  • 31. Data: 2006-09-18 00:51:26
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Problemy w familiadzie wrote:

    > Jotte uważa, że "obowiązuje prawo" i przedsiębiorca musi go
    > przestrzegać. Czekam, aż wyjaśni, jakie prawo zakazuje ustanowienia
    > wewnętrznego regulaminu na terenie przedsiębiorstwa.

    > Skoro nie ma prawa, które zabrania ustanawiać regulamin sklepu... a
    > sklep ma własny regulamin... to o co chodzi?

    Jezu a ten dalej swoje. Jak beton partyjny.

    Poza tym jest tzw. prawo
    > rynku, które mówi "jeśli mi się nie podoba jakiś sklep, to tam nie
    > chodzę" a nie piszę skarg na usenecie.

    weż ,bo zacznie się śmiać jak buzdygan.

  • 32. Data: 2006-09-18 01:21:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Problemy w familiadzie wrote:

    > Co to znaczy skutecznie?
    > BTW, przytoczony komunikat Federcji Konsumentów mówi, że sklepikarz
    > ma prowa zakazać wejścia na sklep z plecakiem, jeśli przygotował
    > odpowiednie szafki. Czy w związku z tym federacja powołuje się na
    > przepisy niezgodne z konstytucją? IMO nie.

    Wiesz, dzwoniłem kiedyś do FK.
    Odebrała jakaś stara babcia, powoływała się artykuły KC, które nie
    obowiązują w przypadku sprzedaży konsumenckiej i jest to jak byk
    napisane w par 4 tej ustawy, po czym jak jej zwróciłem uwagę, że to nie
    obowiązuje to stwierdziła, że skoro jestem taki mądry to po co do niej
    dzwonię i normalnie odłożyła słuchawkę.

  • 33. Data: 2006-09-18 02:19:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek wrote:

    > Jezu a ten dalej swoje. Jak beton partyjny.

    Czekaj, może inaczej to ująć, to zrozumie:

    "Wszedłem z plecakiem. I co mi pan zrobi?" ;->

  • 34. Data: 2006-09-18 05:03:31
    Od: T <i...@o...pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > Dlaczego tylko do wysokosci hardwaru?
    > (problem raczej w tym jak udowodnic co sie wlasciwie zostawilo)

    a jeśli pracuje w ABW i ma ściśle tajne dane wagi państwowej na laptopie to
    nawet i sklepowi nie mozna wówczas zaufać, iż te dane nie zostaną
    skopiowane :P

    to samo dotyczy np. danych strategicznych firmy w której pracuje itd.

  • 35. Data: 2006-09-18 05:11:26
    Od: T <i...@o...pl>

    Jotte wrote:
    > W Polsce obowiązuje polskie prawo, jakikolwiek regulamin
    > nie może być z nim sprzeczny.

    ale często bywa, jak się zdążyłem zorientować

    np. czytałem kiedyś pdobną dyskusję na temat regulaminu sieci chello
    z której wynikało, że ten dostawca internetowy stosuje na masową skalę
    politykę zwyczajnego *zastraszania* swoich klientów!

    to znaczy, zamieszcił w swym regulaminie sporo "przepisów" o bardzo
    restrykcyjnym charakterze którymi stara się terroryzować swych klientów
    rozmaitymi represjami o charakterze finansowym

    jak z dyskusji wynikło, większość tych przepisów jest nie zgodna z
    obowiązującym w Polsce prawem i jeśli tylko ktoś się *postawi* - tj. nie
    przelęknie się wypasionego pisma i nie zapłaci wyimaginowanej kary czy
    czegóśtam tylko - PISEMNIE zakwestionuje prawomocność owej sankcji - to
    tamci ponoć w 90% przypadków wymiękkają i odpuszczają...

    czy rzecznik praw konsumenta czy inna stosowna instytucja nie powinna Z
    URZĘDU zacząć ścigać i skarżyć za SAME BEZPRAWNE REGULAMNIY?!

  • 36. Data: 2006-09-18 05:13:25
    Od: T <i...@o...pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Tak na początek to zapoznaj się z Konstytucją.

    no tak... co niektórzy nigdy nie wyleczą się z nawyków PRL-u czy neokolonii
    lat 90'tych...

  • 37. Data: 2006-09-18 05:26:17
    Od: T <i...@o...pl>

    kam wrote:
    > Jest, prawo własności.

    ale pawo własności nie zostaje w żaden sposób naruszone poprzez sam fakt
    wejścia z plecakiem!

    dopiero wówczas, kiedy klient próbuje kraść chowając towar w plecaku tak aby
    nie został policzony przy kasie... ale od tego sa kamery itp.

    natomiast właśnie owo prawo właśności jest pogwałcone w stosunku do klienta
    który nie ma ochoty się rozstawać ze *swoim* plecakiem - bo np. posiada tam
    *cenne* (dla siebie) przedmioty!

  • 38. Data: 2006-09-18 05:30:35
    Od: T <i...@o...pl>

    scream wrote:
    > "Obrona konieczna polega na odpieraniu bezpośredniego, bezprawnego i
    > rzeczywistego zamachu na jakiekolwiek dobro chronione prawem"

    a jak ochroniarz chce mi splądrować mój plecak - pomimo, iż swoim
    zachowaniem nie zrobiłem niczego co by mu dało podejrzenia co do prób
    kradzieży?!

  • 39. Data: 2006-09-18 05:34:07
    Od: T <i...@o...pl>

    Hikikomori San wrote:
    > Po za tym idac z plecakiem sie nie wdzieram, tylko wchodze.

    tym bardziej, że wszelkie wielgaśne, krzykliwe i kolorowe litery krzyczą jak
    to ZAPRASZAJĄ DO SKLEPU!!!!!!!!!!

    niech przed hipermarketem zamiast tego walną WIELKI napis:

    "TEREN PRYWATNY - NIEUPOWAŻNIONYM WSTĘP WZBRONIONY!!!"

    :P

  • 40. Data: 2006-09-18 05:35:51
    Od: T <i...@o...pl>

    Problemy w familiadzie wrote:
    > Czekam, aż wyjaśni, jakie prawo zakazuje ustanowienia
    > wewnętrznego regulaminu na terenie przedsiębiorstwa.

    może sobie ustanawiać wewnątrz ale wobec swych pracowników - a nie KLIENTÓW!

    a i to w sposób bardzo ograniczony!