilne odzywki, zakompleksiony chłopino?
    > Nawet jak coś czasem przypadkowo napiszesz z sensem to sam to ośmieszasz
    > przez fakt, że ty to napisałeś.
    > I po jaka cholerę?

    Twoja powyższa bełkotliwa wypowiedź tylko dobitnie świadczy o twoim
    (żenująco niskim) poziomie umysłowym.

  • 413. Data: 2006-09-20 06:19:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > I jeszcze jedno, jak nie zaoferowal skoro np moge ja zobaczyc na
    > wystawie badz przez sklepowa szybe. Jest to towar wystawiony na widok
    > publiczny? Jest

    w supermarkecie?
    przez szybę?

    KG

  • 414. Data: 2006-09-20 06:24:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Prosiłem Cie żebyś wykazał na jakiej podstawie twierdzisz że nie jest...
    > Ale ty ciągle powtarzasz te same ogólniki - nie jest, bo to czyjaś
    > własność. Hm, urząd to też czyjaś własność. Albo szpital. Albo autobus MZA.

    i żaden z nich nie jest dostępny dla innych w większym stopniu niż
    właściciel zezwolił

    > To niczego nie dowodzi. Tu istnieja inne reguly bo jest to placówka
    > publiczna, otwarta dla ogółu.

    sklep jest dostępny dla wszystkich, bo tu istnieją inne reguły, bo to
    jest placówka publiczna, otwarta dla ogółu
    a więc sklep jest ogólnodostępny, bo jest ogólnodostępny...

    KG

  • 415. Data: 2006-09-20 06:26:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Obrona konieczna polega na odpieraniu bezpośredniego, bezprawnego i
    > rzeczywistego zamachu na jakiekolwiek dobro chronione prawem. Przez zamach
    > należy rozumieć zachowanie się człowieka, godzące w dobro pozostające pod
    > ochrona prawa. _W jaki sposób_ godzę w dobro jakim jest sklep wchodząc doń
    > z plecakiem?

    naruszasz posiadanie przebywając na terenie sklepu wbrew woli (i
    warunkom) dysponującego terenem

    KG

  • 416. Data: 2006-09-20 06:38:01
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Debowski napisał(a):
    > Robert też tak ładnie nie reaguje a mu odpowiadasz :)

    Tobie też :)
    po prostu na niektóre pytania trzeba napisać trochę więcej, a na to nie
    bardzo mam czas
    ale za tydzień... :)

    KG

  • 417. Data: 2006-09-20 06:45:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-19, mr.all <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I co z tego?
    > Podlega innemu prawu?

    A czytałeś w ogóle te kilka (bodajże raptem 3-4) paragrafów, które
    pojawiły się w tym wątku? Czy tak sobie trollujesz?

    Renata

  • 418. Data: 2006-09-20 06:47:37
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-20, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > w supermarkecie?
    > przez szybę?

    Za linią kas.

    Renata

  • 419. Data: 2006-09-20 07:07:53
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Renata Gołębiowska napisał(a):
    > Za linią kas.

    z tej odległości dostrzegasz zarówno cechy towaru jak i cenę umieszczoną
    przy każdym towarze?
    a dopiero wówczas można by mówić dotarciu do Ciebie oferty

    KG

  • 420. Data: 2006-09-20 07:25:42
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "castrol" <jacek_01@

    > Nie, klient niczego okazywac nie musi, ale w zwiazku z tym ze sprzedawca
    > w takim wypadku nie bedzie mogl okreslic wieku klienta to bedzie mial
    > uzasadniona podstawe aby odmowic sprzedazy.

    Ano wlasnie. Znalezlismy kolejna podstawe do odmowienia sprzedazy.
    20latek, ktory nie okaze dowodu, nie kupi gorzaly. Podobnie 50latek chcacy
    kupic winko musi okazac dowod na żądanie sprzedawcy.

    Jakos tu nikt burzyc sie nie bedzie i mimo, ze nie musi, to dowod pokaze.
    Przede wszystkim dla swojej wygody.
    Calkiem podobnie jest z plecakiem....

    --
    --pozdr.czes